5777
Sök

Min kompis v/0-01 får svart rök efter sig,och startar inte ibland

351 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
hej ja behöver hjälp,min kompis har en V70-01 som krånglar för dom på sommarn bara,en gång så kom de ett stort svart rökmoln o sedan efter de så börja den mala när man försökte starta den.
på bilprovingen så sa dom att den går som en klocka,men min kompis är jätte rädd att de är ett stort problem.
tacksam över alla svart åt min kompis

Dansken

+Uppfinnare+
643 Inlägg
9 oktober 2008
diesel eller bensin? turbo eller inte?

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

6 558 Inlägg
9 oktober 2008
TJA...har själv en 02-a som ryker som fan ibland allra helst när jag typ har flyttat bilen på gården....Å sen när jag startar den då ryker det som bara den....Har en bekant som jobbar på volvo han berätta att v70in gillar inte att man typ bara flyttar på den för bilen suger i sig rätt mycket bensin i start ögonblicket...han blir sur helt enkelt å då kan den bli svårstartad + att när den startar så blir det svar-moln + att den reagerar dåligt på gasen ca 10-15sek men sen går den som den ska..Det har hänt några ggr med min men den har funka klockrent å jag har haft min i 5år .....hoppas du fick svar på din undran ...mvh

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

351 Inlägg
10 oktober 2008
Trådstartare
tack så mycke för svaret hon är lite orolig att de kommer kosta massor av pengar,hon har en bensinare vet ja.

Dansken

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
10 oktober 2008
bara att lägga ett skambud på den och säga att du hjälper henne av med problemet... smile

Sök