3686
Sök

Vilka säljer detta Alu-rör? (Bild)

424 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
#1
Hej!

Är ute efter ett Alu-rör som ser ut som denna:

http://i34.tinypic.com/2qs9ulz.jpg

Notera att de är en lite slang som sticker ut fr sidan, nån som vet vart man kan inhandla sådant?

Mvh\ LiNx

265 Inlägg
11 oktober 2008
#3
vad har den lilla slangen för funktion???


424 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
#4
BMF skrev:
vad har den lilla slangen för funktion???

Tror, att den leder luft.. nånstans smile

Är ingen mekaniker men de är min gissning hmm

Vw trimmare
2 995 Inlägg
11 oktober 2008
#5
LiNx skrev:
BMF skrev:
vad har den lilla slangen för funktion???

Tror, att den leder luft.. nånstans smile

Är ingen mekaniker men de är min gissning hmm

förmodligen till tomgångsmotorn....


674 Inlägg
11 oktober 2008
#6
BMF skrev:
vad har den lilla slangen för funktion???

Det är magnetventilen

With great freedom comes great responsebility

674 Inlägg
11 oktober 2008
#7
Om det är en turbo vill säga...

With great freedom comes great responsebility

424 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
#8
Ramrod skrev:
Om det är en turbo vill säga...

Nope, ingen turbo hmm

2 655 Inlägg
11 oktober 2008
#9
Brukar vara en anslutning till vevhusventilationen som de har tagit med på bilden.

Vevhusventilationen går ju tillbaka till insuget..

265 Inlägg
11 oktober 2008
#10
är själv jätte sugen på att sätta in en sportfilter i min bil men luftmängds mätare stör som fan,,
fick veta att man måste borra upp ett hål i rören sen svetsa dit en "kopia" utav luftmängds mätaren för att kunna skruva på den........

finns det inga färdiga sådana rör???


ursäkta att jag lånar tråden:)


401 Inlägg
12 oktober 2008
#11
till villken bil??


1 688 Inlägg
12 oktober 2008
#12
Ramrod skrev:
BMF skrev:
vad har den lilla slangen för funktion???

Det är magnetventilen

Eller luft från en återcirkulerande dumpventil, eller till tomgångsmotorn, eller till vevhusventilationen, eller till något annat, eller.... smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

265 Inlägg
12 oktober 2008
#13
Schumi skrev:
till villken bil??

till min familje racern big_smile

är ute efter det sköna ljudet big_smile



Sök