tjena hadde tänkt att få tag på en annan turbo till min ET. tänkte höra om någon här har några bra förslag på turbo är ute efter något med en spool up vid ca 2500 rpm och fullt ladd vid 3000 rpm.
jag siktar på mellan 300-350 hk ca det jag menar med fullt ladd är att laddar turbon 1 bar så vill jag ha 1 bar vid 3000 rpm .. varken för billig eller för dyr turbo
Skulle va ett 18T eller ett 19T då. Sen finns det även en del små T04E och T04B asom går att använda med bra resultat.
det som jag har på nu ska vara en t04e turbo .... men den har en spool up på 3500 rpm och ett fillt ladd på 4000 rpm
Jo, men T04e finns i allt från liten till jättestor. Polaren körde ju med en T04 på sin 740, och den börja bygga ladd vid strax över 2000. Sen beror det ju även en del på vad man har för kam, topp, grenrör och wastegate (samt eventuell laddtrycksstyrning) när turbon börjar ladda. Sen lär man ju hela tiden kompromissa, det är svårt att få tag i en turbo som laddar fort, räcker till mycket effekt och är billig, utan nån egenskap får man släppa lite på.