5056
Sök

chippa volvo 760 tic

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
skickade iväg ett mejl till viking chip för att jag ville veta vad dom gjorde när dom chippa min bil och vad det kostar. fick detta svar:

Hej!

Har ett typ av chip till motoronic. Mappning för maximalt laddtryck / effekt, upp mot 1,2 bar möjligt med rätt komponenter, 240-250 hk innan bränslet tar slut. Varvstopp flyttat till 7300 rpm, laddtrycksvakten borta. Pris: 1000:-

//Göran

stämmer det att dom gör allt detta för en tusenlapp? eller tillkommer mappningen och det?

låter ju för bra för att va sant.

är det bra chipp btw?

-den satt som en fläskläpp-

699 Inlägg
7 oktober 2008
är bara chippet du får förmodligen.. Är bara att meka i det i styrboxen och höjja laddet smile

Bilgalen elektriker :)

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
okej så vad exakt gör chippet då?
men om jag byter mitt chip och sen höjer laddet bara så är allt bra lr?
men har nog ett problem. kopplade in en mätare idag och den visade 0.4 bar vid max ladd så jag skruvade 2 varv på wg stången och den laddar fortfarande samma. så känns som min mätare är pajj? finns det nåt bättre sätt att se hur mycket den laddar?

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
borde jag byta hela klockan eller går det att skruva upp original till 1 bar+?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
7 oktober 2008
chippet ser till att du få optimerat med soppa:) orginal klocka kan du  bara skruva upp men är ju att rekomendera att du köper än lite bättre:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
vart köper jag en bättre då? och vad kostar en sådan. vill inte lägga ut med allt för mycket pengar på skithögen tongue vill dock få den att gå bättre än nu smile

Sök