Har nu skaffat ny dator och beställt lite olika bilspel. Hade tänkt mig köpa en ratt för max 1000:- Behöver inte vara någon värstning men inte heller den sämsta.
Undrar även vad som är bäst och lättast? Att köpa ratt med växelspak samt pedaler eller bara en ratt som har knappar?
Här är lite alternativ på rattar som jag kollat på. Vilken hade du valt av dessa och varför?
Logitech Driving Force Pro Wheel Pris: 890:-
Logitech DriveFx Axial Feedback Wheel Pris: 710:-
Logitech Wheel Formula Force EX PC Pris: 749:-
Skulle det vara bättre att köpa ratt med växelspak och pedaler då kan jag lägga till 300:- extra och då är denna ratt ett attraktivt alternativ för min del!
Logitech G25 verkar vara riktigt brutal, men sen att växelspaken inte sitter ihop känns som ett minus för min del, men det är lite coolt att det finns koppling i allafall men som sagt nästan 3000:- för den nje det är inte värt för min del
PM:a mig hur mycket du tänkt sälja din MOMO Force för
Eisenhut skrev:
Det finns bara en som gäller...
Logitech G25. Jag har testat MOMO force också, men det är sån skillnad att det är värt prisskillnaden.
Skulle du ändå vara intresserad så är min gama MOMO force till salu.
Det är absolut inget minus att dom inte sitter ihop, hur skulle man annars positionera växelspaken brevid vänster lår, där den ska vara? Hur många bilar har växelspaken vid ratten nämligen...
Vissligen helt sant det du säger, men den gäller det även att ha ett bra data bord så allt får plats och det har jag inte i dagsläget
Ok toppen
Eisenhut skrev:
Det är absolut inget minus att dom inte sitter ihop, hur skulle man annars positionera växelspaken brevid vänster lår, där den ska vara? Hur många bilar har växelspaken vid ratten nämligen...
Kommer PM snart
Jodå, de flesta lätta lastbilar har det Men det suger, G25 är lätt att rekomendera!
En fråga bara.. lånar lite... Hur är växlingarna på sånna där? Går dom bara upp och ner? Eller ligger dom som i en vanlig bil låda? Sen om dom ligger vanligt.. hur många växlar?