3534
Sök

Garaget Media AB omsätter 1,1 miljoner om året

533 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
För er som är lite intresserade över hur det går för Garget Media AB, så kan man hitta finansiell info helt gratis på allabolag.se

Garaget finanser ser ut såhär:

RESULTATRÄKNING    2008-08                              

Nettoomsättning (TKR)                     1 157                                 
  Bruttoresultat (TKR)                       0                                 
  Rörelseresultat (TKR)                     146                                 
  Resultat efter finansnetto (TKR)     147                                 
  Årets resultat (TKR)                        73
Senast redigerat av MawE (19 oktober 2008)

/Martin

4 682 Inlägg
19 oktober 2008
man förstod ju inte mycke av de där hmm

DFFL
9 020 Inlägg
19 oktober 2008
Vill man så kan man kolla upp detta själv, tvivlar på att någon bryr så mycket dock.
(Förutom du)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Moderator+
1 081 Inlägg
19 oktober 2008
Jag gissar dock att Garaget Media AB har en hel del utgifter också. smile Bandbredd tex är absolut inte gratis. Inte heller hårdvara som krävs för att driva en site i storlek med denna.

Nåja, vet inte om det behövs försvas ens, grymt att Chrizz kan leva på sin hobby som det var en gång i tiden! Få förunnat. Eller vad är vitsen med tråden?

(...och nej jag har ingen som helst insyn eller medverkan i Garaget Media AB, bara frivillig administratör på sidan)

Vem jag?

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
19 oktober 2008
Fatta inte mkt ^^ Men hoppas Chrizz tjänar storkovan big_smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

Moderator+
1 081 Inlägg
19 oktober 2008
Hamilton skrev:
Men du får väll ersättning för jobbet du utför?

Nej, jag gör det helt frivilligt och gratis, så är det med alla moderator/administratörer här på sidan. Finns inga sidor som skulle ha råd att avlöna sådan typ av personal.

Sedan är det helt frivilligt också, tycker man inte det är kul bör man inte göra det smile Jag är fö. moderator på ett till stort forum och även där utan ersättning.

Inget liv? Dum i huvudet? Konstig? Pjta välj en smile Och ja jag har ett vanligt arbete också som troligen upptar mer än 40h per vecka tongue

Vem jag?

Ingen himmel är så blå som min
2 986 Inlägg
19 oktober 2008
Hamilton skrev:
Redbull skrev:
Hamilton skrev:
Men du får väll ersättning för jobbet du utför?

Finns inga sidor som skulle ha råd att avlöna sådan typ av personal.

Med en omsättning på 1,1 så borde man ha "råd" att även betala för tjänster man utnyttjar. Men visst det är ju upp till var och en att avgöra om man vill jobba gratis och låta ägarna få allt roll
Affärsiden är i alla fall lysande big_smile

Omsättningen säger INGENTING om vad man har råd med... Man kan omsätta 7 miljarder men ha kostnader för 8... då har man inte råd med nåt big_smile

Hoppas också Chrizz tjänar så han klarar sig och lite till, så bra som han sköter detta! Han jobbar säkerligen mer än de 40h vi vanliga jobbar också. Om nån är avundsjuk eller sur på honom för det så kan dom ju dra igång en egen sajt o försöka komma lika långt! smile

/Mattias

Ingen himmel är så blå som min
2 986 Inlägg
19 oktober 2008
Ja, visst är det så, men man kan räkna upp MÅNGA företag i Sverige som går back! Anledningen att dom inte kursar är att investerare /eller aktieägare/ pyntar in mer o mer o mer pengar i hopp om att få tillbaka ännu mer...
Och återigen, att bara titta på omsättningen ger ingenting. Man kan ju nolltaxera ett företag genom att omsätta all vinst i t ex utökning eller andra investeringar.

Och ärligt talat tror ja inte Chrizz huvudsyfte med Gorg är att tjäna pengar och gå med vinst. Naturligtvis är det säkert så att han vill tjäna så han klarar sig nu, men att skära guld är nog inget han kämpar för. Isåfall hade han nog sålt Garaget.org redan...

Heja Chrizz smile

/Mattias

VW Ägare
1 011 Inlägg
19 oktober 2008
Var får Garaget sin största inkomst? Annonsering eller sköter företaget fler sidor än garaget.org som han sen tar betalt för?

Henrik Eberlund

Knegare
719 Inlägg
19 oktober 2008
Eberlund skrev:
Var får Garaget sin största inkomst? Annonsering eller sköter företaget fler sidor än garaget.org som han sen tar betalt för?

Skulle tippa att det är som du säger, annonser. Sen lite småtryck av olika typker, tex dekaler och t-shirts..

GJ Chrizz! smile

William 2009-02-20

Mästare
2 947 Inlägg
19 oktober 2008
Omsätter är det inte vad man får ut efter alla utgifter?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
19 oktober 2008
Hoppas han klarar sig iaf så han kan köra vidare. Dock kan de ju bli ett helvete om det bara är Chrizz som vet hur sidan fungerar, ifall det mot all förmodan skulle hända honom nåt..
Och att användarantalets dropp inte påverkar för mkt, va längesen toppnoteringen gjordes yikes

DFFL
9 020 Inlägg
19 oktober 2008
KimVsWorld skrev:

Omsättningen är hur mycket ett företag sålt för.
I detta fallet annonsplats.
X antal annonser för Z antal kr/st = Y som är omsättningen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

12 086 Inlägg
19 oktober 2008
Chrizz tjänar garanterat fina pengar på din site, något jag absolut inget har något emot.
För mig är ju sidan gratis, och sönderknullad med reklam är den ju inte häller!

I princip alla inkomster kommer från annonsörer, det är på de sättet media fungerar.

underordnad allfixare
696 Inlägg
19 oktober 2008
är bara kul om det rullar in några kulor extra åt Chrizz han driver ju förmodligen världens bästa sida!

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

Thorssa
19 oktober 2008
KimVsWorld skrev:

Nej det är resultatet, vilket är betydligt lägre som du ser i första inlägget.

12 086 Inlägg
19 oktober 2008
KimVsWorld skrev:

Det kallas vinst, ev förlust om man ligger på minus.
Senast redigerat av JapMax (19 oktober 2008)

8 921 Inlägg
19 oktober 2008
JapMax skrev:
KimVsWorld skrev:

hehe..ja det var ju också en vild gissning

Fotograf på Tierp iDag

12 086 Inlägg
20 oktober 2008
Hamilton skrev:
JapMax skrev:
KimVsWorld skrev:

hehe..ja det var ju också en vild gissning

Om man tar inkomster minus utgifter blir de inte vinst ev förlust då?
Det lärde jag mig på företagsekonomin i skolan iaf smile

Sök