4248
Sök

Ljudkort Optiskt, Gör det någon skillnad?

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
Funderar på om jag ska slänga ner lite pengar på ett optiskt ljudkort...
Ett sånt där ljudkort som man pluggar till USB.. Kan det vara värt att slänga pengar på det?
Hur mycket bättre blir det när det är optiskt? blir det en jävla skillnad eller knappt märkbar?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

DFFL
9 020 Inlägg
11 oktober 2008
Bra system?
(Nej, Logitechs hittepå duger inte)

Har du kvalitetsprylar i bänken så gör det skillnad, annars inte.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Bra system?
(Nej, Logitechs hittepå duger inte)

Har du kvalitetsprylar i bänken så gör det skillnad, annars inte.

Okej okej.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 oktober 2008
Gissar på att du har ett Z-5500? Pga den andre tråden wink

Just hur det är med optiskt vet jag inte, någon enorm skillnad märkte jag inte men visst fanns den. Dock så blev det ett "glapp" i början av allt ljud som var rätt irriterande, tex hörde man bara halva msn plinget.

Men ett riktigt bra ljudkort och standard "6ch direct" gör en enorm skillnad mot ett vanligt tex inbyggt ljudkort med samma kontakt. Använde själv ett creative x-fi kort.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Rquired skrev:
Gissar på att du har ett Z-5500? Pga den andre tråden wink

Just hur det är med optiskt vet jag inte, någon enorm skillnad märkte jag inte men visst fanns den. Dock så blev det ett "glapp" i början av allt ljud som var rätt irriterande, tex hörde man bara halva msn plinget.

Men ett riktigt bra ljudkort och standard "6ch direct" gör en enorm skillnad mot ett vanligt tex inbyggt ljudkort med samma kontakt. Använde själv ett creative x-fi kort.

Okej..
för att när jag köpte det så visade dom i affären ett ljudkort som dom hade till visningsexemplaret.. Och det var en stor fyrkantig plast box kan man säga.. som då är ljudkortet och går till usb porten i datorn..
Kostade 599 kr sa han.
Men vette helvete om det är värt att slänga pengar på det.. känns onödigt tror jag.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Sök