3316
Sök

Bra sätt att få bort färgdamm/färgdimma?

1 253 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
Klarlackade ett motiv på huven igår o eftersom jag inte hade så mycket klarlck hemma så det räckte till sprutan så fick man ta bara motivet o då blev det ju självklart grådassig hinna runt i kribg motivet som är strävt. Stått idag o försökt gnugga bort det mesta med endast polerduk utan medel men det tar så jäkla lång tid att få bort o man får ju bara bort lite o så blir et massa fult efter.

Så frågan är nu vad jag ska ta till för medel för att få bort det.

Lev livet nu innan det är för sent

194 Inlägg
14 oktober 2008
när jag får sträv yta på saker jag lackat så åker våtslipspapper fram smile sen klarlackar du smile sen kan du polera lite innan klarlacken också smile

1 253 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
Okej vilken korn storlek tycker du på våtslipet? och ska jag bara dra över det lite lätt eller mycket? jag äri nte så hemma på lack o så men lär mig gärna smile

457 Inlägg
14 oktober 2008
P2000 skulle jag gissa på!

1 749 Inlägg
14 oktober 2008
Jag har använt t-röd till färgdamm med ett bra resultat.

Funkade på min bil i alla fall, kanske inte på din nylackade.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

194 Inlägg
14 oktober 2008
kommer inte ihåg vilken sandstorlek, tar bara nån som känns fin men inte för fin hehe

1 253 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
okej p2000 var får jag tag i det, biltema?? sen tänkte jag Aceton brukar ju vara bra till det mesta går det att använda tro?

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
15 oktober 2008
Svårt att förstå riktigt hur du gått tillväga. Men om jag uppfattat detta korrekt, så köp en karosserisvamp och tvätta ytan med vatten och såpa för att få bort lackdimman. Sedan polerar du upp ytan med maskin och seriöst polermedel. Kan rekomendera Menzernas PG följt av IP från Menzerna.

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

1 253 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Speedman skrev:
Svårt att förstå riktigt hur du gått tillväga. Men om jag uppfattat detta korrekt, så köp en karosserisvamp och tvätta ytan med vatten och såpa för att få bort lackdimman. Sedan polerar du upp ytan med maskin och seriöst polermedel. Kan rekomendera Menzernas PG följt av IP från Menzerna.

Jo jag har då klarlackat motivlacken som min kusin har lackat. Men eftersom inte klarlacken räckte fullt ut så blev det massa färgdamm o skit efter. var får jag tag i en karosseri svamp o vad kostar den?`är det samma som biltema har, slipsvamp eller vad den heter?
Senast redigerat av opeldrifter (15 oktober 2008)

Sök