min bil tar din på bana

nosushi Avstängd
6 oktober 2008 · 171 Inlägg

varför snackar folk om BANA hela tiden? bilar och bana? när ingen kör på bana
alla kör på vägen

har några polare som sagt så i flera år
har dom nånsin kört på bana? NÄ

Mantorp
Kinnekullering

med mera

allt man hör min bil är snabbare än din på Kinnekullering


dom skönaste kommentarerna är dock när det spårar så pass rejält som man börjar prata Nurburring eller hur det stavas

är ni oxå lika knasiga?
fast ok det snackas mkt om 402m rakt fram oxå

varför tänker man inte på hur skönt det är i sverige att köra med bilen på motorvägen och landsvägarna?
jag tänker så i alla fall

alex_side Neerd
6 oktober 2008 · 1 596 Inlägg

min rostiga opel rensar banan;) elr iaf grusen utanför banan

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
blacken
6 oktober 2008 ·

alex_side skrev:
min rostiga opel rensar banan;) elr iaf grusen utanför banan

Du menar väl att gruset rensar rosten på bilen, när den är utanför banan.. big_smile

alex_side Neerd
6 oktober 2008 · 1 596 Inlägg

blacken skrev:

alex_side skrev:
min rostiga opel rensar banan;) elr iaf grusen utanför banan

Du menar väl att gruset rensar rosten på bilen, när den är utanför banan.. big_smile

precis gruset tar bort rosten samtidegt som det flyger upp genom rosthålet i bagaget och sen tar jag med det hem... så båda är rätt^^

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
KungKjell
6 oktober 2008 · 150 Inlägg

nosushi skrev:
varför snackar folk om BANA hela tiden? bilar och bana? när ingen kör på bana
alla kör på vägen

har några polare som sagt så i flera år
har dom nånsin kört på bana? NÄ

Mantorp
Kinnekullering

med mera

allt man hör min bil är snabbare än din på Kinnekullering


dom skönaste kommentarerna är dock när det spårar så pass rejält som man börjar prata Nurburring eller hur det stavas

är ni oxå lika knasiga?
fast ok det snackas mkt om 402m rakt fram oxå

varför tänker man inte på hur skönt det är i sverige att köra med bilen på motorvägen och landsvägarna?
jag tänker så i alla fall

tycker inte att det verkar som att du har så stora problem, strunta i att lyssna om det är jobbigt wink

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång
terazzi
6 oktober 2008 ·

Bana är det nya ^^
Som när tokyo drift så ville apa efter d tongue
Så nu är det ju samma sak..

Joo
6 oktober 2008 · 741 Inlägg

De som brukar säga så är de som har slöa skitbilar och det enda dom kan komma med är det eftersom dom känner sig sänkta annars big_smile för visst är det lätt och säga så på ett internet forum då det inte är så lätt att bevisa vem som verkligen är snabbast!

Senast redigerat av Joo (6 oktober 2008)

terazzi
6 oktober 2008 ·

Själv har man velat ha en banbil så länge jag kan minnas smile o ska bygga sen när ekonomin tillåter och man har tid wink smile o sen tänker jag inte säga att min kommer va snabbast, men jag vill fan inte ha den slö heller.. och vad spelar det för roll om man är snabb och inte kan köra? ^^
Visst tokyo va najs o driftingen med,men sen apade alla efter d.. no fun in that..

Fan dem gamla JDM Option e så najs smile

Powerman Japan Quality
6 oktober 2008 · 670 Inlägg

nosushi skrev:
varför snackar folk om BANA hela tiden? bilar och bana? när ingen kör på bana
alla kör på vägen

har några polare som sagt så i flera år
har dom nånsin kört på bana? NÄ

Mantorp
Kinnekullering

med mera

allt man hör min bil är snabbare än din på Kinnekullering


dom skönaste kommentarerna är dock när det spårar så pass rejält som man börjar prata Nurburring eller hur det stavas

är ni oxå lika knasiga?
fast ok det snackas mkt om 402m rakt fram oxå

varför tänker man inte på hur skönt det är i sverige att köra med bilen på motorvägen och landsvägarna?
jag tänker så i alla fall

Det är ju ingen större utmaning o ligga o knapra på motorväg eller landsväg. Kör lite bana så är du biten sen. Det finns inget roligare än att ta ut bilen på bana.

I det flesta fallen handlar det om förarutveckling på racerbanan, alltså ingen tävling bilar emellan. Så det där med att min bil är snabbare än din bil på bana. I mina öron tolkar jag det som lite skryt. Det är min åsikt.

P.Sköld
Honda il potere dei sogni
Honda NSX (1992)
TMW-Performance Avstängd
6 oktober 2008 · 914 Inlägg

Bryr mig faktist inte så mkt om vem jag kör ifrån och vem som kör ifrån mig, Huvudsaken är att man har kul och träffar likasinnade när man kör bana tycker jag! smile

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Sokrates Eliminator
6 oktober 2008 · 1 441 Inlägg

Verkligheten sitter ju oftast i vem som kör och inte vilken bil det är.
Har man motoröra känner sin bils begränsningar kan man slå bilar med mer hästar och väghållning som tur är.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
FLindgren
6 oktober 2008 · 5 089 Inlägg

om man vänder på det... varför är dessa v8or så fräcka och ju fler liter desto bättre och att alla v8or drar min femma osv... v8or kan inte svänga, och japsare kan inte köra rakt fram...

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Sokrates Eliminator
6 oktober 2008 · 1 441 Inlägg

FLindgren skrev:
om man vänder på det... varför är dessa v8or så fräcka och ju fler liter desto bättre och att alla v8or drar min femma osv... v8or kan inte svänga, och japsare kan inte köra rakt fram...

Var den frågan till mig?

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Streckkoden
6 oktober 2008 · 2 655 Inlägg

Banåka är beroendeframkallande!!

Visst finns det alltid bilar som är snabbare än sin egna, fördelarna är ju att alla kör åt samma håll, bra kvalitet på asfalten samt att det inte finns någon sur gubbe i reflexväst i något vrå och ska tala om hur fort det egentligen gick... smile

camaro67 Meister
6 oktober 2008 · 6 763 Inlägg

FLindgren skrev:
om man vänder på det... varför är dessa v8or så fräcka och ju fler liter desto bättre och att alla v8or drar min femma osv... v8or kan inte svänga, och japsare kan inte köra rakt fram...

Nehe.. Vad sitter de för maskin i Corvetterna? Jag trodde att de satt v8 men eftersom att de går fruktansvärt bra att svänga med dom så måste de ju sitta något annat roll

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
terazzi
6 oktober 2008 ·

hehe måste kontra ditt svar Flindgren nu ^^
Håller med dig på V8orna, men jag tillhör ju japan laget kan man säga wink big_smile haha

Japan va ju dem första som började med time attack wink driftingen likaså, rakt fram? jodå, hks R33 GTR hade ju snabbaste 4wd nånsin på 402m och det slogs först detta året wink det rekordet hade hållt sig sen 1996 wink

Sen ska vi inte snacka om hur sjuka dragrace bilarna i japan e... finns NA bilar där som kör 9-10 seks repor som ingenting ^^

Ranta
6 oktober 2008 · 162 Inlägg

Älskar verkligen bankörning! big_smile

Mazda Rx7 "Efini" (1993)
AudiTQ-90
6 oktober 2008 · 273 Inlägg

ta en sån japansk bil och kör mot en jämlik "jänkie"bil i prestande du ska se att amerikanarn plocka japsen tongue

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se
Audi S4 (1994)
Tony_Rene Y not
6 oktober 2008 · 221 Inlägg

jag tycker att bilar som m3or supror rs4or och andra bilar med lite mer krut i ska köras runt bana.. då får man förståelse för bilen och sig sj.. man utvecklas och en bil som är riktigt rolig och underhållande p bana brukar vara det p landsvägen med.. om den inte e lika hård som en puck då..
har ganska många kompisar som rastar bilen ibland p bana.. sj har jag vart p Nürnberg och rastat en och annan bil,..  även mantorp och rudskogen i norge..  men snakket om min e bättre änn din rundt banan blir lite 2much ibland ja...

Everything thats fast. has my name written on it
Toyota Supra "Winter Beater" (1994)
BMW X5 "Darkside" (2010)
BMW Alpina B10 4,6 "Sleeper Edition" (1998)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
6 oktober 2008 · 2 252 Inlägg

nosushi skrev:
varför snackar folk om BANA hela tiden? bilar och bana? när ingen kör på bana
alla kör på vägen

har några polare som sagt så i flera år
har dom nånsin kört på bana? NÄ

Mantorp
Kinnekullering

med mera

allt man hör min bil är snabbare än din på Kinnekullering


dom skönaste kommentarerna är dock när det spårar så pass rejält som man börjar prata Nurburring eller hur det stavas

är ni oxå lika knasiga?
fast ok det snackas mkt om 402m rakt fram oxå

varför tänker man inte på hur skönt det är i sverige att köra med bilen på motorvägen och landsvägarna?
jag tänker så i alla fall

gör som jag, jag har nu tränat i snart 18år på det, speciellt på min morsa: Lyssnar på de jag vill höra o låter de andra bara fara rakt igenom...

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang