När jag var över till oslo och jobbade första gången så var jag brevbärare ett par månader när jag om dit. Körde en automatväxlad mitsubishi i ett villakvarter och brydde mig aldrig om att lägga ur växeln mellan stoppen utan drog bara i kryckan. I norge samlar man flera postlådor på ett ställe så jag körde en bit, hoppade ur, delade post och körde sedan vidare. En gata var i vilket fall jäkligt smal och en dag när jag precis hoppat ur ser jag att det kommer en bil från motsatt riktning så jag går tillbaka till bilen, lägger i backen och backar åt sidan så den andra bilen kommer förbi. Hoppar ur och delar ut posten och har naturligtvis glömt bort att jag har backväxeln i fortfarande när jag kommer tillbaka till bilen.. Lägger ur handbromsen och gasar iväg i full gas som vanligt och blir hyfsat förvånad när jag slår pannan iratten. Brakar rätt igenom ett staket och in i en villaträdgård. Satt några sekunder och tänkte om man skulle dra fort som fan men gick till slut och ringde på. Dock var ingen hemma så jag drog tillbaka till kontoret. Det jobbiga var att jag var tvungen att köra över det fina vita trästaketet en gång till för att komma därifrån..
Väl inne på kontoret berättade jag för chefen om min lilla incident. Han bara garvade men satte skrattet i vrångstrupen när jag avslutade med att säga upp mig. Detta var 2 veckor innan jul (stressig tid för posten) och han blev ännu mindre glad när jag var tvungen att berätta för honom att jag inte hade skrivit på något anställningskontrakt och därmed inte hade någon uppsägningstid. Fan, han såg verkligen ut som om han käkat en citron.
Har aldrig begärt några referenser därifrån om man säger så..
"Gas, Grass or Ass
No One Rides For Free"