3730
Sök

RRBmw Bmw m20b27 turbo 1,1 bar 440 hk 393 whp

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
21 februari 2009
fruktansvärt va gött att få bilen lackad wink känns inte fel va?;D

bra lack val också, alltid snyggt och cleant med en silver lack wink

vad blir det för fälgar som bilen kommer rulla på i sommar?

jobba på nu så du får ihop den smile

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

345 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
haha tack du oggy wink

ah hade nog själv behövt ett järn där kände jag, men va tvungen o köra bilen så.
nja inte så jätte mycket kvar kanske, men en del e de kvar helt klart.

Får se om den står färdig snart för mappning då de saknas pengar till de just nu, men de e som polaren säger, bara o jobba mera.

Nä du Stångberg jag klagar inte just inte tongue

Till de här me fälgar, ja just vet jag inte då en polare hör av sig stup i kvarten om fälgar han får hemma till bra priser me tanken på att de e endast av fetaste lag. Problemet för mig är att bygga en bil ifrån scratch o lägga 10 lappar på fälgar blir för mycket för mig , iaf just nu för tillfället, fälgarna som sitter på , ska bli sidensvarta. Måste ha nåt o burna runt på iaf så länge, sen får jag införskaffa så fort stålarna finns, fälgar av de fetaste fetaste big_smile

Mvh

utbildad klant
2 197 Inlägg
22 februari 2009
Ett järn sitter alltid fint wink synd för dig som behövde köra sen dock:P min blir e inte färdig för köras så bara att dricka på wink ska bli kul å se resten av ditt arbete jobba inte förfort. då har jag inget å läsa här sen tongue

Mvh O.Frankeståhl

345 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
haha jag kommer nog inte jobba så fort hurru du wink

192 Inlägg
22 februari 2009
blir bra det här,,

//// Tommie

345 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
hoppas på de hurru du smile

718 Inlägg
22 februari 2009
riktigt jäkla fint detta=) roligt att se en till ny lackad e30=)

bara montering kvar nu då eller?smile

345 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
tackar 4kezon wink

ah de e alltid lika roligt o se som du säger smile

jajamensan håller på i garaget för fullt, tvungen o åka hem o käka bara ska dit strax igen, vågar inte göra för mycket grejer ensam, men nu har ju lillebrorsan vaknat oxå så han lär hänga med big_smile

Håller även på o tona rutorna runt om smile

345 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
Jaha då va man tillbaka till lyan då....

Efter en smärre chock av räkningar på jobbet så va de bara o resa sig upp o köra igång igen.

Beställde nya Autometer Ultralite versionen idag oxå big_smilebig_smile kommer i nästa vecka big_smile Tackar Jörgen för fina priser på dom wink

Va förbi garaget ikväll en snabbis, polaren har fixat o trixat me mina stolsunderrede, tackar för de erik! Medan jag lillen o holman höll på me bakrutan till bilfan.

Fan va grymt, bara o sätta sig i bilen o dra igång vrålåket med v8  :twisted:  :twisted:
http://www.tfkracing.se/0903053.jpg

Hmm  :roll:  startar ju inte, har man gjort nå fel  lol
http://www.tfkracing.se/0903052.jpg

Blev tydligen inte roligare än så här big_smile
http://www.tfkracing.se/0903051.jpg

Jobba i helgen blir de allt, målet e att försöka få klart bilen inom dom närmaste helgerna här nu, så man vågar boka en tid på grabbarna grus för mappning, innan de blir allt för sent.  :roll:

Mvh Robin
Senast redigerat av RRBmw (5 mars 2009)

utbildad klant
2 197 Inlägg
5 mars 2009
Gott det händer grejjer wink blir mycket bilder nu framöver hoppas jag å ofta wink

Mvh O.Frankeståhl

345 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
Jo de tror jag, fan börjar avta med grejer o göra haha, men lite kvar finns de, så du lär få se ett o annat wink

Mvh

utbildad klant
2 197 Inlägg
6 mars 2009
Gott:P så vi kan ha vårt race nån gång wink

Mvh O.Frankeståhl

74 Inlägg
6 mars 2009
Som alltid robin, du jobbar för fort här jag kommer aldrig hinna bort till affären o inhandla spypåsar smile
Såg även att kevin hade fått hem sinn maskin nu, så nu jobbar ni med båda samtidigt eller?
Personligen tycker jag ni ska ta din före, kevin kan vänta en säsong till han är ung och ska inte köra V8 än ( nu får jag nog alla av årsmodell 90 och yngre på mig (A) ) Han kan vänta big_smilebig_smile

345 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
hehe wink nä vi jobbar på varsin just nu smile får hjälp när jag behöver o kevin får de sen när han behöver. Lär väl inte bli än på ett tag, han har ju rätt mycket framför sig o göra om man säger så tongue

18 april har vi jippo på jobbet, då ska den stå på jobbet smile Så har ni vägarna förbi sthlm den dagen så får ni mer än gärna komma dit o beskåda bilen smile Sen om den körs dit eller trailas dit, de får vi se. Vore sjukt skoj o köra dit den fullt fungerande. Inget e omöjligt.

Blir att åka till garaget några timmar ikväll upp o jobba några timmar imorrn sen så åker jag till garaget igen o åker inte hem förrän söndag kväll e tanken. Får se om man pallar smile

Mvh
Senast redigerat av RRBmw (6 mars 2009)

345 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Nu sitter dom i rätt bil åtminstonde

http://www.tfkracing.se/0903111.jpg

Mätarhållare som Erik fixat till smile

http://www.tfkracing.se/0903112.jpg

Förmodligen så blir de lite åka i helgen o kolla så allt lirar smile

Mvh

Auditok
60 Inlägg
12 mars 2009
jag ju grymt skysst me de stolarna big_smile härligt o äntligen få ta ut o köra den smile
Senast redigerat av Larven_90 (12 mars 2009)

345 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
ah dom e grymt fina, o man sitter sjukt bra, idag kom nya autometer mätarna.
chefen tog hem ett fint orginal bmw filter åt mig som jag fick ut idag, samt 5 l castrol edge 10w60 olja så nu skall den göras klar för uppstart. skall även göra rent kylarsystemet o slänga i ny fräsch glykol smile
Samt 2 l Ate blue racing bromsvätska kom till mig idag oxå smile

mvh

345 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
Bilen är nu provkörd, allt funkar hur bra som helst, blev tyvärr inte jätte mycket åka, bara i nån minut innan hela grannskapet kom ut o började gnälla..

Blir mera åka i helgen som kommer smile

Bygga avgas så fort som möjligt, fixa lite små pill, byta olja osv.

Fler uppdateringar kommer framöver smile

Nu vågar man även boka tid för mappning som man väntat på wink

Tack Erik som du har kämpat med all el osv. Utan dig så vete fan om bilen ens funnits, hade väl lyckats elda upp hela jävla skiten! GRYMT TACK!
Mvh!

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
15 mars 2009
låter underbart de wink alltid de där me klagande grannar tongue

får nog lite klagomål om ja förverkligar mina tankar om raka rör ^^, hoppas du får tid snart för mappning och att allt går fint wink

kämpa på me avgassystemet wink

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

345 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
hehe ah alltid finns de folk till nåt, problemet e att jag bor inte där jag håller hus med bilen, hade de vart mina egna grannar så hade jag bett dom o flytta isf.
Dock säger han som äger garaget att de bara e att be dom fara åt..... så ah tongue

Mappning finns de hur stor tid som helst för, de e stålarna just nu som inte e på min sida. Men i slutet på april hoppas jag verkligen att de har blivit av.

Så fort svetsen kommer så ska jag se till o bygga wink

Mvh

Sök