4933
Sök

Högnivå i Audi A8? Någon som monterat baslåda i en sån?

375 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
#1
Vill sätta i en liten aktiv baslåda i min A8 som komplement till orginalljudet som jag inte vill ändra något alls på.
Men är det som vanligt med Bose att det är specialkontakter på högtalarna? Och isåfall Går det att dra en tjuv på någon av dom kablarna så man får ut signal till steget?
Någon som gjort detta på en A8?


375 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
#2
Har jag lågnivå på en Audi Delta orginalbandare? Du får gärna komma och peka ut den isåfall.
Senast redigerat av Dirk Diggler (18 oktober 2008)


375 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
#3
Ja det vete fasen hmm har inte haft ut den och det står väl bara på stereochassit antar jag?
Senast redigerat av Dirk Diggler (18 oktober 2008)


1 785 Inlägg
19 oktober 2008
#4
Dirk Diggler skrev:
Vill sätta i en liten aktiv baslåda i min A8 som komplement till orginalljudet som jag inte vill ändra något alls på.
Men är det som vanligt med Bose att det är specialkontakter på högtalarna? Och isåfall Går det att dra en tjuv på någon av dom kablarna så man får ut signal till steget?
Någon som gjort detta på en A8?

Det finns högnivå omvandlare som skapar en lågnivå utgång av dina högtalar utgångar

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 785 Inlägg
19 oktober 2008
#5

Ha... Lika som på blaupunkt jävla huvudenheter. Då är allt han behöver en kontakt sen är det fixat

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

375 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#6
Ja jag får ta bort den o kolla om det är aktiva runt om då. Har sökt överallt tycker jag och hittat många olika adaptrar men bara en massa olika om man vill byta ut stereon men behålla högtalarna eller så och jag vill behålla orginalstereon också.
Det finns ingen chans att få signal från orginalsteget som sitter under cd växlaren då?
Och vem är Ts?


375 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#8
Snoogiloo skrev:
TS = trådskaparen

Hehe jag är trött lol


375 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#9
Ja kan jag ta signalen från slutsteget så slipper jag en massa kabeldragning. Men det är väl också såna där kontrakter som på bilstereon? inga vanliga RCA väl?


375 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#10
Får kolla det, men annars borde det väl gå att få ut högnivåsignaler där då?


375 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#11
Ja jag tänkte mest på om det är någon knepig kontakt så man måste löda o greja så kanske det är lättare att ta en tjuv från höger o vänster högtalare.


375 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#12
Näe det är sant. Men tackar så mycket för hjälpen iaf. Nu vet jag betydligt mer än jag gjorde i förrgår.



Sök