1855
Sök

Ang en Hks Kopia.

48 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Tjena. jag satte på en HKS Kopia dump igår.
min gammla dump satt närmast insuget, men jag satte den nya närmast turbon istället?
Spelar detta någon roll?
för precis när det har fått upp räjält ladd o jag släpper gasen så ställer inte bilen sig på tomgång. den dör.
men det e bara om jag precis har laddat rejält med ladd?
Så jag undrar om det e för att Dumpen sitter närmast turbon, annars så kanske det kan vara den läcker iom att det e en kopia!

//Emil

Golle
448 Inlägg
15 oktober 2008
Har du bytt från återcirkulerande till öppen dump så kan det spöka på en bil med lmm.
Jag kunde inte ha öppen dump på min, motorn dog så fort den dumpade.
Funkar för vissa, andra inte...

James May: In other news.... I've fitted a fan!

1 878 Inlägg
15 oktober 2008
du har inte nån ställbar fjäder? kan eventuellt  vara så att fjädern är för löst spänd. och pyser ut luft då.

8 267 Inlägg
15 oktober 2008
Kopiorna är känd för att läka, brukar va mycket rassel med dem. Går ju att prova att spänna fjädern. Placeringen har inget med saken att göra.

48 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
okey tack för svaren.. jag har nog ingen fjäder på den tror jag!

här är den iaf: http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=1155
Senast redigerat av emiltheman (15 oktober 2008)

8 267 Inlägg
15 oktober 2008
Brukar va en justerskruv/bult på baksidan bredvid vacuumanslutningen.

48 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
aha okey... ne men det finns där inte på denna:( kan jue vara att svetsningen läcker någonstans oxå!

1 867 Inlägg
16 oktober 2008
Vid tomgång är det ibland löjligt undertryck i insuget, som gör att vissa dumpar "sugs" upp på just tomgång.
Då får du de symptom du beskrev.
Skaffa en dump som håller tätt på tomgång.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
16 oktober 2008
Kör själv med HKS kopia på min s13 och den funkar utmärkt utan läckage, är dock min andra då den första var helkass och fastna helt öppet efter en kort sväng och då gick inte bilen på tomgång eller gas heller för den delen wink .

EDIT: tittade i din sida och en sån dump var det som inte funka för mig (dock från Dalhems) medan den nya som funkar är gamla designen från Realcar, säkert bara en slump men ändå wink .
Senast redigerat av NIzmO (16 oktober 2008)

- Time Attack -

Sök