SkinKlädsel behandling.

Cham
19 oktober 2008 · 35 Inlägg

Som många här i Garage så undrar jag mkt om hur jag ska kunna ficksa med små medel mitt skininredning på stolar m.m.
Vissa säger att Skofärg är ett bra alternativ för att fresha upp och förvara ens Skinklädsel (Som är Svart). Jag undrar ifall det här är sant och om folk har andra ider eller alternativ om liknande resultat förutom och lämna in det till en rekond företag.
Penga messigt spelar det inte mkt roll förutom att jobbet ska göras mer av mig sj.

MVH Cham.

Opelmadness German cars, quality and beyond
19 oktober 2008 · 8 197 Inlägg

Gå till din lokala möbelhandlare och köp läderbehandlingsmedel. En polare gjorde det med sin mercedes med helskunn. Vilken skillnad! big_smile Som nytt, sen luktar det så jäkla gott också.
Annars är en rekond på lädersäten inte så vådligt dyrt heller. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
60sportcoupe
19 oktober 2008 · 14 Inlägg

Det finns "färgade" medel som man smörjer in/mättar skinnet med, perfekt om skinnet är lite slitet.
Kolla med tillbehörs butikerna.
Rengör först med avsett medel för skinn, och en nagelborste för att komma ner i strukturen.

Dansken-
19 oktober 2008 · 950 Inlägg

Cham skrev:
Som många här i Garage så undrar jag mkt om hur jag ska kunna ficksa med små medel mitt skininredning på stolar m.m.
Vissa säger att Skofärg är ett bra alternativ för att fresha upp och förvara ens Skinklädsel (Som är Svart). Jag undrar ifall det här är sant och om folk har andra ider eller alternativ om liknande resultat förutom och lämna in det till en rekond företag.
Penga messigt spelar det inte mkt roll förutom att jobbet ska göras mer av mig sj.

MVH Cham.

Jag har användt två produkter från Porsche i flera år och är jättenöjd. Inredningen ser ut som ny när man är klar med behandlingen. Tror de två produkter kostar typ 250 kr tillsammans, men det är ganska drygt, så räckar till flera behandlingar.

Skinnrengöring: Artikelnr. 999 901 068 40
Skinnimpregnering: Artikelnr. 000 044 000 03

/Dansken :-)

Kenny-83 Företagare & YouTuber
19 oktober 2008 · 1 940 Inlägg

Jag har hört att man kan blöta ner lädret med vatten och sedan värma med varmluftpistor för att släta ut lädret. bara ett tips smile

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Kenko
21 oktober 2008 · 264 Inlägg

Kör på skokräm de funkar kanon!!

Volvo V60 D3 "BSR-ifierad" (2011)
Cham
21 oktober 2008 · 35 Inlägg

Har du sj provat det här med skokräm ?smile visa säger man inte ska använda det utan skofärg..... smile fler råd skulle va skönt...smile

liveforthis AJA Motorsport
23 februari 2009 · 450 Inlägg

Tycker inte du ska andvända "skokräm" jag gjorde det på min momo skinn ratt och den blev liksom lite matt efter skokrämen men därimot kör med skofärg det gör fint iaf på ratten smile

AJA Motorsport / don't like how we drive?
Email us at: eatshit@gofuckyourself.com
sir_daniel www.kudoz.se
23 februari 2009 · 3 802 Inlägg

börja med att återfetta skinnet (och rengöra det) sedan om du behöver färgar du in det med läderfärg...

en del finns på www.pingens.se köpte deras skinnvårdskit

Gullideckel
23 februari 2009 · 70 Inlägg

Kenko skrev:
Kör på skokräm de funkar kanon!!

Skokräm innehåller oftast silkon vilket inte är bra för skinnet tror de täpper igen porerna så att skinnet inte kan andas..om de sen tillkommer fukt så rutnar de typ ...sad

Men visst de ser bra ut förstunden.

Malung de trodde jag var Sveriges skinnstad wink

Volkswagen Polo 9N "Niklas" (2004)
guwib
23 februari 2009 · 624 Inlägg

när jag bytte inredningen i bmw´n från plysch till rött=) comfortskin..tyckte jag att det var lite torrt ( ej dåligt i färgen eller slitet)
jag tog helt sonika vanlig rapsolja och badade på överallt, VÄLDIGT mkt..en gång till, VÄLDIGT mkt!!
gorde det mitt på dan lät det stå över natten och  på morgonen gick jag över med en trasa för att se var det var mättat resp behövdes mer..
sen dränkte jag inredningen ett dygn till med olja..

förarsätet fick jag ha lakan över för att inte riskera att kladda ner kläderna, men efter ett tag var allt tort och mättat och nu är skinnet verkligen som det var när lämnade fabriken!

Senast redigerat av guwib (23 februari 2009)

who´s the man?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang