3115
Sök

RRBmw Bmw m20b27 turbo 1,1 bar 440 hk 393 whp

345 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
haha typ va wink

345 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Nu är Sparco stolarna beställa smile

Stålomspunna bromsslangar

Mätare ; turbotryck oljetemp oljetryck samt soppatryck smile

Oljecatchtank oxå beställd smile

Skall nog beställa ny oljepump oxå i dagarna samt fuelcell

Ska till garaget strax o dona så kommer uppdatering senare smile

Hejs !

74 Inlägg
27 december 2008
RRBmw skrev:
Nu är Sparco stolarna beställa smile

Stålomspunna bromsslangar

Mätare ; turbotryck oljetemp oljetryck samt soppatryck smile

Oljecatchtank oxå beställd smile

Skall nog beställa ny oljepump oxå i dagarna samt fuelcell

Ska till garaget strax o dona så kommer uppdatering senare smile

Hejs !

Vart inga julklappar till familjen iår? wink
Låter inte alls fel med den inköpslistan iaf, Robin kan, Robin kan smile

345 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
hehe nä alla pengar går till de här skiten just nu wink

inköpslistan e tyvärr för lång, ska till jobbet imorrn o beställa kamremssats o lite annat skräp så man kan få ihop motorn iaf så e de bara resten kvar hehe smile

74 Inlägg
29 december 2008
Sedär ja, då stog kevin och störtböla vid granen i år då? när brorsan inte gav han nått big_smile haha, Ojoj en bit på väg då iaf.
Som sagt ska bli kul o se när det är klart, man vill ju gärna åka med en sväng med tongue

345 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
hehe ah men han hade ändå inte vart snäll iår så de va rätt lugnt o kunna köra nån bortförklaring haha wink

mjo ska bli jäkligt skoj om man får ihop de , time will tell smile

74 Inlägg
31 december 2008
klart du fixar wink jag sparar till spypåsar redan nu big_smile

345 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
hehe det gör du rätt i tompa wink

nu e de bara den evigaväntan på delarna som gäller, ska dra bottendelen nu till helgen, fortsätta blästra grejer o måla så har man de gjort iaf tills allt de goda kommer smile inväntar även svets så man kan bygga om fästen för bakvagn osv

74 Inlägg
1 januari 2009
Okej smile Du har lite att pyssla med då iaf, eller det har man ju alltid i ett bilbygge smile

345 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
hehe ah de finns alltid saker o göra hurru du hehe.

Fick hem nya oljepumpen ifrån PPF igår. Äntligen börjar de ramla in lite grejer.

Dragit bottendelen nu iaf , inväntar mycket delar nästa vecka, planeras även att börja lacka i nästa vecka då vi måste vänta med elhärvan annars, Erik "Elrik" har börjat klura lite på hur han skall göra med elcentralen osv så de kommer nog bli kanon.
Så ska se till att allt e klart tills nästa gång han e där.

Fuelcell inhandlad här i dagarna som va, blev 40 l cell, får duga smile skall beställa hem kopplingar samt rör osv alldeles strax ifrån H2Mracing.

http://www.tfkracing.se/jan091.jpg

Nya alpina fronten som jag vart o hämtat smile
http://www.tfkracing.se/jan092.jpg

http://www.tfkracing.se/jan093.jpg

http://www.tfkracing.se/jan094.jpg

http://www.tfkracing.se/jan095.jpg

Auditok
60 Inlägg
4 januari 2009
Faan ser bra ut robbin big_smile, tycker dock de e lite synd aatt du inte körde på touring karossen. hade vart bra fränt me en sepe trimmad touring big_smile tongue men blir nog bra me coupen me big_smile lycka till!!

Ps. Se till att brorsan din uppdaterar mycket med big_smile !!

/ Larven_90 wink

345 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
tack du, jo så sätt o vis, men har jagat en coupe i bättre skick i bra många månader, hade denna inte dykt upp så hade touringen fått smaka, men coupe samt buren till de priset jag fick, samt rostlagad så kunde jag inte tacka nej.

Hade dock velat se hur touring bygget hade slutat, men de finns inget som säger att jag inte kommer göra nåt sånt bygge i framtiden, tar dock ett i taget wink

Tack iaf! big_smile

ah jag ska gå på lillen wink dock så inväntar vi gas till svetsen som bör fixas till imorrn, så då ska han fortsätta me sitt jobb, rätt mkt för honom o göra tyvärr. Sedan skall jag låna lite svets av honom när de går o bygga om diff fästet på min bil o lite små grejer så kan han köra på sen smile

Mvh
Senast redigerat av RRBmw (5 januari 2009)

74 Inlägg
5 januari 2009
Fan va du jobbar på robin tongue, El med, usch säger jag bara.
Hatar alla sladdar tongue
Får la se om man kan få tummen ur nångång o se till o åka norrut, lite längre än eskilstuna då.
Så man får se dig jobba live :p

345 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
nja så mycket jobbar jag inte, önskar jag kunde jobba mer haha, men målet e att bilen står uppe hos ppf för mappning i mars typ eller nåt sånt, men + ytterliggare nån månad gör inget, men gäller o vara ute i god tid för sen ska ju typ alla mappa sina bilar, man vill ju åka i sommar o inte vänta in mapptid wink

Fått hem lite grejer idag ifrån jobbet. Kamremssatsen b la så ja kan slänga på toppen nu inatt alt. imorrn får se vad jag känner för, samt avgasbandage kom hem oxå. Så bara o börja linda grenrör. Som som känner sig utmanad till de? Slipper mer än gärna haha big_smile

Sen skall jag ge mig på fästet i bakvagnen för diffen som jag skall flytta o dona lite med.

Mvh

74 Inlägg
6 januari 2009
Linda grenrör, nya donnan? yikes , Ja okej den var dålig tongue
Neeru det får du sköta själv din lata j*vel big_smile

345 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
haha wink

mjo bästa e om jag gör de själv oxå, så de inte blir nå tattar grej jag inte gillar o får göra om de iaf så.

nu är toppen fastdragen, ventilspelet fixat. håller på med o lacka o blästra lite kåpor till maskinen osv. små pill i allmänhet , ska åka till garaget snart igen o fortsätta , o försöka få till så jag kan använda rotor o fördelarlock på ställbara kamdrevet. Bilder kommer lite senare smile

Hejs!

133 Inlägg
6 januari 2009
Grymt bygge o bra med bilder dags att tömma garaget känner jag och bygga på nåt själv smile

Kämpande familjefar ---- barnvagn eller baslåda :( :)

63 Inlägg
6 januari 2009
Riktigt nice bygge smile

Kommer följas!

utbildad klant
2 197 Inlägg
6 januari 2009
Hej älskar ditt bygge blev besviken när du bytte till kombi men nu har du fixat det;) komemr följas big_smile

Mvh O.Frankeståhl

345 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
bremnes: Tackar! Lite synd att garaget sidan gör att bilderna komprimeras i storlek litegrann o därmed blir lite suddiga, för i maximal storlek e de ändå bra kvalle på bilderna, men man kan väl kanske inte få allt tongue tack för kommentaren o se till o töm ditt garage du o bygg nåt kul wink

Jonte: Tack alltid kul när folk delar de man håller på med!

Oggy: Jajamensan nu e de fixat hehe. Som jag skrev tidigare i tråden så har coupe alltid vart nåt jag letat efter, men de tog myyyycket längre tid än vad jag trodde, då folk ville ha alldeles för mycket pengar för vissa grejer som jag inte ansåg vara värd för massa rostlagning m.m Kombin vore rätt skoj, hade blivit väldigt mycket sleeper över de hela. Men nu e jag äntligen BACK ON TRACK... som jag nu skulle vilja säga, så vi har exakt samma åsikt du o jag wink

Märkte idag när jag va i garaget att gamla tändsystemet med lock o rotor går alldeles utmärkt o köra, va jag som va lite vimsig o vilsen inatt när ja höll på o trodde de aldrig skulle funka.

Sen måste jag se till o fixa alla bultar muttrar osv nya till hela maskinen, ordning som man har på saker o ting så känns de som om allt fått ben o sprungit sin väg, men de e ju bara bra, ska ju se nytt o bra ut wink

Hejs !

Sök