2418
Sök

val av bra turbo till b230 et

108 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#1
tjena
hadde tänkt att få tag på en annan turbo till min ET. tänkte höra om någon här har några bra förslag på turbo är ute efter något med en spool up vid ca 2500 rpm och fullt ladd vid 3000 rpm.

några vettiga förslag ?


1 004 Inlägg
19 oktober 2008
#2
önskad effekt är det som styr ett turbo val oftast... mvh jimmy

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

8 267 Inlägg
19 oktober 2008
#3
Vad får den kosta? Vad siktar du på i effekt och vad menar du med fullt ladd?

Nåt av de vanliga mitsubishi aggregaten borde uppfylla dina krav. Ett 15G kanske?


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
19 oktober 2008
#4
Garret turbon som sitter på b230Ft till tidiga 940is ???


108 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#5
jag siktar på mellan 300-350 hk ca det jag menar med fullt ladd är att laddar turbon 1 bar så vill jag ha 1 bar vid 3000 rpm .. varken för billig eller för dyr turbo tongue
Senast redigerat av Volvo_74o (19 oktober 2008)


8 267 Inlägg
19 oktober 2008
#6
Skulle va ett 18T eller ett 19T då. Sen finns det även en del små T04E och T04B asom går att använda med bra resultat.


108 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#7
Marlboroman skrev:
Skulle va ett 18T eller ett 19T då. Sen finns det även en del små T04E och T04B asom går att använda med bra resultat.

det som jag har på nu ska vara en t04e turbo .... men den har en spool up på 3500 rpm och ett fillt ladd på 4000 rpm sad


8 267 Inlägg
19 oktober 2008
#8
Volvo_74o skrev:
Marlboroman skrev:
Skulle va ett 18T eller ett 19T då. Sen finns det även en del små T04E och T04B asom går att använda med bra resultat.

det som jag har på nu ska vara en t04e turbo .... men den har en spool up på 3500 rpm och ett fillt ladd på 4000 rpm sad

Jo, men T04e finns i allt från liten till jättestor. Polaren körde ju med en T04 på sin 740, och den börja bygga ladd vid strax över 2000. Sen beror det ju även en del på vad man har för kam, topp, grenrör och wastegate (samt eventuell laddtrycksstyrning) när turbon börjar ladda. Sen lär man ju hela tiden kompromissa, det är svårt att få tag i en turbo som laddar fort, räcker till mycket effekt och är billig, utan nån egenskap får man släppa lite på.


108 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#9
okey får börja leta efter en mindre turbo men som änndå har effekt tålighet upp till 350 hk ..


Koenigsegg Automotive
481 Inlägg
19 oktober 2008
#10
ska du ha över 300 säg till o byt stakar o kolvar först tongue


602 Inlägg
22 oktober 2008
#11
duuu, akta dej för högt ladd på en b230et med org stakar.

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone


Sök