4933
Sök

Tips på 4x6'' högtalare.

bor i
529 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
#1
Tänkte byta ut minna 4x6'' högtalare i 200an hittade http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=109361 tror ni dom är bra?   har gas 5,25'' med lösa diskanter som fram system.  vad finns det mer för bra 4x6'' högtalare ?

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

Avstängd
116 Inlägg
17 oktober 2008
#2
undvik gas och mds , sen funkar det mesta

Borta Bra Men Helt Väck Bäst

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
17 oktober 2008
#3
frimarks skrev:
undvik gas och mds , sen funkar det mesta

Men snälla nån, varför så anti mod just GAS och MDS? tongue Finns ju betydligt sämre saker på marknaden än dom två! GAS är ett bra budgetmärke och MDS har varierande kvalit med allt från dålig lågbudget upp till bra saker. Vad som är bra saker är ju även upp till en själv, men har man inte alltför höga krav så duger båda dom märkena gott.

Back to topic. Jag kör själv med JBL saker i min bil och gillar dom skarpt! Något vass diskant kanske men annars skönt ljud. Jag tror knappast att dom 4x6" högtalare som du kollar på är något undantag. Det gör dock gott för dom att få drivas av ett slutsteg om du har möjlighet till det. smile
Senast redigerat av ChriZtoffer (17 oktober 2008)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

16 197 Inlägg
17 oktober 2008
#4
ChriZtoffer skrev:
frimarks skrev:
undvik gas och mds , sen funkar det mesta

Men snälla nån, varför så anti mod just GAS och MDS? tongue Finns ju betydligt sämre saker på marknaden än dom två! GAS är ett bra budgetmärke och MDS har varierande kvalit med allt från dålig lågbudget upp till bra saker. Vad som är bra saker är ju även upp till en själv, men har man inte alltför höga krav så duger båda dom märkena gott.

Back to topic. Jag kör själv med JBL saker i min bil och gillar dom skarpt! Något vass diskant kanske men annars skönt ljud. Jag tror knappast att dom 4x6" högtalare som du kollar på är något undantag. Det gör dock gott för dom att få drivas av ett slutsteg om du har möjlighet till det. smile

för att han inte fattar bättre..   å fattar man inte bättre så klagar man på produkten å inte på monteringen.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Better than God \o/
1 886 Inlägg
17 oktober 2008
#5
evilaudio skrev:
ChriZtoffer skrev:
frimarks skrev:
undvik gas och mds , sen funkar det mesta

Men snälla nån, varför så anti mod just GAS och MDS? tongue Finns ju betydligt sämre saker på marknaden än dom två! GAS är ett bra budgetmärke och MDS har varierande kvalit med allt från dålig lågbudget upp till bra saker. Vad som är bra saker är ju även upp till en själv, men har man inte alltför höga krav så duger båda dom märkena gott.

Back to topic. Jag kör själv med JBL saker i min bil och gillar dom skarpt! Något vass diskant kanske men annars skönt ljud. Jag tror knappast att dom 4x6" högtalare som du kollar på är något undantag. Det gör dock gott för dom att få drivas av ett slutsteg om du har möjlighet till det. smile

för att han inte fattar bättre..   å fattar man inte bättre så klagar man på produkten å inte på monteringen.

haha..  GAS & MDS är alltså det absolut bästa som finns!  okej då vet vi det, undvik alla andra märken...  tongue

När jag byggde för att spela musik använde jag mig av DLS, men det är väl inte bra kanske. wink Testade JBL med men vart inte alls nöjd. Nu vette fan vad jag har men det låter i vart fall när den kinesiska stereon från Feltema väl glappar igång...
Senast redigerat av MrTurbo (17 oktober 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

16 197 Inlägg
17 oktober 2008
#6
MrTurbo skrev:
evilaudio skrev:
ChriZtoffer skrev:

Men snälla nån, varför så anti mod just GAS och MDS? tongue Finns ju betydligt sämre saker på marknaden än dom två! GAS är ett bra budgetmärke och MDS har varierande kvalit med allt från dålig lågbudget upp till bra saker. Vad som är bra saker är ju även upp till en själv, men har man inte alltför höga krav så duger båda dom märkena gott.

Back to topic. Jag kör själv med JBL saker i min bil och gillar dom skarpt! Något vass diskant kanske men annars skönt ljud. Jag tror knappast att dom 4x6" högtalare som du kollar på är något undantag. Det gör dock gott för dom att få drivas av ett slutsteg om du har möjlighet till det. smile

för att han inte fattar bättre..   å fattar man inte bättre så klagar man på produkten å inte på monteringen.

haha..  GAS & MDS är alltså det absolut bästa som finns!  okej då vet vi det, undvik alla andra märken...  tongue

När jag byggde för att spela musik använde jag mig av DLS, men det är väl inte bra kanske. wink Testade JBL med men vart inte alls nöjd. Nu vette fan vad jag har men det låter i vart fall när den kinesiska stereon från Feltema väl glappar igång...

de har ja inte påstått men om man ska jämföra saker så ska de ju va i samma prisklass annars e de ju HELT meningslöst.

i mina ögon/öron så e JBL steg sopor.  men som sagt smaken e ju som baken.

men va gäller 4*6 så finns de ju inte så jätte mycke å välja på..  infitity har vettiga vet ja iaf.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

bor i
529 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
#7
tack för alla svar wink blir nog till att köpa dom 4x6'' arn som jag länkade till:)

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

Better than God \o/
1 886 Inlägg
18 oktober 2008
#8
evilaudio skrev:
men va gäller 4*6 så finns de ju inte så jätte mycke å välja på..

Mycket sant! Jag insåg att 4x6 passar bak i min bil med, kanske skulle uppdatera ljudbilden lite.  tongue

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)


Sök