ABS lampan har damp

Nomann
30 januari 2005 · 3 Inlägg

har en vr6a och abs lampan lyser oftast när jag startar upp den, men sen efter ett tag kan den slockna å funka fint, kan de va nån kabel eller e de kontakten sad hört att en sån kostar runt tusingen!!

Nomann
clean
30 januari 2005 · 4 Inlägg

Jepp, runt tusen per sida...

~ vägra dö nyfiken! ~
Black Knight
30 januari 2005 · 711 Inlägg

Nomann skrev:
har en vr6a och abs lampan lyser oftast när jag startar upp den, men sen efter ett tag kan den slockna å funka fint, kan de va nån kabel eller e de kontakten sad hört att en sån kostar runt tusingen!!

Vad menar du med att den lyser när du startar bilen och sedan slocknar. Hur länge lyser det innan den slocknar?

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
vargass
30 januari 2005 · 98 Inlägg

Hej det sitter ett par indikatorer på bilen som visar om ABSen är ur funktion det kan även hända att det blir glappis på ngn av dem där men jag har haft kunder som råkat ut för detta ett par ggr o det har då bara vare att byta ut indikatorn som e paj... men jag ska inte säga för mycket det kan lika gärna vara absen som kan ha pajjat på den... Mvh Joacim andersson

BMW Full fräs!
//Jocke den hårde ;)
Black Knight
30 januari 2005 · 711 Inlägg

Det sitter en givare vid varje hjul. Ibland kan lort och annat hamna där och störa ABS-givaren. Titta vid varje hjul och känn även på kablarna där. Har du spolat med högtryck nyligen? då kan det också vara så att du kanske har spolat sönder nån kabel som var redan dålig.

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Rasmus_bjo
30 januari 2005 · 224 Inlägg

Den ska ju lysa när du startar för att visa att den är aktiv vid behov av bromsning...Slocknar efter en stund...
Likadant är de om man har SRS o Lambda Sond.

Ford Focus ST-Line 2018
Nomann
31 januari 2005 · 3 Inlägg

Joomen den lyser ett bra tag, kan åka 5km sen kan den slockna å då funkar abs'en bra(testat på is) får kolla varje hjul då å se! /tack för svaren

Nomann
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang