fyfan danne sjukt vad snabbt det har gått ändå assså tanke på pengar och tid och så tongue längtar att få höra henne sjunga wink men du kommer ta den till skolan va?
Kanske då och då, men jag går inte i samma skola som dig
Tjolahopp! Idag har jag: Städat carporten, Monterat ny framskärm och fått avgassidans kamaxelhus planat på undersidan.
Det mest effektiva sättet att samla ihop pappen på marken: Ta tag i någon random tejpbit som du hittar någonstans, håll i den och snurra och ha muppansiktsuttryck
Framskärmen monterad. Grymt dålig bild + snö, men det ser bra ut kan jag lova
Planat kamaxelhus
Får se om jag orkar gå ut och montera kammarna ikväll...
Köpte det oanvänt på Blocket för 2800kr. Snubben sa att det kommer från USA och kostade 9000 nytt, men jag tror att det är nå kinaskit. Men det ska ju inte slås nå världsrekord med den så...
Flawo0 skrev:
Snart dax för start nu:) Du lägger upp film på första starten va?wink hare fint
Fan va nice danne, vi lyckades fan rätt bra i måndags! synd för bult jäveln Säg til när vi ska lyfta i skiten
Jadå, det blir inom kort
Rquired skrev:
Ännu mer motorporr ^^ Klart lagom till vårvarmen och sommardäcken kanske?
Nja, hoppas jag blir färdig innan, men det kanske är lite önsketänkande ^^. Jag hoppas kunna köra lite med vinterdäcken för jag kommer inte att ha råd med sommarfälgar på en gång efter mappning och allt krimskrams som ska köpas, typ olja, fläktrem, massa slangar osv.
Liten update Sorry att updates inte varit så stora, men så kan det vara när det inte blir några hela dagar i garaget.
Monterade kamdreven halvt, mycket pill var det.
Om man tittar så ser man att hålen i kamdrevet är lite ovala. Detta gör att man kan vrida ihop kamaxlarna så att ettans nockar pekar mer mot varandra. Detta gör att den kommer gå för fett på låga varv men snålare än orginal på höga varv. På söndag ska min morbror hjälpa mig att mäta och se om hålen är tillräckligt ovala, annars måste vi fräsa upp hålen lite.
Har fått hem de gamla toppen. Satte i ett par insugsventiler i en kanal och gämförde lite. Lägg märke till hur pass smalare spindlarna (ventilskaften) är:
Idag har jag fått hjälp av min morbror att ställa på kamaxlarna. Sen fick jag ihop ett litet videoklipp med en lånad kamera XD, innehåll: runtvandring.
Attans bananer! Lamellen till kylfläkten är trasig . Blir att smälla dit en elfläkt istället... Någon som har eller har tips på fläktar som passar och som man kan använda sig av?
Mvh /T
Senast redigerat av Tuggummimannen (12 januari 2009)