5398
Sök

Bränsleproblem volvo 240

6 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
Hej
Har en volvo 240 -88 (B230F) där huvudbensinpumpen inte verkar kunna pumpa bensinen vidare till motorn.
Har bytt förpump i tanken i samband med tankbyte och kontrollerat att bensin kommer fram till huvudpumpen som det ska, men huvudpumpen klarar inte av att pumpa bensinen vidare.
Vrider man nyckeln hörs att huvudpumpen startar att snurra, men det låter som om den går torr.

Testade att byta pump till en splirrans ny, men med samma resultat: Det hörs att pumpen går men den pumpar inte bensin, utan man skulle kunna tro att den pumpar åt fel håll (tillbaka i tanken igen) men den är korrekt installerad.
Naturligtvis är slangarna och kontakterna till pumpen kopplade korrekt så jag undrar om nån vet vad som kan vara fel?

Har testat att koppla ifrån pumpen från filtret och slangen vidare till motor för att se om pumpen kan pumpa ut bensin men det klarar den inte, det borde den väl ändå kunna göra när man direkt kopplar den till ett batteri? (testat kopplat åt båda håll) jag behöver jag lite råd...

Det enda jag kan komma på direkt är att batteriet inte räcker till att driva pumpen i tillräckligt hög hastighet men det har ju inte varit några problem förrut och batteriet är relativt nytt.
Tacksam för hjälp! smile

Sök