2073
Sök

740tic går dåligt när man gasar fullt

133 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
Min 740 börjar "hosta" gå ryckigt när jag gasar fullt. Hade problem med att turbon inte laddade, grävde lite och hittade felet. Armen som håller staget till WG:n va böjt, och för att fixa de behöde jag "bara" plocka bort down pipen, första skruven gick av dom andra två blev runda, nesta steg plock turbon. Ett problem den visade sig vara skuvad från in sidan av grenröret, och orkade inte de efter allt dråk med DP:n, så kom polaren på den briljanta iden att ryka slangen till wg:n, så vi gjorde de och och satte upp dp:n hjälpligt och ut å prov körde. och visst laddade hon (0,8)smile men när jag tryckte på fullt så ville hon inte:/ Blev lite långt kanske, men nu vet ni iaf vad jag har gjort.

Och nu undrar jag om de är någon som vet varför de blev såhär? kan de va LMM:n lr får hon för lite sopa? lr kan de va lamdan, den får ju garanterat inte rätt värden eftersom dp:n inte sitter så bra.

1 772 Inlägg
7 oktober 2008
Mycket möjligt att den får för lite soppa, höjer du laddet BÖR du även höja soppa trycket.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Avstängd
386 Inlägg
7 oktober 2008
Den mår inte bra av fullt ladd heller. Ta dig tid att fixa wg innan du gasar nå mer annars så kommer t-packningen att gå och tycker du det e jobbigt att fixa wg då e det 100 gånger jobbigare att byta topp packning.

133 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
klart jag ska fixa wg:n, men tror inte toppen är i fara än laddar ju bara 0,8.
Vart och hur höjer men sopa tryckt?

1 772 Inlägg
7 oktober 2008
Wernering skrev:

Köp en bränsletrycksregulator (BTR)

Ex, ifrån klracing
http://www.klracing.se/?subpage=kategor … tegori=113

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

133 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
NordstromJ skrev:
Wernering skrev:

Köp en bränsletrycksregulator (BTR)

Ex, ifrån klracing
http://www.klracing.se/?subpage=kategor … tegori=113

ok, tack för tipset.

ingen som tror att de kan va LMM lr lamdan då? bil en har laddat 0,9 och gått bra enligt föra ägaren nämligen (laddade 0,5 när jag köpte den) så därför är jag lite tveksam att de är sopan. Hade ju inte skadat om de fanns nån där ute som kan låna ut en LMM till mig en kvart lr nåt, så man kan utesluta nåt iaf:) är de samma lmm på alla 740?? isf kan jag nog fixa en själv.

Mästare
2 947 Inlägg
7 oktober 2008
Testa skadar aldrig.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

183 Inlägg
7 oktober 2008
Wernering skrev:
Min 740 börjar "hosta" gå ryckigt när jag gasar fullt. Hade problem med att turbon inte laddade, grävde lite och hittade felet. Armen som håller staget till WG:n va böjt, och för att fixa de behöde jag "bara" plocka bort down pipen, första skruven gick av dom andra två blev runda, nesta steg plock turbon. Ett problem den visade sig vara skuvad från in sidan av grenröret, och orkade inte de efter allt dråk med DP:n, så kom polaren på den briljanta iden att ryka slangen till wg:n, så vi gjorde de och och satte upp dp:n hjälpligt och ut å prov körde. och visst laddade hon (0,8)smile men när jag tryckte på fullt så ville hon inte:/ Blev lite långt kanske, men nu vet ni iaf vad jag har gjort.

Och nu undrar jag om de är någon som vet varför de blev såhär? kan de va LMM:n lr får hon för lite sopa? lr kan de va lamdan, den får ju garanterat inte rätt värden eftersom dp:n inte sitter så bra.

Att den hostar kan bero på läckage i intercooler/tryckrör/insug. Med slangen till wg:n ryckt ska turbon ladda på så mycke den bara kan å din gjorde inte det så din wg måste ha hängt sig lite halvt öppen eller nått.
Soppatrycket är styrt av vaccum/laddtryck så du ska inte behöva byta till annan btr.
Testa med lmm oxå, vanligt att de skojjar till det.

133 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
David_FT skrev:
Wernering skrev:

Att den hostar kan bero på läckage i intercooler/tryckrör/insug. Med slangen till wg:n ryckt ska turbon ladda på så mycke den bara kan å din gjorde inte det så din wg måste ha hängt sig lite halvt öppen eller nått.
Soppatrycket är styrt av vaccum/laddtryck så du ska inte behöva byta till annan btr.
Testa med lmm oxå, vanligt att de skojjar till det.

De va de första jag kollade efter när den slutade ladda, läckage alltså. och den läcker inte nån stanns.
De är mycke möjligt lr snarare högst troligt att wg:n har låst sig, så som armen till staget såg ut, anntar att den ska va i vinkel men de va den inte vill jag lova. och när jag tog bort lås ringen för att känna lite gick den knappt att rubba, så de är nog inte själva wg:n som har låst sig utan den armen, men iaf. Får försöka hitta en lmm och prova, känns lite onödigt att köpa en ny när man inte vet om de är den bara.

Sök