Hej, sitter här på logementet i lumpen och har i tristessen bestämt mig för att jag ska ta itu med strömkablaget till stereon i bilen och se till att det blir riktigt gjort. Sammtidigt som jag ska se till att få ett helt stilrent utseende på hur allting sitter fäst i reservhjulsbaljan, fram med hammare å spik

Just nu har jag ett smått irriterande generatorvin som jag misstänker beror på en för klen jord, då jag just nu bara har skrapat lite på chassit och dragit en självborrskruv med jordkabel från 2steg och kondensator. Självklart så har jag pluskabeln på ena sidan av bilen och lågnivåerna på andra sidan. förutom lågnivån till basarna för den låg redan i bilen när jag köpte den, och dessa störningar filtreras ändå bort av delningsfiltret så dom märks inte.
Jag har även varit noga med att se till att pluskabeln och lågnivån inte ligger i närheten av varandra i bagageluckan.
tillgodo har jag detta:
strömkitt GAS 910PP4 (går att hitta på brl.se under tillbehör/kabelpaket) 25mm2kabel
strömkabelsplitt GAS 910FBS1024L (går att hitta på brl.se under tillbehör/säkringar/hållare)
Samt lite annan 10-16mm2 (inte säker eftersom jag inte är hemma) kabel i både röd och svart kulör:)
Lyckligt lottad så har jag batteriet i bakluckan på bilen (bmw e36) redan från början så kablarna kommer inte behöva vara speciellt långa.
I dessa kvällstimmar har jag även roat mig med att rita lite i paint för att det ska bli enkelt att förklara min tanke:)
x den svarta lådan efter batteriet är en säkring
x kondensatorn har 2st ingångar för pluskabel och 2 för minus.
x den svarta lådan efter kondningen är en strömkabelsplit
x den tjockare linjen som går fram till förgrenaren är 25mm2 den smalare är tunnare
x Jag ska Löda ihop (-) kablarna från slutstegen för att sedan fästa dom i kondensatorn som sedan går
vidare med en 25mm2 kabel till samma fästpunkt som batteriets (-)pol är fäst i chassit.
x Bör jag ha 25mm2 kabel från förgrenaren till slutstegen också eller räcker en tunnare? Jag undviker hellst 25mm2 kabel där eftersom jag bara har 1m 25mm2 (-) (silver) kabel. Och inte vill blanda den (blå) pluskabel som både plus och minus.
strömförsörjningVill ha ett par åsikter om mina tankar så att jag inte gör något galen när jag får åka hem i helgen från remivården och allt vad vi håller på med här i lumpen