4108
Sök

Hjälp, og900 2.1L´92

1 241 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
Hej, har lite frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på. Jag hoppas att ni här på forumet kan hjälpa mig att reda ut de frågeställningar jag har.

Det gäller min og900 från 1992 som jag har som bruksbil, vill gärna "lyxa" till den lite.

1) Min bil saknar farthållare, men vill gärna installera en sådan, original givetvis. Vad behövs? (annan blinkerspak har jag redan), går det att göra själv, är det kanske fördraget som med mycket annat på senare modeller av og900?

2) Vilken är den största storleken på högtalare men får in i originalhålen för högtalarna bak?

3) Passar skinndamaskerna för växelspakarna från tidiga 9000 og900?

4) Går det att få tag i repplåtar till dörrarnas nederkant? Vart i sådana fall?

5) Har en dekal mitt i bakrutan som jag gärna skulle ta bort, problemet är att bromsljuset i rutan sitter över det, vågar man pilla bort eller skall man låta dekalen sitta?

6) Läcker lite från lyktspolarna när spolarvätsketanken är full, vad kan detta bero på?

7) Motorn "knackar" ibland när det är väldigt fuktigt ute, och då endast vid kallstart. När motor är varm så knackar det inte, knackar inte heller när det är kallt ute vid kallstart? Någon som har ett tips på vad det kan vara som gör att det knackar?

Sök