4248
Sök

Någon här som är trafikpolis till yrket? eller varit?

1 112 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
Undrar om någon här till yrket kanske är trafikpolis och om man kan få ställa lite seriösa frågor till den i såfall.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

DFFL
9 020 Inlägg
14 oktober 2008
B-one är polis iallafall.
Har för mig att Merclone också är det, tror dock inte att han bekräftat det nån gång. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 682 Inlägg
14 oktober 2008
FireTraXX skrev:
Har för mig att Merclone också är det, tror dock inte att han bekräftat det nån gång. tongue

merclone som kör jänkare med raka rör lol

DFFL
9 020 Inlägg
14 oktober 2008
Moparboy440 skrev:
FireTraXX skrev:

merclone som kör jänkare med raka rör lol

Just densamme, fast jag lovar inte att han är det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

blacken
15 oktober 2008
Widowmaker skrev:
Undrar om någon här till yrket kanske är trafikpolis och om man kan få ställa lite seriösa frågor till den i såfall.

Går det??

4 682 Inlägg
15 oktober 2008
blacken skrev:
Widowmaker skrev:

Går det??

haha lol ,stämmer att det ej går att resonera me trafikpoliser.

9 108 Inlägg
15 oktober 2008
blacken skrev:
Går det??

Du vet att poliser är lika mycket människor som oss andra va? Om du nu bara har stött på idioter så kanske det inte är polisernas attityd det är fel på utan din, jag har då bara bra erfarenheter och jag har blivit stannad ~20-30ggr. Börjar tröttna på ditt ständiga gnäll på poliser.

FireTraXX skrev:

B-one har tyvärr lämnat sidan (eller om han reggat sig med nytt namn).

blacken
15 oktober 2008
Du vet att poliser är lika mycket människor som oss andra va? Om du nu bara har stött på idioter så kanske det inte är polisernas attityd det är fel på utan din, jag har då bara bra erfarenheter och jag har blivit stannad ~20-30ggr. Börjar tröttna på ditt ständiga gnäll på poliser.

Chansa att man OCKSÅ har en hel del "erfarenheter" av dom, och dom är inte odelat positiva, tyvärr mestadels negativa erfarenheter av dom..

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
15 oktober 2008
allt beror ju på vilket första intryck man ger.
ser man ut som en påse skit, har en bil som ser likadan ut, kör som en sådan klart man inte har de bästa förutsättningarna när man blir stoppad, är man dessutom otrevlig.... tja... inte så lätt att dels snacka sig ur ev problem eller få polisen att titta mellan fingrarna...

inte haft några problem med farbror blå (även om de valde att behålla mitt körkort i 3 månader för något år sedan) annars har jag klarat mig bra från ombes. böter osv osv... ögontjänare tror jag man kan sammanfatta mig som förare med tongue

9 108 Inlägg
15 oktober 2008
blacken skrev:
Chansa att man OCKSÅ har en hel del "erfarenheter" av dom, och dom är inte odelat positiva, tyvärr mestadels negativa erfarenheter av dom..

Som sagt kanske det inte är deras attityd det är fel på utan din. Självklart finns det rötägg inom alla grupper/yrken när man har med människor att göra men så som du snackar ner dom jämnt så har jag svårt att se att du är trevlig mot dom du möter och som man bemöter blir man bemött.

Har som sagt blivit stannad och även fått böter för det mesta men vet man själv om att man gjort fel så varför kaxa upp sig eller vara dryg? Jag har varit trevlig mot dom och det har aldrig varit till någon nackdel utan snarare tvärtom.

blacken
15 oktober 2008
MilleN skrev:
blacken skrev:

Som sagt kanske det inte är deras attityd det är fel på utan din. Självklart finns det rötägg inom alla grupper/yrken när man har med människor att göra men så som du snackar ner dom jämnt så har jag svårt att se att du är trevlig mot dom du möter och som man bemöter blir man bemött.

Har som sagt blivit stannad och även fått böter för det mesta men vet man själv om att man gjort fel så varför kaxa upp sig eller vara dryg? Jag har varit trevlig mot dom och det har aldrig varit till någon nackdel utan snarare tvärtom.

Javisst ja, hur kunde jag glömma bort det att alltid så är poliserna helt korrekta och alltid så är det jag som jämt och ständigt bängar mig mot poliserna .Förlåt mig jag glömde bort mig...

9 108 Inlägg
15 oktober 2008
blacken skrev:
Javisst ja, hur kunde jag glömma bort det att alltid så är poliserna helt korrekta och alltid så är det jag som jämt och ständigt bängar mig mot poliserna .Förlåt mig jag glömde bort mig...

Javisst ja, hur kunde jag glömma att dom faktiskt inte alls har varit trevliga mot mig en enda gång och faktum är att alla böter jag fått har jag varit totalt oskyldig till, idioter är vad dom är, du har rätt, förlåt mig! roll

Vad är det du råkat ut för egentligen?

583 Inlägg
15 oktober 2008
är de bara jag som tycker att den här diskussionen har gått lite offtopic? tongue

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

blacken
15 oktober 2008
MilleN skrev:
blacken skrev:

Javisst ja, hur kunde jag glömma att dom faktiskt inte alls har varit trevliga mot mig en enda gång och faktum är att alla böter jag fått har jag varit totalt oskyldig till, idioter är vad dom är, du har rätt, förlåt mig! roll

En hel del kan man lugnt påstå.  Missförstå mig rätt nu men OM man skulle kunna "prata" med bängen, typ  "shooting the breeze",  så skulle det vara skitkul, men det vågar inte fan att knalla fram och snacka med dom, vad fasen som helst kan hända då..

174 Inlägg
15 oktober 2008
håller med dig Skyline_dennis  : P

Mästare
2 947 Inlägg
15 oktober 2008
Skyline_dennis skrev:
är de bara jag som tycker att den här diskussionen har gått lite offtopic? tongue

Av en moderator dessutom? yikes

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

The one and only
1 091 Inlägg
16 oktober 2008
blacken skrev:
.....men det vågar inte fan att knalla fram och snacka med dom, vad fasen som helst kan hända då..

Nämn en sak som "kan hända"... Jag har svårt o tro att bara för att du är trevlig o kommer fram o hälsar så drar han/hon plötsligt fram sin batong o dunkar ner dig tills du är medvetslös och sedan tar sin pistol o tömmer magasinet i din orörliga kropp, bara för att han/hon är uttråkad. För det är ju typ så du får det o låta roll

"Polis" är ett yrke och inte en ras, alltså är det heeelt vanligt folk som knegar på som alla andra... Vist finns det skitstövlar som är poliser men det finns det ju andra som är oxå smile

Sorry för OffTopic... Och som svar på frågan så NEJ jag är inte polis smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

9 108 Inlägg
16 oktober 2008
KimVsWorld skrev:
Skyline_dennis skrev:

Naww.. I själva verket är jag så ontopic det kan bli wink Jag skulle nämligen gissa på att orsaken till att vi inte har några trafikpoliser på sidan som vågat erkänna det (längre) är pga alla inskränkta polishatare som t.ex. Blacken, därav min kritik. Jag tycker det var skitroligt när B-one reggade sig och började svara på frågor om sitt jobb, men det blev ju ren hatisk stämning från vissa, vet inte om det var därför han lämnade sidan men han har avreggat sig nu i alla fall.

Hur som helst, om trådskaparen inte har någon specifik fråga så vet jag inte om tråden ska förbli öppen eller inte.

blacken
16 oktober 2008
MilleN skrev:
KimVsWorld skrev:
Skyline_dennis skrev:

Naww.. I själva verket är jag så ontopic det kan bli wink Jag skulle nämligen gissa på att orsaken till att vi inte har några trafikpoliser på sidan som vågat erkänna det (längre) är pga alla inskränkta polishatare som t.ex. Blacken, därav min kritik. Jag tycker det var skitroligt när B-one reggade sig och började svara på frågor om sitt jobb, men det blev ju ren hatisk stämning från vissa, vet inte om det var därför han lämnade sidan men han har avreggat sig nu i alla fall.

Hur som helst, om trådskaparen inte har någon specifik fråga så vet jag inte om tråden ska förbli öppen eller inte.

Hörru du min bäste herre! sluta upp med att generalisera. Jag är INTE en "inskränkt polishatare", utan jag är som alla andra en hyvens och sjysst snubbe. Som INTE har några bra erfarenheter av den svenska polismakten på grund av hur jag har blivit behandlad och bemött av poliser under åren..

DFFL
9 020 Inlägg
16 oktober 2008
blacken skrev:
MilleN skrev:
blacken skrev:

En hel del kan man lugnt påstå.  Missförstå mig rätt nu men OM man skulle kunna "prata" med bängen, typ  "shooting the breeze",  så skulle det vara skitkul, men det vågar inte fan att knalla fram och snacka med dom, vad fasen som helst kan hända då..

Du ser säkert ond ut, jag har aldrig haft några problem med att knalla fram till poliser och snacka om ditten och datten och ställa dumma frågor.
Inte ens när man varit full och odräglig så har de varit otrevliga.

Russel Crowe, Gladiator.

Sök