6364
Sök

Volvo kombi som sticker ut? tips

243 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Tjenare

jag tänkte kolla vad man bör göra ifall man ska verkligen göra om sin Volvo för att sticka ut och bli sedd. Min är nu rätt original, snabb och stark men knappast att den är någon blick fångare. Såg en polare nyligen som gjort om sin bil så totalt och blev lite avundsjuk

Så vad kan man göra för att verkligen göra den snygg och icke originell

Dom som jag har sett och som man tänker på är ju självklart
Bluelazer och englunds kombi Volvo.

kolla under "mina bilder"

Aja någon bild eller tips vh Haans

Häst
1 099 Inlägg
15 oktober 2008
Här finns ju massor av bilar att kolla på och inspireras av (menar nu inte att du ska härma nån eller så)..
Andvänd din fantasi?

Än är inte den sista idioten född..

plattsättare!
804 Inlägg
15 oktober 2008
bredda den mycket så lär jag lova att du får en j*vla massa blickar sen kan du börja modda kjolpaket och lacka lister å andra handtag kanske stora och breda fälgar andra bakljus.. finns hur mycket som helst bara plånboken som sätter stopp

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

Sleeper
3 084 Inlägg
15 oktober 2008
måla med husfärg i olika färger

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Reservdansk
6 271 Inlägg
15 oktober 2008
Du menar R-utrustning, och Evolve-paketet, och lacka bilen i en R-färg? Är det originellt?
Tittade på Englunds bil, men det är ju inga konstigheter egentligen, dubbla utblås som R AWD, han till och med kallar den V70R, och så.

Bluelazer, du menar inte Laserblue? Han ställde ut med oss på Nordic R, och den bilen är det nerlagt många pengar och mycket tid på, men så är den förbannat snygg utvändigt och invändigt.

Vet faktiskt inte riktigt hur man gör en Volvo kombi riktigt speciell, kanske om man bytar motor, ovanliga fälgar, Evolve-paket, kanske M58-låda och 850 AWD bakaxel. Det är lite mer ovanligt. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Häst
1 099 Inlägg
15 oktober 2008
Sushikocken skrev:
måla med husfärg i olika färger

Haha, ja då drar man nog till sig blickar iaf. wink

Än är inte den sista idioten född..

1 217 Inlägg
15 oktober 2008
Bygg om den till en SAAB!

243 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
TurbOla skrev:
Du menar R-utrustning, och Evolve-paketet, och lacka bilen i en R-färg? Är det originellt?
Tittade på Englunds bil, men det är ju inga konstigheter egentligen, dubbla utblås som R AWD, han till och med kallar den V70R, och så.

Bluelazer, du menar inte Laserblue? Han ställde ut med oss på Nordic R, och den bilen är det nerlagt många pengar och mycket tid på, men så är den förbannat snygg utvändigt och invändigt.

Vet faktiskt inte riktigt hur man gör en Volvo kombi riktigt speciell, kanske om man bytar motor, ovanliga fälgar, Evolve-paket, kanske M58-låda och 850 AWD bakaxel. Det är lite mer ovanligt. smile

Englunds bil är ju även ganska så breddad så jag tycker iallfall det är konstigheter :p sen vet jag ej ifall det är lister orginal men antar det och då svetsat samt spacklat igen dom.

byta motor behövs nog ej jag menar mest exteriör. vad är Evolve paketet?

1 062 Inlägg
15 oktober 2008
vad har du för budget?

243 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Ja inte allt för stor men jag har rätt mycket fritid som kommer snart och då kan jag lägga ner rätt mycket tid i alla fall

Reservdansk
6 271 Inlägg
15 oktober 2008
Haans skrev:
Englunds bil är ju även ganska så breddad så jag tycker iallfall det är konstigheter :p sen vet jag ej ifall det är lister orginal men antar det och då svetsat samt spacklat igen dom.

byta motor behövs nog ej jag menar mest exteriör. vad är Evolve paketet?

Evolvepaketet är det Englund har. Kjolpaketet, frontspoiler, sidokjolar och addon baktill.
Kan inte se att han har någon direkt breddning?

Det finns riktiga skärmbreddare, det SYNS när man breddar en 850/V70. smile

Du kan sätta scoop på huven eller något sånt, det gör ju en del för utseendet, lacka om bilen, äkta T-5R pearlwhite är snyggt som fasiken. big_smile

Om du inte har så mycket pengar ska du inte skaffa kjolpaket, för det kostar pengar. smile
Bättre om du kan göra egna kjolar, typ gör en form för sidokjolar och gör delar med hjälp av den. O.s.v.
Senast redigerat av TurbOla (15 oktober 2008)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sothora <3
1 201 Inlägg
15 oktober 2008
Vän med plåt och svets? och plast o spackel
Så hitta på något eget, Börja skär och modda, Mest fränast enligt mig, även om det kanske inte är Snyggast, men definitivt blir den som byggt egna saker, "värd" mer för mig om du förstår.

Bildemonterare samt egen verkstad. !

Sök