kolla in på nåt nissan forum, nog lättare att hitta svar där. ET+42 är väl rätt så standard till de vanligaste bilarna, men som till min är det ett jäkla problem att hitta rätt fälgar för jag måste ha väldigt högt ET. Sedan så är dte inte bara ET som spelar roll utan fälgens bredd spelar lika stor roll, på min bil då tex. Så kan jag ha ET+42 om jag har 7" bred fälg men om jag vill ha 9" bredd så måste jag upp i hela ET+67. Detta är inte samma på din bil men som sagt in på nåt nissan forum så hittar du nog svaren du söker.
kolla in på nåt nissan forum, nog lättare att hitta svar där. ET+42 är väl rätt så standard till de vanligaste bilarna, men som till min är det ett jäkla problem att hitta rätt fälgar för jag måste ha väldigt högt ET. Sedan så är dte inte bara ET som spelar roll utan fälgens bredd spelar lika stor roll, på min bil då tex. Så kan jag ha ET+42 om jag har 7" bred fälg men om jag vill ha 9" bredd så måste jag upp i hela ET+67. Detta är inte samma på din bil men som sagt in på nåt nissan forum så hittar du nog svaren du söker.
Har du något tips om något nissan forum då? för på 200sx.nu måste man betala för att vara med tycker det är helt sjukt.
"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
Hej gott folk. Skickar en länk till er där ni kan se vad och vilken ET/pressdjup/offset som passar era bilar och även om de rekommenderar max storlek på typ 18 tums och 40 profil så är det inga probelm att gå ett par tum till. Visst, komfort försvinner men snyggt blir det! Det är ett av verktygen som jag använder ganska ofta när jag räknar ut vilken storlek och bredd man kan använda. Om det står ET42 som i den första kommentaren så är det en positiv et. Själv har jag haft 18 tums och 40 profils förra året men blir kanske 20x8,5 tums med et35 och 30 profils detta år, vi får se. Har en vanlig golf -03. Mycket nöje! http://www.rochfordtyres.co.uk/fitmentguide.asp