Klarlackade ett motiv på huven igår o eftersom jag inte hade så mycket klarlck hemma så det räckte till sprutan så fick man ta bara motivet o då blev det ju självklart grådassig hinna runt i kribg motivet som är strävt. Stått idag o försökt gnugga bort det mesta med endast polerduk utan medel men det tar så jäkla lång tid att få bort o man får ju bara bort lite o så blir et massa fult efter.
Så frågan är nu vad jag ska ta till för medel för att få bort det.
Okej vilken korn storlek tycker du på våtslipet? och ska jag bara dra över det lite lätt eller mycket? jag äri nte så hemma på lack o så men lär mig gärna
Svårt att förstå riktigt hur du gått tillväga. Men om jag uppfattat detta korrekt, så köp en karosserisvamp och tvätta ytan med vatten och såpa för att få bort lackdimman. Sedan polerar du upp ytan med maskin och seriöst polermedel. Kan rekomendera Menzernas PG följt av IP från Menzerna.
Svårt att förstå riktigt hur du gått tillväga. Men om jag uppfattat detta korrekt, så köp en karosserisvamp och tvätta ytan med vatten och såpa för att få bort lackdimman. Sedan polerar du upp ytan med maskin och seriöst polermedel. Kan rekomendera Menzernas PG följt av IP från Menzerna.
Jo jag har då klarlackat motivlacken som min kusin har lackat. Men eftersom inte klarlacken räckte fullt ut så blev det massa färgdamm o skit efter. var får jag tag i en karosseri svamp o vad kostar den?`är det samma som biltema har, slipsvamp eller vad den heter?