2799
Sök

BilRekondfråga "Glastec" Effekt, vart kan man köpa?

Living the good Life!
585 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Hej allihopa, tänkte kolla med er ifall ni vet om vart man kan köpa något som man kan torka rutorna med eller hur man får den där effekten som glastec effekten där vatten bara rinner av sidorutorna?

Vet någon vart man kan får tag på det?

Och en till fråga, vet ni vart man kan köpa Parkeringsljus lampa till en audi S3 där lampan har vitt ljussken och inte gult, lampan ska vara utav w5w typen.

Tack i förhand....

When the flag drops, the Bullshit stops.

2 266 Inlägg
15 oktober 2008
de finns ju rain off och turtle wax clear vue om de är sånt du menar och de finns på de flesta biltillbehörfirmor. lampan du söker lär väl bli vanliga dioder med xenonlook annars har philips nå ljusblåa lampor som lyser lite vitare än orginal glasfotsockel w5w

svetsdiff !!!

Living the good Life!
585 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Tack för svaret mannen...

74 Inlägg
15 oktober 2008
Finns på de flesta bilglasfirmor, kallar även "rymdbehandling" för dom har det på rymdfärjornas rutor tongue tror det är tillverkat av St Gobain, som även gör bilglas. Kolla gärna på bilder på mina rutor på min bil så får du se hur det blir. Är en ampull som man bryter o stryker på, räcker till typ 3 rutor och kostar typ 500kr.

MVH
Anders

Sponsorer: TM Tuning Bilvårdsgrossisten Meguiars Degfabriken Joakimrissveds.com Wiklunds Glas
Falu Billackering

Living the good Life!
585 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Anders, tror du man kan köpa den ifrån bilfirmor, och vet du hur länge den räcker, om vi räknar med ca 2 tvättar i veckan?

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
15 oktober 2008
Köp biltemas Rain Off, kostar 40 kr och räcker till behandling av ALLA rutor på bilen typ 3-4 ggr smile
Du får exakt samma effekt, håller sig väl en månad drygt beroende på hur flitig du är med spolarvätskan på vindrutan.

Kokar ris
923 Inlägg
15 oktober 2008
så kan du ju faktiskt köpa biltemas dioder 5w5 också smile

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

74 Inlägg
16 oktober 2008
Anders, tror du man kan köpa den ifrån bilfirmor, och vet du hur länge den räcker, om vi räknar med ca 2 tvättar i veckan

Ja det kanske går, vet faktiskt inte, för jag handlade min hos min lokala glasfirma när jag bytter vindruta. Den räcker ungefär 5000-10000 mil beroende på hur mycket du kör, använder torkarna osv. När du har den på rutan behöver du knappt änvända torkarna, så fort du kommer upp över 50km/h så åker vattnet av smile hoppas det var svar på din fråga? smile

Sponsorer: TM Tuning Bilvårdsgrossisten Meguiars Degfabriken Joakimrissveds.com Wiklunds Glas
Falu Billackering

Sök