Det värsta ni har råkat ut för när det gäller bilar... :)

Jockecalibra
21 februari 2006 · 356 Inlägg

mr_87 skrev:
alla Bromsar försvan och gick inte lägga i någon växel i 80 km i nedförsbacke, nedanför backen var det en t-korsning. Mycket spänande färd.

vad hände sen?

Opel Calibra "Grönafaran" (1993)
dutt3n
21 februari 2006 · 17 Inlägg

Jag har ett litet äventyr med min kompis då vi varit på GT25 konserten på Sundbyholm, Eskilstuna. Vi körde iallafall hans 318 E36 och efter konserten är det en helvetes bilkö in till stan.
Vi märker att motortemp börjar bli oroande hög. Polaren tröttnar och svänger om, kör ut på en åker som går jämsides med vägen, kör väl om 50 bilar. Sladdar bland anselage(stavas?)balar och helvete, och sedan KÖR upp för ett dike och trycker sig in i bilkön nångra hundra meter fram...

Tempmätarn bara tickar upp, upp och upp. Där sitter vi fast i en bilkö med flera mil in till stan.

Helvete utbryter han, stannar, kastar upp huven och kollar vattnet, nästan tomt. Springer till en korvförsäljande gubbe för att försöka köpa lite vatten. Vattnet hos gubben va slut så polarn köper tre burkar 33cl coca cola och börjar hälla i. Jag sitter i passagerarsätet och asgarvar. Folk stannar och frågar vad fan han håller på med.

Vi börjar komma in mot stan och vid ett rödlyse börjar det underbara ticket vi har väntat på. HELVETE skriker han! Blir grönt och vi svänger in på en LIDL parkering. Öppnar huven igen, jag kollar oljan, den ger knappt utslag på stickan.

Ställer bilen där och börjar knalla mot närmaste mack som var en jävla lång sträcka kl 00.30 på kvällen. Jag hittar en saftflaska på vägen som jag fyller med vatten och han köper några liter olja. Bara att knalla tillbaks den LILLA sträckan. Häller i div vätskor och startar. Lite tick tick några sekunder men sen försvinner det. SKÖNT.
Åker tillbaks till macken för att tömma det mesta av colan från kylarsystemet och fylla på lite färsk vatten...


Hemma kl 03.30. Konserten slutade runt 23.00.
Jag var trött...

Senast redigerat av dutt3n (21 februari 2006)

V70 2,5t AWD
Henko Rallytok
21 februari 2006 · 165 Inlägg

Det värsta...
Hade haft körkortet i ca 2 timmar och blev stoppad av snuten. (5 gånger på en dag)¨
Hade inbrott i bilen och dom hoppade in huven, taket och dom sparkade in skärmar och dörrar.
Efter ca 3 vackor va bilen riktad och lackad och på kvällen skulle jag köra ett par kompisar till fest, sen när jag skulle hem på kvällen så väjde jag för en älg och det va en is fläck precis där jag väjde så jag flög ut i skogen och knäckte en kraftlednings stolpe och färden slutade i en stor jävla gran och bilen la sig på sidan.
Inte så farligt men bensinen rann ut och kraftledningen låg under och slog gnistor...
Slutade med att bilen brann lite och det va ca 4 km till nämaste hus och kl va ca 04:00.
Lite tråkigt slut på en totalt nylackad bil....

Rullade ca 4 varv med rally bilen.

Senast redigerat av Henko (21 februari 2006)

Land Rover Freelander TD4 - Såld
Volvo 945 Se -93
enberg_187 Snabb =)
21 februari 2006 · 247 Inlägg

bakaxeln och växellådan rasa på min 240 när jag var påväg hem från luleå till gällivare kom ca:6mil så stod man där men det löste sig till sist. detta hände bara för att den var aga diffad det var ifal kul så länge det varade smile

Just real power no turbo shit =)
Amazon_123GT Driifter;)
21 februari 2006 · 1 630 Inlägg

åkte me en kompis i min morsas 745:a o kulta den 150 m hemmifrån
kört i diket på en grusväg i 60 så amazonen blev bucklig o sne
åkte med kompisen i i hans äkta epa duett o volta med 5 personer i

e väl va man lyckasts me hittils o ändå har man inte bilkörtkort äntongue hehe

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
dalmasens
21 februari 2006 ·

blivit påkörd av sin egen bil. stog å skruva framför när jag bad polarn starta. växeln i och bilen tröck fast mig mot väggen. slutade med knävärk.

Samma bil påväg mot övik från Arjeplog.
Mc Donalds, finare kläder, går inte få i en växel.
Bara att lägga sig på den slaskiga parkeringen å försöka fixa skiten. Vilket jag gjorde efter en halvtimme i snö slask, vill tilllägga att de var en Audi. haha

Izual
21 februari 2006 · 4 571 Inlägg

loudness skrev:

Mr Lemon skrev:
Voltade när jag hade haft körkort i 5 dagar..
hehe då knäckte kompisen dej.. han klara sig bara i 4dagar:D

En vän åt mig som förövrigt inte ska ha körkort voltade påväg från uppkörningen när han väjade för ett rådjur

Johanromeo155 Såld på Italienare
21 februari 2006 · 579 Inlägg

Var ute med ett gäng kompisar och körde på en stor trailerparkering med en snowracer på släp wink
Var väldigt roligt fram tills att man märkte att det drog som fasen åt vänster. Visade sig att jag hade sabbat vänstra fälgen (fram).

Byta däck till reserven kl 02.00 på natten i minusgrader. Därefter åka hem 4 mil med reserven på motorvägen i 60km/h.
Det är det hittils värsta jag vart med om.. smile

mylittlepolo
22 februari 2006 · 75 Inlägg

skulle provköra min a-traktor fick sladd på grusväg ner i diket gick väl i 35-40 men skrotade hela framvagnen plus skärmar (duett diesel -59)
Tapppat höger bakhjul på min a-traktor (duett diesel -59)
kört in i ett skyddsräcke. spräckt länkarm (ascona c -86)
snurrat i en 90 graders sväng i ca 80 åkte baklänges i fel fil kl. kvart i 7 på morgonen på väg till jobbet. ner i diket baklänges i ca 60 (ascona c -86)
väjjat för en bil som stod parkerad mitt på en grusväg efter en skymd kurva så ja körde ut i skogen och trollade mig mellan diverse träd och stubbar (ascona c -86)
Väjjade för ett rådjur och kärde in i ett träd c:a 40 med (opel vectra a -90)
hissat upp bilen på domkraft och domkraften välter och stor buckla i tröskeln (vectra a -90)
snurrat i 130 på kinnekulle ring (polo -98)

bara några av grejjerna ja gjort.. sad

Senast redigerat av mylittlepolo (22 februari 2006)

Miklen
22 februari 2006 ·

Skulle hem från bion me en polare i min gamla mb190.. blev rammad av en spårvagn..inga personskador men bilen gick direkt te skroten

N33d4Sp33d Ingenjör
22 februari 2006 · 256 Inlägg

Det här hände min polare.

Han hade uppkörning och hade kört prickfritt till hans såg ett däck som rullade förbi höger sida av bilen på motorvägen när han låg i 90km/h. Han hann skratta för sig själv för det såg komiskt ut med ett ensamt däck som rullade förbi honom. Rätt vad det var så föll hela hans bil till höger...det var hans egna däck som hade lossnat.

Uppkörningsgubben fick chock, ringde en bekant som kom och hämtade upp honom och bara åkte därifrån och lämnade min polare ensam vid motorvägen.

Numera har han äntligen tagit körkort, efter ett 7-årigt uppehåll från allt vad körning innebär.

Det är inget brott förrän man åker fast
peternb84
22 februari 2006 · 199 Inlägg

kört in i ett stengär och blåst en toppackning är väl det värsta hitintills...

STriiiker
22 februari 2006 · 609 Inlägg

Att jag har lagt ner för mycket pengar på min skitbil. ps. hatar verkligen problem med allt som har med avgas o göra.

mickecorrado Bilplåtslagare
22 februari 2006 · 1 036 Inlägg

Det var nog i December 2004 vi var på resa genom Sri lanka, hade fått tag på en taxi som skulle ta oss ca 10 mil över dåliga serpentinvägar. Dessa tio milen är inga vanliga tio mil utan en resa på närmare åtta timmar. Efter någon timmes resa sa taxikillen att vi skulle stanna och rasta, vi hoppa av och tog oss en titt på utsikten. Jag ser att han går och kollar motorn och fyller på något vid ratten, tänkte att det var ju bra att han passar på och kollar bilen när vi ändå rastar.
Vi kör vidare och efter en timme var det dax igen stannar och fyller på, vägarna blir allt brantare. så var vi i väg igen knappt en kvart och vi stanna igen, fyllde på och så sa han något på lankanesiska, inget vad vi förstod. Men han hoppar in i bilen och vi kör vidare, kommer fram till ett ställe längs med vägen där det ligger ca 10 hus, han stannar till vid ett ställe som ser ut som en skrot i våra ögon, men det var den lokale bilverkstaden. Jag jobbar med bilar och fattade ju att det var något med bromsarna, vi hoppade av taxikillen började snacka med chefen. Jag själv tog en snabb titt på bilen och upptäcker att vänster framhjul är rent indränkt i bromsvätska, vinker på serviskillen och han tar en titt. Ingen pratar engelska. Efter fem mineter kommer en kille som dom har ringt efter, han byter om och börjar skruva, efter ett tag tar han fram det stora gasverket och sätter nästan fyr på hela hjulhuset, han får av bromsslangen men den är nästan helt av. Inga reservdelar finns. Vad gör dom, jo tar ett spik som går in i bromsröret lindar lite sytråd om och dit med slangen igen så att spiket sitter fast. under tiden dom har fixat allt detta så har dom samlat upp bromsvätskan so runnet ut i ett rostigt kärl, som dom nu slåt tillbaka i bilen.
denna reparation gick loss på ca 7 svenska riksdaler. Vi in i bilen igen mossan och tjejen frågade om det var en bra lagning, vad svarar man, fick ju säga att det var kanon. killen som körde viste inte vad motorbroms var fick försöka förklara på teckenspråk,  det funka ett tag sen fick man påminna igen. Allt gick bra annars hade jag nog inte skrivet detta nu wink

http://img136.imageshack.us/img136/4195/img03399ov.jpg

MVH/Micke

Smoke Tires Not Drugs.
Ena Colaberoende
22 februari 2006 · 1 219 Inlägg

Åkt från Malmö till hemmet i riktigt snöoväder (25 mil) med breda sommardäck (behövde inte ha vinterdäck då) med min gamla Volvo 140. Det snabbaste som gick att köra i var 60... Bilen sladdade som en vante på vägen annars. Lastbilar var dom enda som körde om mig och dom skvätte snömodd så vindtorkarna nästan inte orkade veva. Kom hem 6 timmar senare på en sträcka som ska ta 2.5 timme.

Annarss är det nog bara att jag klippte ett Rådjur med bilen som jag har nu (finns bild på garaget) med Rebecka och Hendrik från Big Brother i Baksätet 17 mil hemifrån. Var bara att dra ut framsärmen från däcket och köra hem 17 mil kl 4 på natten med skrap överallt.

Semifreak
22 februari 2006 · 98 Inlägg

Lyckats hålla mig från det mesta förutom att plocka ett rådjur med en S60R ;D.. Såg att någon tog upp stulen och samtidigt använd till ett brott, farsan min fick sin hoj stulen och den användes i sprängning av bankbox samt flyktväg för något år sen... Det slutade dock inte så bra =/

Johan_e2
22 februari 2006 · 1 105 Inlägg

Jag fick låna skolans nyinköpta Renault Scenic för att hämta grejjer i en grannby, och krockade med en 740 som inte stanna för mig där det var högerregel..  Det vart nästan inte ett märke på Volvon dock så tröck han hela sidan på Renaulten. Istället för att köpa en ny bil så fick skolan bilen lagad vilket kostade runt 100 000kr enligt läraren...
Detta var 5-dagar efter jag tog mitt körkort!!

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--
Nissan Primera "Barnvagnsbilen" (2000)
Infiniti FX35 "FXn" (2003)
Nissan Skyline R33 GTS25T "BAYSIDE" (1994)
kanelbull2
22 februari 2006 · 149 Inlägg

Roligt läsa era historier wink

MeloveGolf Vw trimmare
23 februari 2006 · 2 995 Inlägg

Rasat många många många växellådor tongue.....Har varit med om att tappa bakdäck oxå ganska komiskt att se ett däck glida förbi smile

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
200_sx Besiktningstekniker
23 februari 2006 · 275 Inlägg

Har kört in i ett staket med min Duett a-traktor för att jag bara hade broms på vänster framhjul..hehe
Tog inte så farligt ändån. Staketet var murade tegelstenar och järnrör emellan.hehehe

Cadillac Coupe De Ville "Raggarbilen" (1971)
Saab 9-5 2.3T "Sport" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang