2126
Sök

Blårök Magazine Mopedtidning finns intresse?

11 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
Tjena!!

Jag tänkte kolla intresset för en ny moppetidning jag håller på att ta fram, namnet kommer bli som rubriken och kommer innehålla reportage om gamla som nya mopeder, ombyggda samt orginal, resor på moppe, köp & sälj, mopedrelaterade annonser, Produktnyheter, skivrescentioner, gör det själv-tips, inskickade renoveringar samt projekt som kommer publiceras, insändare m.m allt som en vanlig motortidning innehåller, Ni får gärna lämna tips på vad ni hade velat ha med eller vilka sidor som är intressanta samt skicka info om era egna byggen etc eftersom tidningen är på ett förstadium.

mvh Wictor

246 Inlägg
11 oktober 2008
låter som en bra ide....ska du ha annonser med?
Senast redigerat av b-fuel (11 oktober 2008)

11 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
japp självklart! endast mopedrelaterade förstås

DFFL
9 020 Inlägg
12 oktober 2008
lol, moppar. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 682 Inlägg
12 oktober 2008
prova höra dig för här istället : www.moppenet.com/
tror inte så många garaget medlemmar e intresserade, de flesta hatar moppar här wink.

11 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
jag tror inte att de flesta medlemmarna hatar mopeder här, jag kan förstå de som precis har fått körkort som precis har varit i moppeåldern, men jag som är 23 år, har inte haft moppe sen jag var 15 nu har jag två st och två bilar, bara för att dom är så billiga och roliga att greja med. så den här tidningen kommer inte vara för 15 åringar endast utan även äldre som har det som hobby att fixa och göra iordning mopeder etc.

Diktator
968 Inlägg
12 oktober 2008
jag äger bil och äger moped, skulle vara skoj med en moped tidnig dock vet jag inte om intresset i sverige är så stort för sånt, då skulle det ju vara om man tog med damsugare (eu moppar) och liknande så även yngre typ 15-16 års åldern även köpte tidningar. även om det enligt mig rimmar illa att kombinera gamla med nya

kolla med killarna på speedriders: http://www3.shellkonto.se/speed/phpBB2/index.php och liknande, det är ju killar som håller på med äldre mopeder och sånt

Muttley
12 oktober 2008
URC skrev:
Nu ska ni inte vara trångsynta smile
Funderar på att skaffa en 50cc scooter och jag är 29 bast.

Då jag fota en del så kommer jag att ha mycket användning av den i skogen,
på stigar, småvägar osv där bil inte tar sig fram.
Så ser inget fel i att ha köra 50cc sålänge som den brukas som den ska.

duger inte en enduro då?? 29 bast=)

4 682 Inlägg
12 oktober 2008
Grenhill skrev:
jag tror inte att de flesta medlemmarna hatar mopeder här, jag kan förstå de som precis har fått körkort som precis har varit i moppeåldern, men jag som är 23 år, har inte haft moppe sen jag var 15 nu har jag två st och två bilar, bara för att dom är så billiga och roliga att greja med. så den här tidningen kommer inte vara för 15 åringar endast utan även äldre som har det som hobby att fixa och göra iordning mopeder etc.

i och förr sig e de ju ganska många som pillar me gammla moppar, typ zundapp å sånt.

Orginal är för gubbjävlar!
245 Inlägg
12 oktober 2008
Go for it! Helcool ide. Bara töntigt och hata moppar. Min farsa är 45 barre och pillar med moppar. Låtsas farsan har 20st raketarlsen och är 50. så bara för att man har fått körkortet så behöver man inte rata moppar!

DFFL
9 020 Inlägg
12 oktober 2008
URC skrev:
tkd_rille skrev:
URC skrev:

duger inte en enduro då?? 29 bast=)

Gör det säkert om man vill skrämma iväg allt djurliv man ska fota wink
Smidigare med en liten scooter ändå.

En 2-taktarmoppe är garanterat mer högljudd än en 550/600cc Enduro.
Du måste ju kämpa som en galning för att ta dig fram med moppen, en fyrtaktare är tyst som en mus när man bara nuddar gasen för att ta sig fram.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

11 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
URC skrev:

Du skulle kunna göra ett reportage i "RESA MED MOPPEN" som kommer finnas med i tidningen wink

11 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
BESHAN skrev:
Go for it! Helcool ide. Bara töntigt och hata moppar. Min farsa är 45 barre och pillar med moppar. Låtsas farsan har 20st raketarlsen och är 50. så bara för att man har fått körkortet så behöver man inte rata moppar!

EXAKT! tjejens farsa och hans polare har egen moppeklubb (50 plussare) den ene har 19 st mopeder i garaget yikes Fiiina mopeder.

Det handlar inte om ålder, det handlar om intresset mopeder!

Mästare
2 947 Inlägg
12 oktober 2008
Moparboy440 skrev:
prova höra dig för här istället : www.moppenet.com/
tror inte så många garaget medlemmar e intresserade, de flesta hatar moppar här wink.

MoppeNet är en jävla skit sida.

Påtal om tidningen gör det jag köper ett ex!
Senast redigerat av KimVsWorld (12 oktober 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Sök