japp har varit ute och åkt saab idag åkt över 10mil enda jag inte är helt nöjd med är at den inte ligger helt 100 på vägen och den går inte helt som den ska nappar på ett sätt men det finner man ut av
kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna" projekt tråd
det är vatten och lite snö varit ute och kjört en tur innan jeg tog bilden men jo det kommer at komma på lesjöfors fjädrar och sachs racing dämpare. och gas dämpare bak
kimsern
då börjar snart innsamling til ombygnad nr.2... en kompis av mig blev påkjörd av en annan för 2 vecker sen och han hadde en 900 16v 90mod så den ska jag åka och ta av hela understället och innsug för det kan jag byta med min flickväns 2.1 16v som ska gå i folkrace sen kan jeg få tag på en 2.3 t16 motor
kimsern
det går med 2,3 om man putsar lite i växellådan men måste ha en 2 liters block tror jag men det går fint och få tag på men det som är tanken är at ta 2,3 toppen++
kimsern
okej. nu til helgen ska jeg kjöra drifting konk med rc bil men på måndag så ska jag börja medd saab'en igjen ska egentligen gå snabbet at byta lager men ska göra det bra med
kimsern
det går med 2,3 om man putsar lite i växellådan men måste ha en 2 liters block tror jag men det går fint och få tag på men det som är tanken är at ta 2,3 toppen++
aha det förklarar saken
kör också mned 2.3l toppm å 2.1l insug m.m
jag tror jag ska göra eget insug
kimsern