Det värsta ni har råkat ut för när det gäller bilar... :)

Merca-Hakan
20 februari 2006 · 183 Inlägg

Har inte voltat men åkt på en rätt så trevlig sladd som vart en otrevlig sladd med en S4a som resulterade med ett ganska obehagligt möte med ett stycke betongtrapp.
Hade de blitt en retursladd så hade den nog resulterat ett möte med en stor björk.

Annars är det väll att möta Polisen på just fel ställen vid fel tidpunkter..

Senast redigerat av Merca-Hakan (20 februari 2006)

lapin_kulta Maskinmontör
20 februari 2006 · 139 Inlägg

på sierran min så hoppade ventilyftarn av och kilade fast sig så att kamremmen brast så jag tänkte att nu fick sig nog ventilerna så de blev att slänga i en annan motor som jag hade hemma... en månad senare började den skramlla som satan när jag var ut och körde tänkte att ja försöker köra ända hem och jag kom hem nästa mårgon gick jag ut och startade den varvade upp den och dentligt  började skrammla ännu  mera tänkte nu har det nog hänt nånting gick ut och kollade jo vevstaken hade gått av och slått hål i sidan på blocket big_smile.... så jag tog bort locket från den gamla motorn och ventilerna hade klarat sig so det blev en ny kamrem och topplockspackning så nu är den gamla motorn i bilen igen

Rwd 4 Fun :D
NIzmO Ollikkala Racing
20 februari 2006 · 1 724 Inlägg

Har inte lyckats med något värre än.
Var väl mest action med min gamla Manta Gsi som fick smaka på 1st träd 1st snövall i lite väl hög fart samt några i gång fart och ett antal diken, bara frontspoilern som tog skada och den gick ju att fixa med silvertejp och så hade man ju en ny fin låg hemma som tur var  wink

- Time Attack -
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Jockecalibra
21 februari 2006 · 356 Inlägg

Jag har voltat två gånger första gång var när jag var 16 år du körde jag lite för fort med min saab900 i en korva och så vips slog hella sikten runt. där var det  slut kört med den bilen bilen. bilen står i trägården nu. hjulen står inte där dom ska hjulhusen har flytas med 10-20 cm, motern klara de sig men kylare och allt annat blev skott. jag köpte en ny bil (saab900 igen) som jag gjorde samma sak med eller jag körde på en vall och sen gjorde jag en 360 och landa på all fyra igen. klarade sig med en spruken fram ruta. sen har jag landat på sidan en gång det blev inget hellt varv bara 90 grader. och detta var när jag var 17 år. men jag kan jo säga det är faktiskt kanska kul att volta det är som att åka karusel man kan inte göra så mycket när man vär är upp och ner. tongue men det bler ett jävla jobb att rätta till det sen sad och man får ganska ont i ryggen sen sad

en annan sak jag med har lyckas med är att tappa hjulet. eller hur ska man säga. bultar och allt sat kvar där det ska. men fälgen sprak i mitten. jag satt i bilen och så ser jag mitt hjul flygga förbi bilen. jag och bilen landa i en vall. och hjulet låg 100-200 m längre fram.

Opel Calibra "Grönafaran" (1993)
Kojloj
21 februari 2006 · 458 Inlägg

Sharky skrev:
Jag själv? Typ punktering.

Garagepolaren? Voltat åtta hela varv i över 200km/tim (film finns). Röda ögon och ont i ena handen....

/Göran

Släng ut filmen på internet då?

Senast redigerat av Kojloj (21 februari 2006)

sveddan
21 februari 2006 · 1 453 Inlägg

När jag var två så "körde" jag in en merca genom väggen till en mataffär, fast jag tyckte ju inte det var så farligt då... smile

N33d4Sp33d Ingenjör
21 februari 2006 · 256 Inlägg

På första plats:
Totalkvaddat en Lexuz IS200 -01 så den fick sig en tur till skroten

På Andra plats:
Kvinnor i Volvon.

Det är inget brott förrän man åker fast
zazkar52
21 februari 2006 · 90 Inlägg

Rasat en motor,en koppling två toppar och åkt på bretäll på grusväg,rätt in i en maffig sten,demolerade hela sidan på min mitsubishi...men den hänger fortfarande med...står ioförsig med drivaxeln knäckt för tillfället...hmm...en polare fick sladd förra midsommarafton på sin supra på en smal asfaltsväg i 180.....voltade 80 meter i diket...ingen hade bälte,båda flög ut genom BAKRUTAN på nåt jävla sätt....reste sig o gick iväg me rätt fina skrapsår,men inget annat....

Dewen
21 februari 2006 · 231 Inlägg

hmm de e ju så mkt! Rasat växellådan, rasat motorn o rasat turbon på saaben..fick byta ut allt mot bättre shit;)
Volta farsans bil två dagar efter ja fick körkort:P (gammal skrotbil typ)wink
Beställt ett kjolpaket från tyskland 5 ggr och de blev skadat i frakten varje gång:P

--Lev väl och ta hand om er på vägarna!--
________________________________________________________--
Volvo gör traktorer, SAAB gör Flygplan!!!!

Saab 9-3 Aero SS "Come Out And Play" (2004)
Freke
21 februari 2006 · 51 Inlägg

rasat typ 3 lådor på calibran, en på vectran å en på micran.. Sen 3 dar efter jag renverat lådan på calibran så sitter det en CRX halvvägs in i coupen pga att folk har taskiga däck eller halv sover. Var så där glad över att skrota en bil med en helt ny låda

Foffis
21 februari 2006 · 676 Inlägg

har ju dock inte haft mitt körkort mer än typ en vecka så... men på den veckan har jag kört över en hare och fått sladd in i en snödriva så kompisen slog i huvvet i sidan big_smile de e nog de värsta hittils smile

jocke_
21 februari 2006 · 264 Inlägg

Min förrförra blev stulen och användes vid en fritagning....

Kolla gärna in mitt Swift Sport bygge!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316637
Mitsubishi Eclipse "GS" (1996)
N33d4Sp33d Ingenjör
21 februari 2006 · 256 Inlägg

jocke_ skrev:
Min förrförra blev stulen och användes vid en fritagning....

Utklassning!

Det är inget brott förrän man åker fast
sierra_v6
21 februari 2006 · 32 Inlägg

4G63GalantGTI_R skrev:
Hmm... borde inte skriva om den lilla incidenten direkt.. men skitsamma... alla kan ju ha otur så att säga....

Förra vintern, körde jag rakt in i Pelles korvkiosk och rammade den så den nästan rasade samman, med min gamla 745 automatare..... ni skulle sett det....
-dubbla solexar som försöker överrösta bryan adams, summer of...  sen bara small de....




R E T U R S L A D D ! ! !.... volvo e värde lösa vinterbilar.....

pelles?? som i edsbyn?? hehe

blir man stoppad för fortkörning så körde man för sakta.
BMW 325 e36 (1991)
Sharky
21 februari 2006 · 10 287 Inlägg

Vem orkar . Finns bara på video. Ring Lasse Wankel och köp en kopia.

Nåja,

Här är TTR-Racings hemsida: http://home.swipnet.se/ttr780racing/

Med sista bilden på 780:n när den var hel innan Jompa totalkvaddade i räsjet direkt efteråt.

Från höger till vänster på bilden:

Dr Ernie (Göran Ernlund)
Roger "hemlige Roger" Skrifvars
Håkan Olsson
Nicke Dely
Jag (ryggen mot bilden)
Okänd tjej
Rekondarn (vad han nu hette...)
Sedan tror jag det är Tero från Jakan Racing i keps plus en okänd.
Bilden tagen av Lasse Wankel.

/Göran



Kojloj skrev:

Sharky skrev:
Jag själv? Typ punktering.

Garagepolaren? Voltat åtta hela varv i över 200km/tim (film finns). Röda ögon och ont i ena handen....

/Göran

Släng ut filmen på internet då?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
mr_87
21 februari 2006 · 41 Inlägg

alla Bromsar försvan och gick inte lägga i någon växel i 80 km i nedförsbacke, nedanför backen var det en t-korsning. Mycket spänande färd.

dutt3n
21 februari 2006 · 17 Inlägg

rasade min gtiturbo-spis
rasat min växellåda
tappat hjul, vänster fram
tagit ett farthinder i eskilstuna i 60km/h då bilen har 5cm markfrigång hmm

m.m

V70 2,5t AWD
Tengu1969
21 februari 2006 · 1 396 Inlägg

med en kompis 306:a, skulle upp till mitt garage och kika på bilen lite så 10 meter innan garaget flyger drivaxeln ur och hela hjulet lägger sig rakt ner i en håla på grusvägen precis den dagen det började snöa så in i h*lvete, så där fick vi ligga och fixa det i snöoväder kl 12 på natten, tur att det inte hände på motorvägen haha=P

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
sierra_v6
21 februari 2006 · 32 Inlägg

värsta... va nog 110 blås in i en lyktstolpe på bredden.. va lite halt den vintern med sommar däck... tur att de va mammas mazda smile

blir man stoppad för fortkörning så körde man för sakta.
BMW 325 e36 (1991)
Polluxe
21 februari 2006 · 303 Inlägg

Hmm..
Somnade till vid smykörning (30 blås ner i diket)  Lagomt pinsamt.
Plockat en katt i 140 (prova topphastigheten)

Total lurad vid köp av en bil. Påstods ha gått 21.000 mil (vad mätare visade) Men denna var utbytt och bilen har egentligen gått dryga 37.000 mil vilket säljaren klart visste om (Polisanmält, gått till åklagare och NERLAGT!)

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang