Update
Det verkar som om toppen är hel!
Nu när jag är lite mer sansad kanske jag kan berätta varför jag misstänkte nåt vajsing med toppen från början:
Tidigare så ersatte jag den trasiga slangklämman, på kylslangen vid torpedväggen, med en ny och satt ihop allt och fyllde på kylvätska...
Jag öppnade den skruv som man ska öppna när man ska lufta ur systemet och lät den stå och lufta ur sig själv ett tag. Sedan startade jag motorn och luftade ur det sista...
Den kom upp i arbetstemperatur och bibehöll temperaturen i ca 10 min. Sedan började den gå varm, trots att elfläkt var igång för fulla bananer.
Där insåg jag att något var fel och förmodligen något med toppen.
Men nu verkar det som om toppen är hel, och den verkar inte ha slagit sig heller...
Spikrak:
![http://i40.tinypic.com/64nhuq.jpg]()
Såhär ska det se ut om det har spruckit... Detta är en halvsuddig bild på min gamla topp, och detta är ej taget ur lupp eller förstoringsglas, ändå ser man sprickan mellan förbränningsutrymmet och närmsta kylkanalen:
![http://i41.tinypic.com/25iam9c.jpg]()
Frågan är då: Varför gick den varm?
Mvh
/T