4636
Sök

bytt toplockspackning volvo 855 10v lite problem

435 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
vart med å bytt topplockspackning på en volvo 855a med 10v motorn månterat ihop den å vi starta den gick bra tills den bara la av då vare bara å starta igen så gick den ett tag tills den bara la av då starta vi igen å då kommer de som vita poffar/smällar från fördelaren(svårt att förklara.å även ryker lite där när motorn är igång. han som plocka ner motorn kommer ej ihåg hur alla vakiumslangar ska sitta så vi satt dit dom där vi trodde dom skulle sitta .så de kan ju kanske ha med sakern att göra? nån som har bild på hur alla vakium slangar ska sitta  där vid insuget å liknande? å nån som vet va de andra kan va för fel?

233 Inlägg
13 oktober 2008
tänd kablarna kan sitta fel då kan det bli så

Audi frälst

435 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
fredde_petermann skrev:
tänd kablarna kan sitta fel då kan det bli så

ok får kolla upp de i morgon men när den går så går den inte dåligt/ojämt utan går som den ska

243 Inlägg
14 oktober 2008
när jag bytte på min 10v så vart det oxå att ryka från sidan på motorn. i mitt fall var det en packbox som inte satt rätt (sitter ju innanför fördelarlocket) och det som rykte var först fukten som hade kommit in i makskinen, efter ett tag så hade packboxen släppt helt och sedan stod det motortvätt på dagordningen...

435 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
Mr_V skrev:
när jag bytte på min 10v så vart det oxå att ryka från sidan på motorn. i mitt fall var det en packbox som inte satt rätt (sitter ju innanför fördelarlocket) och det som rykte var först fukten som hade kommit in i makskinen, efter ett tag så hade packboxen släppt helt och sedan stod det motortvätt på dagordningen...

går de att fixa utan att riva ner motorn eller liknande? hur gör man?

243 Inlägg
15 oktober 2008
oppe_tallbarr skrev:
Mr_V skrev:

går de att fixa utan att riva ner motorn eller liknande? hur gör man?

ta bort fördelarlock och rotor, innanför sitter en rotorfästet med en bult. när du fått bort dom 3 sakerna så ser du packningen.

435 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
ok tackar så mycket för hjälpen får kolla på de i dag när jag slutat jobbet

435 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
dom två felen som vi hade är nu lösta. nu är det nya problem:P motor går igång å går ganska bra  men efter att tag går den ner i tomgång upp i ca 3000var å gasar lite hur den vill å lägger av å när man då försöker starta är den svårstartad å lägger av direkt. vad kan de vara + att de bubblar plja när man drar ur oljestickan när motorn är igång

243 Inlägg
19 oktober 2008
har haft liknande fel, det var tempgivaren vid termostaten, men det vart bara att gå sämre och sämre och det gick inte att gasa och den vart riktigt svårstartad. men det vandrade aldrig sådär i varv...
Senast redigerat av Mr_V (19 oktober 2008)

Sök