hoppas att det bara är ett skit fel danne. du kommer snart att hitta det:)
Ja, nu hoppas man på att det bara var att jag inte fick ur all luft ur kylsystemet... Nu när toppen ändå är av så kan man förbättra lite grejer också .
För övrigt är mitt andra projekt färdigt och film och grejer finns i dens projekttråd. Projekt Töntemcykel, finns länk i min signatur
Har meckat lite med toppen och upptäckt att två till tre ventiltätningar förmodligen blivit skadade p.g.a. min klumpighet när jag satte dit dem. Med stor sannolikhet så var det därför ett av sex tändstift var svart: Minst en ventiltätning på insugsventilerna för den cylindern är inte helt ok.
Så får byta alla ventiltätningar igen.... Måste ändå ta ut alla ventiler och känna på ventilstyrningarna så det inte är de som är dåliga, vore inte kalas direkt...
Gissa vilken som har dåliga ventiltätningar..:
Imorn ska det meckas en del med toppen och i helgen köper jag förmodligen ett set 17tummare också
Tackar som frågar Farsgubben fyllde år idag, så har inte bilvit nå mecka . Blir inte imorn heller då jag ska kolla på rallycross och sen slava på donken. Så nästa ryck kommer förhoppningsvis i övermorn...
Toppen var inte skev alls, inte något som gick att se med metallinjal och blotta ögat i alla fall... Men såklart så ska den planas innan jag sätter tillbaka den.
Nu är ny toppackning, toppbultar och ventiltätningar hemma. Kylarslanganslutningen till toppen är ombyggd. Jag ska plana toppen på måndag och försöka få ihop bilen nästa vecka.
Har varit mycket studentmottagningar och skivor senaste tiden och jag tar själv studenten nu på tisdag. Ska försöka få ihop bilen efter att jag vaknattill och så...
Tråkigt att du behöver gå igenom jobbet igen men rent blir det. Och fler bilder till oss
Heh, sant...
Bergkuist skrev:
Fan va nice danne big_smile Sätt i hop din topp nu och börja på min så jag kan sätta bilen i en stolpe wink
Är i full gång med din ju.. Har ju plockat ut alla ventiler och ventiltätningar och skickat den på blästring ju Men min kommer somsagt i första hand, men den är snart ihopplockad igen
Tråkigt att du behöver gå igenom jobbet igen men rent blir det. Och fler bilder till oss
Heh, sant...
Bergkuist skrev:
Fan va nice danne big_smile Sätt i hop din topp nu och börja på min så jag kan sätta bilen i en stolpe wink
Är i full gång med din ju.. Har ju plockat ut alla ventiler och ventiltätningar och skickat den på blästring ju Men min kommer somsagt i första hand, men den är snart ihopplockad igen
Mvh /T
jo jag vet ta den tid det tar bara, inget brådska än var v. tätningar stelna/torra eller?
Du vi får höras under veckan robbie kommer ii morgon
jo jag vet ta den tid det tar bara, inget brådska än var v. tätningar stelna/torra eller?
Nej, de såg hela ut, men när man kände på hurvida ventilerna gled i styrningarna/tätningarna så kunde man känna att vissa gled lite lättare, alltså att de inte tätade lika bra som de som gled trögare. Så förmodligen så blev de skadade vid montering.
Nej, de såg hela ut, men när man kände på hurvida ventilerna gled i styrningarna/tätningarna så kunde man känna att vissa gled lite lättare, alltså att de inte tätade lika bra som de som gled trögare. Så förmodligen så blev de skadade vid montering.
Mvh /T
Ah fyfan, där har vi svaret varför det rök vid motorbromsning typiskt toyota att göra en renovering halvdan haha