Max mil vid köp av Volvo turbo

Shallie
12 oktober 2008 · 730 Inlägg

Min har rullat 36 nu wink O har öppnat upp o ventiler osv ser riktigt fräscht ut wink så som sagt kolla inte alltid på Milen wink kollar man ordentligt på kaross o övrigt skick.. wink så vet man oftast att den vart skött tongue

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
lelleal
12 oktober 2008 · 1 150 Inlägg

Shallie skrev:
Min har rullat 36 nu wink O har öppnat upp o ventiler osv ser riktigt fräscht ut wink så som sagt kolla inte alltid på Milen wink kollar man ordentligt på kaross o övrigt skick.. wink så vet man oftast att den vart skött tongue

du kan de där med att använda smiles roll

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
isak90
12 oktober 2008 · 1 997 Inlägg

Min s70 har rullat 30500 mil och varken koppling eller turbo är bytt och de känns jättefräscht smile Så haka inte upp dig på milen utan kolla på skicket i allmänhet. Fullt ifylld service bok och andra dokumentationer på reparationer är bra, enligt mig ger de ett positivt intryck om att ägaren/ägarna innan varit seriösa. smile

// Fredrik

Blomsterberg plattsättare!
12 oktober 2008 · 804 Inlägg

lelleal skrev:

Shallie skrev:
Min har rullat 36 nu wink O har öppnat upp o ventiler osv ser riktigt fräscht ut wink så som sagt kolla inte alltid på Milen wink kollar man ordentligt på kaross o övrigt skick.. wink så vet man oftast att den vart skött tongue

du kan de där med att använda smiles roll

haha

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
Mortalis VW-nörd?
12 oktober 2008 · 4 332 Inlägg

jorre83 skrev:
detta kanske vore något??
22500 mil
http://www.blocket.se/vi/16672390.htm?ca=8_s&last=1

Kan passa på å fråga här då, bör man inte bli skraj när säljaren skriver att han lackat om nästan hela bilen, lagt 30+ tusen i delar, och vill sälja den direkt efter att detta är gjort?
Varför gör man det? Trodde man lackade om och la 30 papp för att ha en bil i många år framåt...får ju aldrig igen pengarna

isak90
12 oktober 2008 · 1 997 Inlägg

Mortalis skrev:

jorre83 skrev:
detta kanske vore något??
22500 mil
http://www.blocket.se/vi/16672390.htm?ca=8_s&last=1

Kan passa på å fråga här då, bör man inte bli skraj när säljaren skriver att han lackat om nästan hela bilen, lagt 30+ tusen i delar, och vill sälja den direkt efter att detta är gjort?
Varför gör man det? Trodde man lackade om och la 30 papp för att ha en bil i många år framåt...får ju aldrig igen pengarna

Sen kan man ju tillägga att det är en import, inget jag hade köpt iaf....

Felax
13 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

isak90 skrev:

Mortalis skrev:

jorre83 skrev:
detta kanske vore något??
22500 mil
http://www.blocket.se/vi/16672390.htm?ca=8_s&last=1

Kan passa på å fråga här då, bör man inte bli skraj när säljaren skriver att han lackat om nästan hela bilen, lagt 30+ tusen i delar, och vill sälja den direkt efter att detta är gjort?
Varför gör man det? Trodde man lackade om och la 30 papp för att ha en bil i många år framåt...får ju aldrig igen pengarna

Sen kan man ju tillägga att det är en import, inget jag hade köpt iaf....

Varför? För att mätaren till 2000% är tillbaka skruvad eller? hehe

Men are not born - Men are made
Zajpner Fritidsforskare
13 oktober 2008 · 344 Inlägg

Tack för hjälpen alla!!. Farsan skulle höra med sin arbets kamrat idag, som har en 780 till salu. Ska se vad han ska ha för den. Annars blir det nog en fin Volvo Turbo smile. Antecknar detta med import bilar, har inte ens tänkt på det.




//Robin.

Dom kallar mig Danino
Volvo 940 SE 2,3 LTT "Rigmor" (1995)
Mollllgan
13 oktober 2008 ·

Zajpner skrev:
Tack för hjälpen alla!!. Farsan skulle höra med sin arbets kamrat idag, som har en 780 till salu. Ska se vad han ska ha för den. Annars blir det nog en fin Volvo Turbo smile. Antecknar detta med import bilar, har inte ens tänkt på det.




//Robin.

Hur det än blir så lycka till med köpet=)

Trivs du med bilen så trivs vi andra ochså wink

Coffen Håltagare
13 oktober 2008 · 239 Inlägg

Broders 855 T5 hade gått 38k mil och det ända som va slut på den va Turbon.. men ska man köpa en bil tycker jag man ska köpa en spm gått max 25k för då har man lite att köra sen kan man sälja den sen när den gått 30k utan att förlora massa pengar

Syst3m
13 oktober 2008 · 1 079 Inlägg

isak90 skrev:

Mortalis skrev:

jorre83 skrev:
detta kanske vore något??
22500 mil
http://www.blocket.se/vi/16672390.htm?ca=8_s&last=1

Kan passa på å fråga här då, bör man inte bli skraj när säljaren skriver att han lackat om nästan hela bilen, lagt 30+ tusen i delar, och vill sälja den direkt efter att detta är gjort?
Varför gör man det? Trodde man lackade om och la 30 papp för att ha en bil i många år framåt...får ju aldrig igen pengarna

Sen kan man ju tillägga att det är en import, inget jag hade köpt iaf....

sad Ständigt denna jävla importrädsla... Se bara på vår T5:a, hur fin som helst och importerad. Hur många V70n T5:or från -00 är i samma fina skick?

Etingelholm
13 oktober 2008 · 979 Inlägg

volvo pallar jordenrunt resor:) Faktum e att en volvo som gått 40 000 mil är inga problem ALLS! om den e välservad förståss. Finns volvo klubbar för 100 000 mil=) endast bytt olja m.m. Alltså inga större ingrepp på motor/topp m.m. En ultimat pansarvagn som bara går & går smile

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
discokapten Kapten på disco!
13 oktober 2008 · 1 729 Inlägg

Sluta vara så rädda för import, jag vet folk här på forumet som skruvar mätarställning på svensksålda bilar också så vad är grejen? Skick före mil, alltid!

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
azXig Finlirare
13 oktober 2008 · 478 Inlägg

AnderssonE30 skrev:
volvo pallar jordenrunt resor:) Faktum e att en volvo som gått 40 000 mil är inga problem ALLS! om den e välservad förståss. Finns volvo klubbar för 100 000 mil=) endast bytt olja m.m. Alltså inga större ingrepp på motor/topp m.m. En ultimat pansarvagn som bara går & går smile

Du menar dom gamla rödblocks 4:orna va! tongue

Volvo_Mannen Volvoskadad
13 oktober 2008 · 6 017 Inlägg

discokapten skrev:
Sluta vara så rädda för import, jag vet folk här på forumet som skruvar mätarställning på svensksålda bilar också så vad är grejen? Skick före mil, alltid!

ofta är dom på 2.0 liter istället för 2.3

Jonas
Pikey
13 oktober 2008 · 2 283 Inlägg

Volvo__Mannen skrev:

discokapten skrev:
Sluta vara så rädda för import, jag vet folk här på forumet som skruvar mätarställning på svensksålda bilar också så vad är grejen? Skick före mil, alltid!

ofta är dom på 2.0 liter istället för 2.3

Jo men det får man ju kolla på plats, eller det syns inte?!
Milen kan vara svåra att hitta

R.I.P. Michael Jackson!
-Kotten- www.drcljusdal.se
13 oktober 2008 · 679 Inlägg

alla  vet ju att tyska bilar är skruvade och att svenska säljare är ärligast i hela världen ;D även på  tyska T5or och R så gäller hur ser bilen ut är den fin och i fint skick så är det bara att slå till.

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
Haniball_s
13 oktober 2008 · 455 Inlägg

azXig skrev:

AnderssonE30 skrev:
volvo pallar jordenrunt resor:) Faktum e att en volvo som gått 40 000 mil är inga problem ALLS! om den e välservad förståss. Finns volvo klubbar för 100 000 mil=) endast bytt olja m.m. Alltså inga större ingrepp på motor/topp m.m. En ultimat pansarvagn som bara går & går smile

Du menar dom gamla rödblocks 4:orna va! tongue

vet en kille som köppte en v70 disel som har rullat över 100 000 mil har varit taxibil så den har alltid varit på service!

>syns man inte finns man inte<
Krink
13 oktober 2008 · 260 Inlägg

Min bil är import från tysklad, dock är jag 3dje ägaren på den, samt andra vart från sverige och importerat den. Jag kolla via en dator och fick fram exakta miltalet var bilen har gått och det stämde, så kan du också göra.

Dodge Ram 2500 "Cummins" (2004)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
13 oktober 2008 · 5 650 Inlägg

känns nog mer värt och köpa en volvo turbo som passerat 25 -30 tusen för då lär turbon va garanterat bytt/renoverad ev ner plockad och renoverad minst 1 gång
dels är de biligare i pris och köpa + att de håller längre än de miltalen allt ska börjas bytas

som de gammla klasiska ordspråket en volvo är inte inkörd föräns 40 tusen mil;)

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang