4180
Sök

Bygga eget kjolpaket!

R1 driver!
5 128 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#1
Som rubriken lyder så hade jag tänkt att snart påbörja ett projekt med att bygga eget kjolpaket till bilen. Men nu till hållhaken, jag har aldrig byggt med glasfiber eller något sådant och skulle va fruktansvärt glad för lite tips och saker att tänka på när jag bygger.

Det jag ska utgå ifrån är en Saab 900 -96a och jag ska ta original front och bak från bilen och bygga från (För att få passformen direkt).

Så alla, tips och tricks skulle va toppen! smile


5 089 Inlägg
19 oktober 2008
#2
sök runt på forumet, finns femtioelva stycken som har frågat samma fråga. kolla runt på olika projekt hur andra har gjort osv.

\Lindgren

R1 driver!
5 128 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#3
FLindgren skrev:
sök runt på forumet, finns femtioelva stycken som har frågat samma fråga. kolla runt på olika projekt hur andra har gjort osv.

Okej, så du har inte något direkt tips då? För jag misstänkte att alla ändå skulle påpeka att det finns massa andra trådar här


118 Inlägg
20 oktober 2008
#4
Det är inte lätt. Det är mycket tid. Finns en tråd där någon gör ett med bilder och förklaringar, ska se om jag kan hitta den

Här är en guide, dock så är det huvscoop men det är ju glasfiber!
http://www.maggotracing.se/guider/glasf … sfiber.php

Här bygger man en Front.
http://student.educ.umu.se/~loekul98/S6 … Bygget.htm

Glasfiber handbok för nybörjare
http://www.bilforumet.no/how-to-forum/8 … 3474.html=
Senast redigerat av MrGalant (20 oktober 2008)

243 Inlägg
20 oktober 2008
#5
Personligen tycker jag det är värdelöst att bara skriva att det redan finns massa trådar killen kanske är ny på garaget eller ny på forum över huvud taget bidra med något iallfall!

Han bygger en instrument bräda i guiden men hur du arbetar med glasfiber iallfall wink
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=2988.0

sen så ska jag leta efter en till projekt tråd!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7&p=23 sen kollar du framåt där bygger han fronten smile
Senast redigerat av Haans (20 oktober 2008)


R1 driver!
5 128 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
#6
Har varit med länge, men detta är mitt första seriösa projekt som jag skaffar mig, så därför blir jag glad när det kommer lite tips smile Men tack så jätte mycket för detta båda 2 smile


Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
20 oktober 2008
#7
När jag gjorde fronten till min ford så började jag med att åka runt till bilfirmor för att hitta en front till en annan bil som såg lite lattjo ut. Efter det så var det bara kapa till sen skruva fast och efter det plasta. är väldigt nöjd med resultatet. Det är mycket lättare än att bygga en helt ny front från grunden enligt mig.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

R1 driver!
5 128 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
#8
Streethawk skrev:
När jag gjorde fronten till min ford så började jag med att åka runt till bilfirmor för att hitta en front till en annan bil som såg lite lattjo ut. Efter det så var det bara kapa till sen skruva fast och efter det plasta. är väldigt nöjd med resultatet. Det är mycket lättare än att bygga en helt ny front från grunden enligt mig.

Jo, såg det med när jag kollade en, tror jag tagit mig lite vatten över huvudet med att lyckas åstakomma en hel spoiler direkt hmm Så får se om jag kan få ihop något fräsigt med en annan kofångare smile Och har sett din innan, och det blev faktiskt jävligt snyggt!


Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
21 oktober 2008
#9
Ja man tackar smile  Finns en hel del snygga frontar och bakspoilers, folket tänker bara inte på det. Men åk du till närmsta bilfirma och fråga om dom har några som ska slängas eller så.  Eventuellt om du säger vad du ska göra med den så kan till och med dom ge några tips. Blir det några sidokjolar på bilen också ?

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

R1 driver!
5 128 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
#10
Okej, får göra det smile Jepp, ska se om jag får ihop något. Men det blir nästa projekt! Får se om jag lyckas få ihop något tongue



Sök