2875
Sök

Högtalare trasiga efter att batteriet dog!? Saab 9-3 ss -04

2 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
Mitt batteri dog helt för några dagar sedan och efter några försök med startkablar bogserade jag den till en verkstad som satte in ett nytt och allt fungera bra... förutom mina fronthögtalare som låter väldigt väldigt illa.  De sprakar och har sig så man kan tro de är sprängda?? Någon som har en ide om vad det kan vara då det fungerade bra innan. Är det så att de kanske finns några inställning då de va tvungna att "återställa" alla data i den eller kan det ha hänt något annat?

Ljudfreak
148 Inlägg
20 oktober 2008
Hmm.. detta låter konstigt.  driver du något mer än front högtalarna på sterion?  Isåfall kan du bränt något i huvudenheten.  Har svårt att se att strömmen skulle gå ända in i högtalarna vid något fel framme vid batterit.

2 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
Hej Tack för svar.

Vad jag vet så är bara fram och bakhögtalare men bak fungera det som det ska. Allt ska vara orginal så jag har inte gjort något själv. Det finns iofs ett integrerat telefonsystem som tidigare ägare satt in men det ska vara urkopplat. Köpte den ganska nyligen av en bilhandlare så har inte full koll på hur de är kopplat etc.

Ljudfreak
148 Inlägg
20 oktober 2008
Hm, dock är jag inte alls duktig på huvudenheter. Skruva bort framhögtalarna o prova några andra. Om dom låter lika dant så är de sterion det är fel på. Låter dom bra så är de bara till att byta högtalare! Lycka till! / Sebastian

Sök