Golf vr6 mk3 läcker kylarvatten

Bj0rn3n
5 oktober 2008 · 2 Inlägg

Tjenare!

Köpte en vr6:a nu i veckan som tydligen läcker kylarvatten. Märkte inget när jag provkörde den och allt verkade vara toppen. Var ute på en ganska så lugn tur dagen efter och då började lampan blinka som fan så jag stannade och kollade vattnet. låg strax under minimum gränsen så jag åkte hem och pynta i lite vatten och tänkte inte mera på det. Men när jag skulle köra den till vinterförvaringen så drog polaren på rätt bra och efter kanske en mil så började lampan blinka igen så vi stannade och då låg nivån långt under min så vi hällde i mera. Efter kanske 1,5 mil så vart det samma sak igen. Efter det så tog vi det lugnare och då var allt lugnt. Nu har den stått stilla i två dagar och har itne läckt en droppe.

Har kollat lite under men kan itne se vart det läcker. Den går väldigt fint i övrigt och olja osv ser fint ut.

Någon som vet vad det kan vara för fel?

Jokk3
5 oktober 2008 · 377 Inlägg

ryker den mycket när du gasar ?

BMW 318d E91 "M-sport" (2010)
Bj0rn3n
5 oktober 2008 · 2 Inlägg

Jokk3 skrev:
ryker den mycket när du gasar ?

Nej, inte mer än normalt.

JoXon
5 oktober 2008 · 6 Inlägg

I min gamla Vr6:a bytte jag expantionskärlet + lock och då höll det tätt.

Men i västa fall kan de vara toppackningen som e trasig, så att det kommer ut tryck i vattensystemet som gör så att de sprutar vatten då man gasar hårt.

FredrikF
5 oktober 2008 · 369 Inlägg

Det kan inte vara en kylarslang som spruckit? Hade det problemet några gånger på min. Eller kanske termostathuset?

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang