1726
Sök

Vad ska man välja? Supra vs Mustang

terazzi
15 oktober 2008
Dem kanske inte ens hade tid wink
sen om du ser så står det OUTLAW Mustang, och om jag inte minns fel så är det en klass med just för dragracing I USA ^^

http://www.youtube.com/results?search_q … arch_type=
som visar att outlaw är en speciell klass inom det ^^
tex som på bilsports max street wink

Men ofta ett rent dragrace bygge är gatlegalt.. som sagt visa mer info än en video, för annars köper jag inte det...

http://www.youtube.com/results?search_q … =&aq=f
Oj det var visst en klass där inte nån är getlegal..

Men till trådskaparen smile lycka till med valet..
Senast redigerat av terazzi (15 oktober 2008)

V10
15 oktober 2008
Siarnaq skrev:
terazzi skrev:
Hitta fakta på att den e gatlegal så tror jag på dig ;)
Tror inte på det innan.. men att boost logic's supra är det räcker genom och kolla igenom en del supra forum ^^

http://www.youtube.com/watch?v=Qk7ZhRBaYzc

http://www.youtube.com/watch?v=19w-iZuP … re=related

Hoppsan igen. Om du kollar noga så kör han förbi ett par snutar också. Tror du dom inte skulle ha haffat han om den inte var gatlegal?

Som sagt. Hoppsan sa. :)

Du har räddat flera av mina dagar alltså, jag har inte skrattat så gott på länge när jag ser att du verkligen menar på fullaste allvar att den där dragbilen är en laglig gatbil :D

Det går faktiskt att ta ut en F1 bil till BK eller McDonalds men jag skulle inte kalla den för en gatbil bara för att den kan köra där, bana eller väg...asfalt här och asfalt där :)

Vart är regskylten om den nu är "gatlegal"? :)

Jag har åkt utan regskylt här hemma i Sverige förbi poliser och dom har då inte stoppat mig, mycket skulle jag tro eftersom dom hade viktigare saker för sig.

Det behövs lite mer bevis att den är gatlegal än att han bara körde en liten sträcka med den på allmän väg och inte blev stoppad av polisen.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
15 oktober 2008
terazzi skrev:
Dem kanske inte ens hade tid wink
sen om du ser så står det OUTLAW Mustang, och om jag inte minns fel så är det en klass med just för dragracing I USA ^^

http://www.youtube.com/results?search_q … arch_type=
som visar att outlaw är en speciell klass inom det ^^
tex som på bilsports max street wink

Men ofta ett rent dragrace bygge är gatlegalt.. som sagt visa mer info än en video, för annars köper jag inte det...

http://www.youtube.com/results?search_q … =&aq=f
Oj det var visst en klass där inte nån är getlegal..

Men till trådskaparen smile lycka till med valet..

Haha, det finns en orsak varför det heter SUPER STREET OUTLAW. wink Dom kör med 10.5 tums slicks, MAX. Sen så är alla gatlegala och får framföras på gatan. Vad du har hört eller har för källor det vet jag inte, men lita på amerika experten. roll

Dock så är det endast med Ford eller karosser baserade på Ford och andra bilar inom deras koncern så som Mercury eller Lincoln.
Senast redigerat av Siarnaq (15 oktober 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

terazzi
15 oktober 2008
Siarnaq har inget emot dig så d får du inte tro nu smile
Känns lika bra säga det så alla inte tror man skulle lacka på varandra ^^ helt onödigt jue smile

1 255 Inlägg
15 oktober 2008
Siarnaq skrev:
terazzi skrev:
Hitta fakta på att den e gatlegal så tror jag på dig wink
Tror inte på det innan.. men att boost logic's supra är det räcker genom och kolla igenom en del supra forum ^^

http://www.youtube.com/watch?v=Qk7ZhRBaYzc

http://www.youtube.com/watch?v=19w-iZuP … re=related

Hoppsan igen. Om du kollar noga så kör han förbi ett par snutar också. Tror du dom inte skulle ha haffat han om den inte var gatlegal?

Som sagt. Hoppsan sa. smile

Ska inte gatreggade bilar ha regg skylt eller är de bara något ja fått för mig tongue

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
15 oktober 2008
Anubis skrev:
Ska inte gatreggade bilar ha regg skylt eller är de bara något ja fått för mig tongue

Inte nödvändigt i USA. :p I sverige måste man dock ha minst en regplåt på bilen.
Men seriöst, hur ballt är det inte att den är gatlegal?

V10, om du inte tror mig, använd google. wink Jag är inte din lilla söksida, så om du vill så gärna ha bevis på något som du verkligen inte tror på, troligtvis på att du är så kåt på dina små bilar så be my guest. smile Står på oändligt många sidor att dom är gatlegala, att både Tim Lynch's och Dan Millen's Mustanger är gatlegala. smile

Jag kan t.om hitta viktklasserna för bilarna, och dom får endast vara baserade på Ford karosser/bilar och högst ha 10.5 tums breda slicks. Man får bara använda bensin, ingen annan bränsletyp är tillåten. smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

1 255 Inlägg
15 oktober 2008
Siarnaq skrev:
Anubis skrev:

Inte nödvändigt i USA. :p I sverige måste man dock ha minst en regplåt på bilen.

Tror inte den är gatlegal kolla på något program på descovery och den snabbaste gatreggade bilen va någon snubbe från england som hade den hade 2000 hk någon typ av amerikanare var de dock ingen mustang.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
15 oktober 2008
Anubis skrev:
Tror inte den är gatlegal kolla på något program på descovery och den snabbaste gatreggade bilen va någon snubbe från england som hade den hade 2000 hk någon typ av amerikanare var de dock ingen mustang.

Red Victor 1. Dock så fubblade han med registreringen ganska mycket, eftersom den nu inte är gatlegal längre. smile

1 255 Inlägg
15 oktober 2008
Siarnaq skrev:
Anubis skrev:

Red Victor 1. Dock så fubblade han med registreringen ganska mycket, eftersom den nu inte är gatlegal längre. smile

Jo de kan nog stämma

1 963 Inlägg
15 oktober 2008
Lovesupercars skrev:
Felax skrev:
Lovesupercars skrev:
Kortfattat: Räkna ihop antalet röster på Mustang. Och räkna ihop antalet röster på Supra!

Vem vinner: Jo Mustang. Kan jag fan förstå, för där behöver man inte sätta på japsdämpare parkbänksvinge och högtalarsystem för 20 000kr, Typiskt er riskoks frälsta att ni har sånt behov av att få lite uppmärksamhet. Mustangen är perfekt som den är!

Egentligen är jag ett Ferrari-fan, men tycker om amerikanskt med smile

En dag lär ni japs frälsta kommer ut ur garderoben och inse vad det är som gäller, för har ni någon gång sett en man på över 35år köra en trimmar supra osv? smile Kanske några enstaka stackare men dom räknas inte.

När ni har mognat till så inser ni vad det är som gäller!

Over and out!

Och du har redan kommit ut ur garderoben eller vadå? Tror inte vi japsgillande vill komma ut ur garderoben.. kanske har med de att göra att nån tyckte supra såg feminin ut? Ser mustang manlig ut då? O den tycker ni är fin.. hehe du har rätt bannemig=)
För du vet väl va de betyder att äntligen komma ut ur garderoben?

Anar jag en viss avensjuka över att folk mer röstar på Mustang eller? lol

Har absolut inte något emot en supra så länge den är clean.
Men jämnfört med mustang är den rena rama skiten.

Tur att alla inte har samma smak eller hur big_smile

Peace Out!

Hehe nej verkligen inte=) Men ditt inlägg blev lite komiskt wink

Men are not born - Men are made

anna_catharina
15 oktober 2008
mustangen e sjukt mkt snyggare iaf! snyggaste bilen som finns. smile

V10
15 oktober 2008
Siarnaq skrev:
Anubis skrev:

V10, om du inte tror mig, använd google. wink Jag är inte din lilla söksida, så om du vill så gärna ha bevis på något som du verkligen inte tror på, troligtvis på att du är så kåt på dina små bilar så be my guest. smile Står på oändligt många sidor att dom är gatlegala, att både Tim Lynch's och Dan Millen's Mustanger är gatlegala. smile

Jag kan t.om hitta viktklasserna för bilarna, och dom får endast vara baserade på Ford karosser/bilar och högst ha 10.5 tums breda slicks. Man får bara använda bensin, ingen annan bränsletyp är tillåten. smile

Ska du gå på personangrepp nu också? Men det kanske beror på att du nu tänder till så mycket eftersom du vet med dig själv att du ljuger? smile

Jag ser gärna att det finns människor som du ute på nätet, det förgyller mina dagar bara. Att på fullaste allvar tro att den där bilen är gatlegal får mig att skratta, riktigt innerligt big_smile

Den hade inte ens en sketen reggskylt. Sen att ägaren kanske säger att den är "gatlegal" är en helt annan sak.

Det som är coolt är Alla Suprorna som jag listade, dom kan både köra 402 m och köra Standing Mile, för att sen köra hem och låta frun låna bilen till affären för att shoppa....DET är coolt!!

För övrigt, killen som kallar sig för SW äger MÅNGA andra bilar. M5 E60, Nissan GT-R, Corvette C5, C6 Z06, Camaro -67, vanlig 5-serie, 7-serie, några Ferraris och lite annat gott, allt ägs av samma person. Den värsta bilen han har...Supran som han lånar ut till frugan såklart big_smile

Edit: Ser nu att du är 16 år...
Senast redigerat av V10 (15 oktober 2008)

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
15 oktober 2008
V10 skrev:
Ska du gå på personangrepp nu också? Men det kanske beror på att du nu tänder till så mycket eftersom du vet med dig själv att du ljuger? smile

Jag ser gärna att det finns människor som du ute på nätet, det förgyller mina dagar bara. Att på fullaste allvar tro att den där bilen är gatlegal får mig att skratta, riktigt innerligt big_smile

Den hade inte ens en sketen reggskylt. Sen att ägaren kanske säger att den är "gatlegal" är en helt annan sak.

Det som är coolt är Alla Suprorna som jag listade, dom kan både köra 402 m och köra Standing Mile, för att sen köra hem och låta frun låna bilen till affären för att shoppa....DET är coolt!!

För övrigt, killen som kallar sig för SW äger MÅNGA andra bilar. M5 E60, Nissan GT-R, Corvette C5, C6 Z06, Camaro -67, vanlig 5-serie, 7-serie, några Ferraris och lite annat gott, allt ägs av samma person. Den värsta bilen han har...Supran som han lånar ut till frugan såklart big_smile

Säg mig vars du ser personangreppet, jag säger bara min åsikt om hur jag uppfattar dig. smile
Och den är gatlegal, annars kan du ju gärna maila Millenmotorsports tror jag det var, och verkligen berätta att du försöker förgäves att vinna ett argument över internet. Det är sådana som du som verkligen får mig att skratta, att någon är så patetiskt insnöad är ju skrattretande rent utav. roll

Och jag vet vad jag pratar om, få se ditt bevis om att den inte är gatlegal?
Du kan kolla med Livernois eller Millenmotorsport om du vill ha bevis. Livernois byggde den 377 cui stora Ford smallblocken med tillbehörande 101mm singelturbo. smile Och den har gjort som bäst en 6.83 repa, STREET & STRIP LEGAL. Det är det som är hela poängen med just Super Street Outlaw.

Nu får du gärna sitta här och mummla för dig själv över att du har igen förlorat ett argument över internet, som om någon bryr sig egentligen om det överhuvudtaget är way beyond me. Men du får ju tycka vad du vill, men ha ett öppet sinne för guds skull, du är ungefär lika öppensinnig som en 90 åring med alzheimers. lol

FYI; du gav mig dagens skratt, och det får du creds över, inte mycket kan få mig att skratta så gott när man är sjuk och uttråkad. tongue Och sen när har åldern någonting att göra med hur man är i person. Du argumenterar lika gott som en 14 åring som inte förstår sig på något. Du tror verkligen att den inte är gatlegal när du har både sett TVÅ video bevis, har tillgång till att skicka mail till respective sidor nämnda ovan, men du vägrar inse att du både har fel, och gör en idiot av dig själv.

Eliminator
1 441 Inlägg
15 oktober 2008
MickeMys skrev:
Sokrates skrev:
Plastraket = samlingsnamn för alla F&F bilar oavsett modell inkl. Eleanor.

Att påstå att Supra är en ikon är bland det dumaste jag hört sedan nån ville nominiera A-Teens till århundradets(1900) bästa band.

Supra är inget annat än en "vi ville bygga en Porche men klarar inte riktigt av det, men vi ville försöka iallafall" kopia".

Det där slätstrukna grodutseendet har jag inget för tyvärr.

/Tommy.

Hallå Ja!

Vilken biltillverkare har mest plast i sig? (Dålig passform med)

Sedan ditt inlägg "vi ville bygga......" Hur står det till med Boxer kunskapen?
På Porsche temat är det i alla fall Subaru:
"-Det känns som att köra en Porsche fast bak och fram" Citat Motorjournalen, angående test av Subaru.

Tänk vad kul det hade varit om vi inte kastat pajer hela tiden i dessa trådarna utan kommit med lite
konstruktiv kritik istället!

Somliga gillar sushi andra Big Mac´s sånt är livet bara.

Mvh.Micke

Snart påstår du väl att alla porschar är luftkylda med,,,, Det finns Porschar med V8.
Än har jag inte sett en dåligt fabriksbyggd Musse av nyare modell.
Föredrar Max eller Sibylla.

Till trådskaparen, provkör en GT och du är såld.

/Tommy

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

terazzi
15 oktober 2008
Shit ni bråkar än wink big_smile haha lite skoj se även fast jag inte är så oskyldig, egentligen skulle vi bara ge han råd och det har ju egentligen ingenting med prestandan och göra då det är upp till han big_smile

V10
15 oktober 2008
Siarnaq skrev:
V10 skrev:

Säg mig vars du ser personangreppet, jag säger bara min åsikt om hur jag uppfattar dig. smile
Och den är gatlegal, annars kan du ju gärna maila Millenmotorsports tror jag det var, och verkligen berätta att du försöker förgäves att vinna ett argument över internet. Det är sådana som du som verkligen får mig att skratta, att någon är så patetiskt insnöad är ju skrattretande rent utav. roll

Och jag vet vad jag pratar om, få se ditt bevis om att den inte är gatlegal?
Du kan kolla med Livernois eller Millenmotorsport om du vill ha bevis. Livernois byggde den 377 cui stora Ford smallblocken med tillbehörande 101mm singelturbo. smile Och den har gjort som bäst en 6.83 repa, STREET & STRIP LEGAL. Det är det som är hela poängen med just Super Street Outlaw.

Nu får du gärna sitta här och mummla för dig själv över att du har igen förlorat ett argument över internet, som om någon bryr sig egentligen om det överhuvudtaget är way beyond me. Men du får ju tycka vad du vill, men ha ett öppet sinne för guds skull, du är ungefär lika öppensinnig som en 90 åring med alzheimers. lol

FYI; du gav mig dagens skratt, och det får du creds över, inte mycket kan få mig att skratta så gott när man är sjuk och uttråkad. tongue Och sen när har åldern någonting att göra med hur man är i person. Du argumenterar lika gott som en 14 åring som inte förstår sig på något. Du tror verkligen att den inte är gatlegal när du har både sett TVÅ video bevis, har tillgång till att skicka mail till respective sidor nämnda ovan, men du vägrar inse att du både har fel, och gör en idiot av dig själv.

Kom igen, du är 16-åring som är finnig till tänderna med stora glasögon och ser knappt vad en gatlegal bil är jämfört med en Dragbil!

Att den inte är gatlegal har du hela bilen som bevis...men du lever i din fantasivärld där du tror annat och då blir det lätt så.

Att förneka att åldern inte har att göra med hur man är som person, bara det visar ju ditt sätt att tänka smile Visst, alla unga är inte dumma men du är beviset på att det oftast är så!

Jag har sett två klipp där den körs på allmän väg, men jag förstår fortfarande inte vad det har med hela "gatlegal" grejen att göra?! Är den laglig bara för att den körs på allmän väg under en kort tid där dom spelar in? Fan, jag måste tipsa alla andra ägare som har dragbilar att göra samma sak...dom blir "gatlegala" ju!

Märker du inte själv din "mognad" när du krigar över vem som "vinner" ett argument? Skriver du som en idiot ute på nätet så betraktas du som en.

Det finns ju pm annars...varför inte ta det där om du ska kalla mig allt möjligt? smile Eller måste du "vinna" här inför alla andra för att göra dig märkvärdig? wink

Jag har inget emot Mustangen, fin bil men att kalla en dragbil gatlegal är komiskt, oavsett märke!!

Muttley
15 oktober 2008
Darkie skrev:
tkd_rille skrev:
emilwenliden skrev:
haha vi snackar inte om japsare med 140 hk och överdrivna dämpare! snackar om en supra...
alla som gnäller på supran här kör förmodligen en volvo 740 och är bara griniga för att dom inte har en själv smile

jag kör inte 740, och jag är inte grinig för jag inte har en själv smile. har något som är snabbare än en vanlig supra;) som är en roligare leksak.
men alla supror har överdrivna dämpare och de kör oftast utan kat på de med.
tycker supra är en totalt överskattad bil då de finns bättre bilar smile

Vad hade du själv på din toyota celica för inte så länge sen? ajust det, en överstor japsdämpare ;S

hade jag de? är du riktigt säker ?wink. nej de hade jag inte jag hade originaldämparen för den gav iväg ännu bättre race ljud än en stor tunna smile. jag hade dock på galanten men hur gammal var jag då? jag har växt ifrån det. hur länge hade jag sedan galanten och celican? tror knappt jag hade de tillsammans ett år, just pga att de var skitbilar.
jag ska leta upp en bild på celican som bevis för dig-
så här såg min celica ut under HELA min tid med den dock inte så matt då jag polerade upp den.  och jag kan säga visst jag var nöjd men den går inte att jämföra med volvon idag.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26271/484174_6b8m7v.jpg

dock galanten som stod framför hade jag dämparen på.
Senast redigerat av tkd_rille (15 oktober 2008)

1 963 Inlägg
15 oktober 2008
Jag tror inte trådskaparen ska ha flera tusen hk.. så ja tror de ät lika bra att lägga ner kriget

Men are not born - Men are made

V10
15 oktober 2008
Lovesupercars skrev:
Jag tror faktiskt på Siarnaq. Han verkar veta sina saker. Även om han är 16år så vet han defentivt en hel del! När jag var 12 visste jag mer om vissa sportbilar än ägarna själv visste och då var dom väl runt 45 också! Du skulle bara veta hur mycket jag förvånade samhället med all min fakta om allt som hade med bilar att göra!

Kan du inte bara erkänna att en 16-åring är något bättre än dig på att argumentera?
Han stavar ju förfan bättre än dig V10! lol

Kom igen, häpna oss alla här på garaget med dina kunskaper big_smile

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
15 oktober 2008
V10 skrev:
Kom igen, du är 16-åring som är finnig till tänderna med stora glasögon och ser knappt vad en gatlegal bil är jämfört med en Dragbil!

Att den inte är gatlegal har du hela bilen som bevis...men du lever i din fantasivärld där du tror annat och då blir det lätt så.

Att förneka att åldern inte har att göra med hur man är som person, bara det visar ju ditt sätt att tänka smile Visst, alla unga är inte dumma men du är beviset på att det oftast är så!

Jag har sett två klipp där den körs på allmän väg, men jag förstår fortfarande inte vad det har med hela "gatlegal" grejen att göra?! Är den laglig bara för att den körs på allmän väg under en kort tid där dom spelar in? Fan, jag måste tipsa alla andra ägare som har dragbilar att göra samma sak...dom blir "gatlegala" ju!

Märker du inte själv din "mognad" när du krigar över vem som "vinner" ett argument? Skriver du som en idiot ute på nätet så betraktas du som en.

Det finns ju pm annars...varför inte ta det där om du ska kalla mig allt möjligt? smile Eller måste du "vinna" här inför alla andra för att göra dig märkvärdig? wink

Jag har inget emot Mustangen, fin bil men att kalla en dragbil gatlegal är komiskt, oavsett märke!!

Nejmen oj, vem är det som slänger ut personangrepp nu då?
Och för det första, det är du som inte fattar att den är gatregad. JAG HAR GETT DIG LÄNKAR, BLAND ANNAT SÅ DU KAN MAILA DOM SJÄLVA. Men nej, du är för dum för att fatta det.

Livernoisemotorsports.com samt Millenracing.com. Maila dom om du inte är säker. roll

Det är inte ens någon större mening med att diskutera med dig, du är insnöad på vad du tror är rätt och fel. Men jag har nyheter till dig, DET HÄR ÄR INTE USA, så han behöver inte regplåt heller bara han har reg bevis redo om han blir stoppad. Att du fortfarande försöker förgäves att verkar emotionellt mogen är bara absurt. Sluta kasta sten i glashus. Du vet att du har fel, men du vågar inte ens erkänna det.
När ska du ge dig?

Och tack Supercar. Jag har vuxit upp med just dragracing i ådrorna, bland annat med amerikanska bilar. Så helt idiotisk är jag inte, jag vet hyfsat vad jag snackar om när det gäller det här. Och om jag inte var säker så skulle jag inte säga något om just den här saken.

Sök