4404
Sök

Tvist med chefen? transportarbetarförbundet

392 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Tjena!
Antar att det är många på gorg som jobbar inom transportarbetar förbundet
(vet inte om det är samma på alla förbund det jag undrar)

Det är iaf så här att jag råkade ut för en skada och blev sjukskriven hela sommaren.
Därmed har jag kvar mina injobbade 5 veckors semester.

Pratade med chefen här om dagen om jag kunde få ta ut några veckor i pengar
ist för ledighet.
Detta gick inte sa han, då det "går lite dåligt" för företaget och han förlorar inget
på om någon skulle vara ledig just nu.

Fick dock höra från en annan bekant att han inte kan hindra mej från att plocka ut
semestern i pengar.

Är det någon som vet vad jag har rätt till? Obs, jag är inte med i facket, men ska ändå
höra med dom imorrn om hur det ligger till, men om någon VET hur det ligger
till så vore jag mer än tacksam smile

MVH !

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!

KTM 660
537 Inlägg
16 oktober 2008
Tror det är upp till företaget. Vet att vissa företag inte betalar ut i pengar medans vissa gör det

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

741 Inlägg
16 oktober 2008
OM det hade varit jag så hade jag respekterat de han sagt (Om du nu inte ska göra något speciellt och är tvungen att ha pengarna), hade kännt mig lite dum om jag hade tjatat mig till pengarna om det går neråt för företaget smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
16 oktober 2008
tror inte du kna få ut dom i pengar föräns de nästa sem år börjar tar du tex inte ut dom i ledighet tills aprill nästa år så får du dom i chash

RS
886 Inlägg
16 oktober 2008
Ring facket. Dom vet!

Focus RS

8 921 Inlägg
16 oktober 2008
Semesterdagarna kan inte bytas mot pengar.
Du har väll fått din semmesterersättning,trots att du varit sjukskriven?
Ersättning från AFA för arbetsskadan hur är det med den?
Har du flera frågor ang arbetsskada så skicka ett PM
Senast redigerat av Hamilton (16 oktober 2008)

Fotograf på Tierp iDag

719 Inlägg
17 oktober 2008
Nej är nästan hundra på att du kan kräva pengar istället för ledighet. Företaget kan tvinga dig att ta semester om du vägrar! dock får du ju spara runt 5 fagar varje år i 3 eller 5 år!

Till inlägget ovan.
Inte får du semesterersättning av AFA om du har semester dagar? Är själv sjukskriven nu så får se den 25e wink

xctra

live free, die young.

3 137 Inlägg
17 oktober 2008
Scratch skrev:
Nej är nästan hundra på att du kan kräva pengar istället för ledighet. Företaget kan tvinga dig att ta semester om du vägrar!
xctra

Klart de kan. Semester har man för sin egen skull, inte för att kunna byta in den mot pengar.

8 921 Inlägg
17 oktober 2008
Scratch skrev:
Nej är nästan hundra på att du kan kräva pengar istället för ledighet. Företaget kan tvinga dig att ta semester om du vägrar! dock får du ju spara runt 5 fagar varje år i 3 eller 5 år!

Till inlägget ovan.
Inte får du semesterersättning av AFA om du har semester dagar? Är själv sjukskriven nu så får se den 25e wink

xctra

Om du läser vad jag skiver
Ersättning från AFA för arbetsskadan hur är det med den?

Fotograf på Tierp iDag

Sök