Igår meckades det med toppen. Hann slipa in de omsvarvade ventilerna, men inte mycket mer... Blir en heldag med toppen idag så lär få en del gjort...
Mirafrästa säten:
Omsvarvade insugsventil. Skaftet är lite smalare där det kommer att flöda, så är det ändrad vinkel på foten. Jag har för övrigt en topp från en vanos, vilket innebär att spindlarna (ventilskaften) är 6mm i diameter istället för 7 = bättre flöde.
Slipar in
Nu är kamaxelhusen uppfrästa så att lyftaren kommer närmare kammen. Detta gör att jag kommer kunna köra med mina vässade kamaxlar.
Riktigt Nice Tuggismannen ^^, Lacken på Huven måste nästan vara "The Moment Of The Year" på sista bilden, En riktig för-fryst lack om jag får säga det själv . Nu är det inte långt kvar tills du väcker Mrs Blue till liv. Gott nytt år!
Riktigt Nice Tuggismannen ^^, Lacken på Huven måste nästan vara "The Moment Of The Year" på sista bilden, En riktig för-fryst lack om jag får säga det själv . Nu är det inte långt kvar tills du väcker Mrs Blue till liv. Gott nytt år!
Jag har nu lagt klarlack på skiten och tagit bort maskeringen på motorkåporna.
Den mattsvarta färgen ska inte ha någon klarlack, så jag fick behålla maskeringen på medan jag lade klarlacken. Dock var jag tvungen att ta bort maskeringen medan klarlacken var klibbig. Om den skulle härda så skulle jag ju aldrig få bort maskeringen...
Det svarta som ser ut som om det vore vått är tinner som jag använd för att torka bort klarlackkladd som blivit när jag skulle pilla bort maskeringen. Tinnret dunstar sen. Det damm som fastnat får jag vänta med att ta bort tills klarlacken har härdat och polera bort det för hand.
Framskärmen, klarlacken har inte härdat än...
Nu när jag lackat färdigt så är jag väldigt nöjd över resultatet, med tanke på att det är första gången jag lackar. Imorn blir det meck med toppen.
Mvh /T
Senast redigerat av Tuggummimannen (1 januari 2009)
Update! Idag har jag inte hunnit så mycket mer än att sätta i de nya ventiltätningarna och pressa i ventilerna med dubbla ventilfjädrar. Bra att ha om man ska varva lite^^
De nya ventiltätningarna ditsatta
Pressar på
Allt ipressat
Bild på portad insugskanal med omsvarvade ventiler
Avgas
Är det någon som vet var som är bra att sätta varvstoppet någonstans? Jag tänkte börja med att ha det runt 7,5krpm och se hur det funkar och kanske höja lite sen. Någon som vet hur mycket man kan varva (med hyfsad säkerhet) utan att ventilerna tar i toppen när man har dubbla fjädrar?
Mvh /T
Senast redigerat av Tuggummimannen (2 januari 2009)
fyfan danne sjukt vad snabbt det har gått ändå assså tanke på pengar och tid och så längtar att få höra henne sjunga men du kommer ta den till skolan va?