2051
Sök

Vad menas med ''Pilot'' när polisen kollar hastighet?

32 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
Kompisen blev stoppad av polisen för fortkörning då de körde bakom honom och kollade hans hastighet. Men de sa att de har fått ett nytt instrument som mäter hastighet och att de inte hade kollat med bilens hastighetsmätare. På raporten stog det, Kontrolltyp ''Pilot''. Vad menas med det??? någon som har hört att polisen har fått ny apparat att kolla hastighet med?

12 086 Inlägg
9 oktober 2008
Jävla fulknep från snuten säkert wink

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
9 oktober 2008
En pilot är just en typ radar som mäter framförvarande fordon..
Så ja han blev mätt.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Teddan
2 495 Inlägg
9 oktober 2008
polispilot och ett nr efter , det är inget nytt instrument...

men tråkigt är det at åka fast, tyvärr är det bara att bita i det srua äpplet och ta sitt straff

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

741 Inlägg
9 oktober 2008
Har hänt för några polare ett par gånger att dom gasat på som fan typ på en 50 väg på en lång raka, och sedan så kommer polisen ut typ från Mcdonalds och ser att man kommer i en jävla fart, dom kör efter en och sen ligger dom bakom en och ligger o trycker en bra bit! är det för att dom mäter hastigheten just då för att hoppas att man ska köra för fort fast dom ligger bakom en då eller? sen efter typ 2 km så stannar dom oss..

Kanske kan va så!

Wankel
1 080 Inlägg
9 oktober 2008
Joo skrev:
Har hänt för några polare ett par gånger att dom gasat på som fan typ på en 50 väg på en lång raka, och sedan så kommer polisen ut typ från Mcdonalds och ser att man kommer i en jävla fart, dom kör efter en och sen ligger dom bakom en och ligger o trycker en bra bit! är det för att dom mäter hastigheten just då för att hoppas att man ska köra för fort fast dom ligger bakom en då eller? sen efter typ 2 km så stannar dom oss..

Kanske kan va så!

antagligen bara för att jävlas...brukar hända mig med typ varje gång jag blivit stoppad

MDS Västerås

Yellow bug!
1 640 Inlägg
9 oktober 2008
Får redigera här, jag tänkte fel!

Skrev att det stod Pilot när de mätte min a-traktor med laser, men det stod visst "pro-laser".. Minnet som svek tongue
Senast redigerat av Edil_ (9 oktober 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

1 892 Inlägg
9 oktober 2008
Tar en laservarnare in denna signal och varnar för så som tex ett kameraskåp??
Mvh/Mats

* Klåpare
1 718 Inlägg
9 oktober 2008
Pilot står det när dom INTE har mätt hastigheten med instrument. Det betyder kort och gott att "piloten" i polisbilen har skrivit vad han själv tyckte... wink

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Forummoderator
26 471 Inlägg
9 oktober 2008
Joo skrev:

Kanske kan va så!

En av anledningarna till varför dom ligger och trycker bakom en är för att dom anropar centralen och ber om information om bilen dom har framför sig, och att dom eventuellt stoppar den. Brukar kunna ta en liten stund innan det är förmedlat..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

FreddeK
9 oktober 2008
krutmats skrev:
Mvh/Mats

japp stämmer men bara när den är igång så att säga. som en vanlig laser...när dom skjuter på dig så varnar laservarnaren men ¨å är det ju för sent tyvärr=)

32 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
Men asså den mäter polisbilens hastighet antar jag, men om polisen kör fortare så visar ju den inte framvarnade bilens hastighet länger. Tycker inte att detta mätmetod borde va giltigt.

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
17 oktober 2008
Freddeponken skrev:
krutmats skrev:
Mvh/Mats

japp stämmer men bara när den är igång så att säga. som en vanlig laser...när dom skjuter på dig så varnar laservarnaren men ¨å är det ju för sent tyvärr=)

Finns laser störare till det wink Först varnar varnaren...sen bromsar man in och stänger av båda smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

3 124 Inlägg
17 oktober 2008
kwansa skrev:
Freddeponken skrev:
krutmats skrev:
Mvh/Mats

Finns laser störare till det wink Först varnar varnaren...sen bromsar man in och stänger av båda smile

Det är väl med radar som de mäter när de ligger bakom som sagt, mäter inte kamera skåpen med radar också? Så glöm inte att köpa ett kombiinstrument, som stör och varnar för både laser och radar.
Senast redigerat av viccoA (17 oktober 2008)

67 Inlägg
17 oktober 2008
Pilot innebär ett tidtagar ur i bilen, tro mig, jag vart fett rövknullad av en sådan polis.
Han åker efter, när du passerar ett riktmärke som polisen tar ut så startar han klockan, och även startar "sin" klocka när han passerar det märket.
Efter skälig sträcka stoppar han den när du passerar ännu ett märke och sedan stoppar han sin klocka vid samma märke, det piloten får fram är tiden det tog emellan + körd sträcka = medelhastighet.
Denna metod borde förbjudas tycker jag, han som stoppade mig sa att jag hade kört i 130 på 90, visserligen sant, MEN TILL SAKEN HÖR : Finns inga bevis om att det var jag som hade kört för fort, alltså inga bilder eller video ifrån mätningen och 1 polis i bilen.
Han kunde mätt en bil i förmiddags och sagt att det var jag, så visst torsk vart det iaf !!!!

Sök