Hej, jag har bsr steg 1 och tänkte trimma den med steg 3 ( 233 hk ), men går det inte istället att endast byta ut spridarna ( mot de gröna som aero har ) samt turbon ( TD04HL-14t ), 1st 3" Downpipe med racekat och sportflowavgassystem och därefter kunna programera om PPC till samma programvara som aero steg 3 (268 hk) ?
Det borde väl vara exakt samma setup som aeron har då ? eller är det något jag har missat ?
Blir lite "krånligare" än jag trodde det skulle vara att förklara men hoppas att alla förstår
BSR PPC programerar ju om programvaran så det borde inte vara något problem ? Saab 9-3 03-05 har 2.0T, 1.8t, 2.0t och 2.0T (aeron) har alla samma motor i grunden men förstärkt koppling, annan katalysator, downpipe, spridare osv. Tror jag går bot när ja byter detta, kan däremot tänka mig att man måste byta koppling, varför jag frågar är pga. att jag kan köpa dessa grejorna beg. för halvapriset, bsr steg 3 ligger på över 20 000 kr för 233 hk från 204 hk, mycket pengar för den effektökningen
Hej, jag har bsr steg 1 och tänkte trimma den med steg 3 ( 233 hk ), men går det inte istället att endast byta ut spridarna ( mot de gröna som aero har ) samt turbon ( TD04HL-14t ), 1st 3" Downpipe med racekat och sportflowavgassystem och därefter kunna programera om PPC till samma programvara som aero steg 3 (268 hk) ?
Det borde väl vara exakt samma setup som aeron har då ? eller är det något jag har missat ?
Blir lite "krånligare" än jag trodde det skulle vara att förklara men hoppas att alla förstår
Ok tack för svar. Men måste man göra om programvaran eller är det exakt samma som aeron då ? För skall man göra om programvaran så måste bilen ner till växsjö då dom endast har tillgång till det där, medans om den är exakt samma som aeron så klarar dom av att göra det ett stegkast hemifrån .
Tror faktiskt aeron har annan programvara då det skiljer sig lite i motorn. Bland annat så är det just spridarna, sen är ju turbon större (om det har något med saken att göra vet jag ej). Ring och fråga, då får du svar på direkten!
Hört med lite olika återförsäljare och jag hade rätt, det är det som skiljer. Men det spelar inte så stor roll då man inte bara kan köpa loss programvaran utan endast "Alla delar som ett paket". Hade det funkar så hade jag åkt till skroten och köpt aero turbo + rörsats, spridare och köpt till downpipen med racekat bara från speedparts eller nåt så hade man kommit över trimmet för halva pengarna... Men nu funkar det tyvärr inte endå. Tack för alla snabba svar