2484
Sök

slut med bruden för mycket bil

volvoraggare
4 776 Inlägg
7 oktober 2008
lite lamt att det tog slut för en sån sak ju hade ju kunnat vara värre saker ju också typ om du  la alla pengarna på poker eller nått och annat dumt... tur man har en tjej som  är bilintresserad och man har garaget på gårn

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

265 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
KimVsWorld skrev:
X40Mackan skrev:
sir_daniel skrev:
eller så får man ha en bra balansgång samt försöka få henne att vara med o få göra saker med i garaget o med på träffar smile

haha den va rolig den hon va en primadonna typ aldrig skit under naglarna tongue skulle inte äns sätta sin fot i garaget tongue hehehe  eller nått annat tongue

Får man fråga hur ni blev tillsammans?

hitta henne på nätet tongue haha

nu med 470 hk

Neerd
1 596 Inlägg
7 oktober 2008
ironhead skrev:
lite lamt att det tog slut för en sån sak ju hade ju kunnat vara värre saker ju också typ om du  la alla pengarna på poker eller nått och annat dumt... tur man har en tjej som  är bilintresserad och man har garaget på gårn

låter som du har det kanon;) vill med ha garage på gården^^

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

volvoraggare
4 776 Inlägg
7 oktober 2008
alex_side skrev:
ironhead skrev:

låter som du har det kanon;) vill med ha garage på gården^^

jag har det ju toppen ju sen har man ju sovrumsfönstret mot garaget också  jag märker när 500 wattarn lyser hehe

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Har alltid rätt!
689 Inlägg
7 oktober 2008
Gäller att kompromissa big_smile Min tjej e så sugen på att meka bil.. men hon hjälper gärna till så att de ska gå snabbare tongue  så att hon får mer tid me mej.

Sen också när hon glor på ett sjukt tråkigt och helt kasst program på tv så går ja o mekar, istället för att se den skiten. big_smile

Livet är ett helvete, du är bjuden!

MitsuNörd
880 Inlägg
7 oktober 2008
Kalas!
Nu är det bara att sätta igång med värsting bygget å bosätta dig i garaget wink

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

173 Inlägg
7 oktober 2008
Tjoho!

Jag reagerar lite över att folk sätter sitt bilintresse före sin flickvän (om man nu älskar henne).
Nu menar jag inte specifikt ditt fall Mackan. Men jag tycker inte heller om nörderi. : P Det är som en drog, fast med bieffekten att den slukar ens tid. Gammal gameare som jag är så kan jag lätt relatera till cs-spelandet..

Det var till en början jävligt kul, så man spelade mycket. Ju mer man spelade destå bättre blev man. Och ju bättre man blev destå roligare blev det. Och även fast man redan var mycket bättre än genomsnittet så ville man ändå bli lika bra som dom bästa..! Likadant är det med bilintresset..
Många gånger är förstabilen en relativt "vanlig" bil, rent prestandamässigt. Men när man väl fått smak för hastighet och acceleration så vill man ha en snabb bil. När man införskaffat de börjas det trimmas. Och efter det ska det trimmas ytterligare lite till... För det räcker ju inte med att vara mycket snabbare än dom flesta. Nee, man ska ju va ännu snabbare så man kan fightas med dom som är i toppen..!
Detta gäller inte bara prestanda-freeks utan styling och stereo-freeks också.
Michael Jordan var inte grym på basket utan anledning. Han har skjutit på den där korgen flera hundra tusen/miljoner gånger för att t.ex bli sådär bra på att skjuta/dunka.

Vad jag menar är, för att kunna bestiga dessa bergstoppar, som är så jävla kul! Så måste man spendera oerhört mycket tid på det (om man nu inte har sjukt mycket talang eller sjukt mycket pengar). Okej att man gör det för man tycker det är kul. Men man ska inte bli allt för insnöad. Tar det upp för mycket av din fritid innebär de att det finns annat där man går miste om. Och tyvärr kan man ju inte göra allt samtidigt, men man kan åtminståne försöka prova på så mycket som möjligt. Hellre hitta på olika saker att göra varje kväll, än att göra samma sak varje kväll/mecka i garaget varje kväll/spela dator varje kväll... =P

Vad gäller ditt fall Mackan.. Det är jävligt tråkigt att höra! Men du kommer hitta fler tjejer.. (:

609 Inlägg
7 oktober 2008
Funderar på att kicka ut kärringen o skaffa en riktig bil istället.. driftkostnaderna blir iaf lägre, ta mej f*n att jag får ut mer i "körglädje" på köpet....

SQ
1 343 Inlägg
7 oktober 2008
Haha

Ljudnörd!

ElectroRaggare
886 Inlägg
7 oktober 2008
Jag och kärringen skaffade ett gemensamt projekt istället så vi kan bägge vara ute i garaget! smile Alla problem lösta. tror jag..

Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.

Chef
41 Inlägg
7 oktober 2008
Va är det för folk  ? man kan väl ha egna intressen? Inte ska man behöva hålla handen hela tiden inte Min sambo och jag har varit tillsammans i snart 9år aldrig varit tjat om att jag har min hobby och hon sin

Forummoderator
26 455 Inlägg
7 oktober 2008
bmx skrev:
tråkigt!

MEN BLOGG???

..ett jäkla tjat om blogg?
Detta tycker jag är ett ämne man faktiskt kan diskutera!

Edit: synd att tjejen stack dock sad
Senast redigerat av AirOne (7 oktober 2008)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

12 086 Inlägg
7 oktober 2008
Man kan ju meka bilen på helgeftermiddagarna och va med flickvänn på kvällarna?
Jag har ingen flickvänn så störs inte av problemet direkt

303 Inlägg
7 oktober 2008
har hänt mig ett par gånger tjejerna vill åka fina bilar och så blir dom sura över att man spenderar mycket tid med bilen

heter numera blyfot_racing här på garaget

anna_catharina
7 oktober 2008
Jag brukade följa med min kille överallt o åka bil.. har gjort det i snart fyra år. i början hade jag kudde med mig o låg o sov bredvid när han cruisa :p men jag var med iaf! I garaget, på träffar, cruisingar, you name it.

sen nu i våras köpte han motorcykel ist och sålde bilen... rätt värdelöst. så nu får jag roa mig med att åka runt i min egen bil ist som jag köpte i somras, medans han åker runt på sin mc nu när det är kallt, regnigt o jävligt lol

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
7 oktober 2008
KimVsWorld skrev:
X40Mackan skrev:
sir_daniel skrev:
eller så får man ha en bra balansgång samt försöka få henne att vara med o få göra saker med i garaget o med på träffar smile

haha den va rolig den hon va en primadonna typ aldrig skit under naglarna tongue skulle inte äns sätta sin fot i garaget tongue hehehe  eller nått annat tongue

Får man fråga hur ni blev tillsammans?

via jobbet mitt.
jobbar som officer i flottan och träffade henne under en övning som jag höll i.
inge körkort eller bilintresse, men nu tycker hon det är trist med en orginalbil big_smile

tycker det är självklart att ha minst 1 bruksbil och minst 1 hobbybil big_smile

samt så har hon numera körkort och egen bil.

982 Inlägg
7 oktober 2008
hon säger.. de är bara en bil

han säger ..du är bara en brud

bara tänka så

neckwomen_88
7 oktober 2008
det e fan oftast jag som drar med killen på träffar och dylikt..... ^^

nevars, men det underlättar ju om båda har ett intresse när intresset är så stort att det övergår till en livsstil...

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
7 oktober 2008
slyt skrev:
Va är det för folk  ? man kan väl ha egna intressen? Inte ska man behöva hålla handen hela tiden inte Min sambo och jag har varit tillsammans i snart 9år aldrig varit tjat om att jag har min hobby och hon sin

helt rätt. båda måste ha ett eget liv utanför varandra. olika jobb, olika hobbys men att man ändå ska kunna förstå och vilja förstå vad den andra pysslar med och hjälpa till om det behövs, eller bara för att få vara med den man älskar.... svårare än så är det inte...

sedan ang. ekonomi, klart man får prioritera, ibland går det mer pengar till bilen och man hittar inte på så mycket tillsammans o ibland går det mer pengar till gemensamma aktiviteter.

jag i tjejen har precis flyttat till hus (som vi dock hyr men ändå) och det kostar ju lite att göra om som man vill, även om vi har mer eller mindre allt från lägenheten vi bodde i innan.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
7 oktober 2008
Jo nog fan vill MÖKEN ha en fräsig bil att sitta, men inte fan accepterar dom att man måste lägga ner tid för att hålla bilen fin nog åt dom!

Sky´s the limit...

Sök