2569
Sök

PaintWorX

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
18 december 2008
jag undrar om inte själva projektet är mer än ett projekt,det berör en massa människor runt om i sverige.
jävligt många som ser upp till "paintworks" o va dom gör.
det är inte ofta man får se den bilden i sverige av bilbyggare som dom visar upp.

sen är det kanske lite OT..men det  tkr ja vi ska få ha i denna tråd för denna tråd är inte som alla andra.
Det är mkt skitsnack i alla trådar,men ja anser inte att de är så mkt skitsnack i denna.
och om det är lite svammel så är det ju faktiskt positivt svammel o inte som i dom restrerande trådarna som finns.
skönt me lite nya ideer filmer på bygget samt lite komiska inslag.

fortsätt me de bra jobbet.
och alla behöver inte kommentera exakt varje sak skicka ett PM elr nå då..

keep up the good work:)
Senast redigerat av pattilatti2 (18 december 2008)

rakäre
1 275 Inlägg
18 december 2008
Trådstartare
[video]http://www.garaget.org/video/hnxlzi57mcyk[/video]

Sorry crizz .......................... again........................

But wait a minute , just had time to think about what you said .

What a "FANTASTIC" forum this is , there is a little over 9 million people living in sweden and only 100,000 people registered here at g.org , which means that we are all the elite of sweden.
   Now the fact that i am a kind of lonely little English guy here in the forum may upset me from time to time ( its hard to be an imegrent ) so when another Englishman arrives and wants to say hello and maybe be my best friend in the whole world  because he is also a lonely englishman in sweden comes along , "I" dont think its a crime ! the fact that maybee he would give me his mother in the deal is in my eyes a bonus.

So in general G.org is even better than i thought :

COME IN TO G.ORG , MEET NEW FRIENDS , HAVE FUN , IN A FORUM THAT LOVES CARS AND TAKES

CARE OF SWEDENS ELITE

So as the maker of this thread , i would just like to say after 290,000 visits THANKYOU GARAGET

Because in 8 weeks i have made friends with over 10,000 people that understand my drug "CARS"

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010

Allfixare
1 475 Inlägg
18 december 2008
Well said Paul. At the end of the day forums like theese are here so different people like us can share our intrests, have a rant/talk to each other, make friends AND SHARE OUR MUMS aren´t they?? lol
Senast redigerat av fish (18 december 2008)

Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
18 december 2008
Kollar man upp ordet Bil numera så kommer denna film att hamna som beskrivning tror jag.

Sen med att det tramsas lite i tråden gör väl inget. Tråden fortskrider iaf med det som den handlade om från början. (Andra trådar som tramsas brikar bara rinna ut i sanden eller bli låsta av Admins. Denna följer iaf tråden mer än andra OAVSETT) Hade tråden varit 101% seriös och BARAT handlat om Bilarna så hade den Knappast haft ~300.000 besökare. Det är skoj med trams ibland, blandat med lite lärorika saker. Det är ju trots allt juletider, lågkonjunktur och stress. Detta förgyller iaf min vardag att få komma ut på GORG nån gång per dag och läsa om hur allt fortskrider.

Om man tänker efter så finns det som en liten baktanke att dom vill få folk att inse att det hjälper inte att stressa, gör något roligt ibland och slappna av lite.

Åker jag till Pauls Garage så står vi KNAPPAST där och BARA snackar projekt. Samma här fast man har en skärm framför sig ist för en riktig person.

Sen som jag påpekade tidigare i tråden så har ju inte Paul alla bilarna och så i sitt garage utan dom är på andra uppdrag som kan läsas i Tex Hasses tråd (billjuds-bygget) Sen är garanterat vissa saker hemliga också som dom inte vill visa på nåt sätt alls. Det som sätter en stjärna på verket. Vad vet jag? Vet dom det själva ens?

Säger det nu, kommer att säga det senare också.
God (H)Jul och ett riktigt gott nytt år!
Senast redigerat av Sqweebz (18 december 2008)

Ont om hästkrafter är det gott om.

143 Inlägg
18 december 2008
Jag håller med till 100% !!!

Låt grabbarna underhålla oss och visa projektet på sitt sätt.
Paul är en kille som sliter som ett djur men väldigt sällan är allvarlig men det är också nyckeln till hans briljans på många områden, att han inte håller tillbaka med något....Det resulterar  uppenbarligen i att människor som läser här kommer tillbaka igen för att titta på vad dårarna har hittat på nu.

Sen att han har hittat en skånsk variant av sig själv det trodde fan inte jag var möjligt lol

...

Hade det varit en ren bilbyggartråd så är jag säker på att den inte hade haft lika många besökare.

Rock on !!!!!

Ingen bil
Ingen körkort
Men jävligt entusiastisk......

MrLoaded
603 Inlägg
18 december 2008
Nu är jag förbannad mad
Jag tyckte jag förklarat tidigare att dessa utspel är dödstöt för forum som detta.
Jag förstår inte dig Chrizz, varför du motarbetar så hela tiden...det verkar inte speciellt smart.

garaget.org existerar ENDAST med hjälp av alla de som har sina sk garage här. Utan dem INGET garage. Till garaget.org så finns faktiskt alternativ.

Kanske Paul skall se till att få en egen blog på egen adress istället så är det slut på dessa onödiga varningar.
De som inte tycker att tråden uppfyller regler, standarder etc etc .... var vänliga å titta någon annanstans, det valet är ju faktiskt fritt!!!

Den här tråden lever ju pga av sitt innehåll, skulle heller ALDRIG redan kommit upp i snart 300 000 visits utan dess mångfald. Så...ni som är moderatorer....sluta va så "svensson-privat-polis"...vi ser tillräckligt av dessa i trafiken.

Paul om du tröttnar på att du faktiskt bjuder på dig själv till 110% så LÅS tråden. Jag skall undersöka om inte jag kan få fram en egen blog till ditt 8-ball projekt, där du själv sätter reglerna. Det kanske är dax att gå vidare???
Nu är jag inte förbannad längre big_smile

Vi är på väg att hämta smens gran efter att han glömde att konsultera sin "mamma" vilket tvättprogram som skall köras för en gran...jag å "rambo" skall försöka oss på en liten "räcköre". Vi kommer med åttabussen wink
Senast redigerat av gladiatorn (18 december 2008)

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"

Administratör
11 967 Inlägg
18 december 2008
gladiatorn skrev:
Nu är jag förbannad mad
Jag tyckte jag förklarat tidigare att dessa utspel är dödstöt för forum som detta.
Jag förstår inte dig Chrizz, varför du motarbetar så hela tiden...det verkar inte speciellt smart.

garaget.org existerar ENDAST med hjälp av alla de som har sina sk garage här. Utan dem INGET garage. Till garaget.org så finns faktiskt alternativ.

Kanske Paul skall se till att få en egen blog på egen adress istället så är det slut på dessa onödiga varningar.
De som inte tycker att tråden uppfyller regler, standarder etc etc .... var vänliga å titta någon annanstans, det valet är ju faktiskt fritt!!!

Den här tråden lever ju pga av sitt innehåll, skulle heller ALDRIG redan kommit upp i snart 300 000 visits utan dess mångfald. Så...ni som är moderatorer....sluta va så "svensson-privat-polis"...vi ser tillräckligt av dessa i trafiken.

Paul om du tröttnar på att du faktiskt bjuder på dig själv till 110% så LÅS tråden. Jag skall undersöka om inte jag kan få fram en egen blog till ditt 8-ball projekt, där du själv sätter reglerna. Det kanske är dax att gå vidare???

Vi är på väg att hämta smens gran efter att han glömde att konsultera sin "mamma" vilket tvättprogram som skall köras för en gran...jag å "rambo" skall försöka oss på en liten "räcköre". Vi kommer med åttabussen wink

Nu överreagerar du en aning tycker jag, men OK. Däremot så gäller fortfarande "Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.", och det är ju just det som pågår här i väldigt stor utsträckning. Ett forum är ett forum och en chatt är en chatt. Jag hade gärna sett den här tråden löpa på så som den var avsedd att göra från början, nämnligen till att handla om de bilar som Paul med flera bygger på, men jag är inte så säker på att det är vad tråden handlar om längre.

Jag tror att väldigt många faktiskt vill följa projektet med bilarna mer än att följa snacket mellan dessa inlägg, tror du inte?

Till sist så var inte mitt inlägg en varning, jag har ej för avsikt att låsa tråden så tillvida den inte spårar ur totalt i 100% blaj. Se det snarare som en uppmaning att faktiskt tänka på vad tråden egentligen handlar om så det inte går ifrån ämnet totalt.

Sen tror jag inte att Paul vill ha en egen blogg eller liknande, utan jag tror att han vill skriva här just för att Garaget är Garaget, och för att han tycker att det är en bra community. Klart det finns alternativ, men jag tvivlar starkt på att han skulle "ta sin projekttråd och gå", mest för att han nog själv vet att responsen knappast blir lika omfattande någon annanstans, och för att det finns sponsorer i det hela som ska vara nöjda också :-)

Nåja, lev väl. Nu ska jag äta något gott på min födelsedag wink

PS. Snygg bil btw wink
Senast redigerat av chrizz (18 december 2008)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Letar nytt!
102 Inlägg
18 december 2008
Ja denna tråden är den roligaste tråden någonsin. Har aldrig längtat till att titta i ett forum förut men nu kan ja inte annat än att se fram emot nästa läsning smile Tack Paintworx!

Backwoods Garage!
1 405 Inlägg
18 december 2008
chrizz skrev:
Ett forum är ett forum och en chatt är en chatt. Jag hade gärna sett den här tråden löpa på så som den var avsedd att göra från början, nämnligen till att handla om de bilar som Paul med flera bygger på, men jag är inte så säker på att det är vad tråden handlar om längre.

Jag tror att väldigt många faktiskt vill följa projektet med bilarna mer än att följa snacket mellan dessa inlägg, tror du inte?

Det gör den ju fortfarande! eller hur? Han har ju lagt upp massor med bilder å filmer på lackade burar, kolfiber och delar m.m den senaste veckan eller hur ?

Alla roliga skämtfilmer är ju bara en bonus! En bonus som lett till snart 300 000 visningar smile
Det borde ju du om någon vara glad för smile

Förstår att folk kan bli trötta på att behöva bläddra men med tanke på visningsantalet så är det ju inte så konstigt att det blir många kommentarer !

Förstår även att ditt inlägg inte var en varning, visst kan det blir lite väl mycket tjöt å onödiga kommentarer ibland över det stora hela funkar ju denna tråden kanon smile alla är glada och goa!

Just my 5 pence
Mvh Philip
Senast redigerat av Lampan (18 december 2008)

LAMPAN - Back wood´s garage - Western Chaos
Kör Saab 90 T16 - turbo & 1060kg - http://www.garaget.org/?car=49214
Sköter Media åt min bror och hans 200sx 1uz-V8 driftingbygge:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265625

16 197 Inlägg
18 december 2008
chrizz skrev:
gladiatorn skrev:
Nu är jag förbannad mad

Nu överreagerar du en aning tycker jag, men OK. Däremot så gäller fortfarande "Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.", och det är ju just det som pågår här i väldigt stor utsträckning. Ett forum är ett forum och en chatt är en chatt. Jag hade gärna sett den här tråden löpa på så som den var avsedd att göra från början, nämnligen till att handla om de bilar som Paul med flera bygger på, men jag är inte så säker på att det är vad tråden handlar om längre.

Till sist så var inte mitt inlägg en varning, jag har ej för avsikt att låsa tråden så tillvida den inte spårar ur totalt i 100% blaj. Se det snarare som en uppmaning att faktiskt tänka på vad tråden egentligen handlar om så det inte går ifrån ämnet totalt.

Sen tror jag inte att Paul vill ha en egen blogg eller liknande, utan jag tror att han vill skriva här just för att Garaget är Garaget, och för att han tycker att det är en bra community. Klart det finns alternativ, men jag tvivlar starkt på att han skulle "ta sin projekttråd och gå", mest för att han nog själv vet att responsen knappast blir lika omfattande någon annanstans, och för att det finns sponsorer i det hela som ska vara nöjda också :-)

PS. Snygg bil btw wink

själv anser ja att den här tråden e de roligaste på garaget just nu..  låt oss alla ha kul.. smile

bättre me lite "skit snack" i en projekttråd än alla dessa j-vla frågor om:"hur stylar man bäst en volvo".

sen tror ja att "garaget" skulle förlora MASSOR på att paul byter forum..
Senast redigerat av evilaudio (18 december 2008)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Har alltid rätt!
689 Inlägg
18 december 2008
PaintWorX skrev:
[video]http://www.garaget.org/video/hnxlzi57mcyk[/video]

Men Paul och Smen... Vad har hänt med Smen:s bil? tongue

Berätta nu big_smile roll

Livet är ett helvete, du är bjuden!

FreddeK
18 december 2008
Tråden är guld och jag gillar den skarpt. Men ni måste se lite från Chrizz sida också. Regler är ju uppsatta för forumsdelen och när man släpper på regler så kommer det dyka upp fler och fler trådar och projekt som inte har med topicen att göra. Det kommer bli mer och mer skräpinlägg och detta kommer sedan att escalera i en ohygglig mängd som sedan moderatorer inte hinner få bort.

Det kommer skapas projektrådar som gör likadant och sedan får dom en tillsägelse och hänvisar att dom gjorde ditten och datten i den tråden. varför får inte jag?

Jag tror nog inte någon moderator är emot tråden, absolut inte men dom vill nog inte släppa alltför mycket på reglerna för att det kan bli orättvist och alldeles för mycket tjafs om detta.

Mvh Fredde

Administratör
11 967 Inlägg
18 december 2008
evilaudio skrev:
chrizz skrev:
gladiatorn skrev:
Nu är jag förbannad mad

PS. Snygg bil btw wink

själv anser ja att den här tråden e de roligaste på garaget just nu..  låt oss alla ha kul.. smile

bättre me lite "skit snack" i en projekttråd än alla dessa j-vla frågor om:"hur stylar man bäst en volvo".

sen tror ja att "garaget" skulle förlora MASSOR på att paul byter forum..

Alltså, alla moderatorer ser ju mellan fingrarna så det heter duga redan så nog låter vi alla ha kul, inte sant? smile

Nåja, strunt samma. Hoppas inte det här dödar tråden nu, men jag tvivlar starkt på det av nån anledning smile

rakäre
1 275 Inlägg
18 december 2008
Trådstartare
[video]http://www.garaget.org/video/vaaq9qsb6xeq[/video]

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
"Masterworks" elmia 2010

1 210 Inlägg
18 december 2008
Släpp de här nu och låt paintworx fortsätta!

alla behöver inte kommentera vad chriss säger...

smile  mera bilder på grejer som hör till EN BIL tongue

mvh Ekis!

MrLoaded
603 Inlägg
18 december 2008
Now we talking.....like a F*CKING huuuuuligan me like lollollol

Lugn å fin nu...jag och "rambo" kommer med åttabussen och jag har med pillren wink
Senast redigerat av gladiatorn (18 december 2008)

Loaded på Facebook!

rakäre
1 275 Inlägg
18 december 2008
Trådstartare
I do understand everyones point of view .......... even yours crizz

But sometimes i dont have anything to give the people so we make silly videos instead , this seems to be a hit with the people here at g.org (everyone that seems to be sick in the head just like us)
    But i would like to continue having fun here , because to make friends like i have done allready here is the main thing.
                         AND WINNING PRIZES (joke)

So lets get on with it................................... just to make a point i will show over 20 pics tonight of how one of the minis looks inside allready !

Fastest mo-fo in town
"Masterworks" elmia 2010

Administratör
11 967 Inlägg
18 december 2008
PaintWorX skrev:

I rest my case. This is your thread, do whatever you fuckin' want with it.

16 197 Inlägg
18 december 2008
Meee Like Uuuuu Bigtime!!!!

"Testar man inte så får man aldrig veta"

MrLoaded
603 Inlägg
18 december 2008
chrizz skrev:
PaintWorX skrev:

I rest my case. This is your thread, do whatever you fuckin' want with it.

5/5 big_smile

Loaded på Facebook!

Sök