2940
Sök

Streckkodens nya 200SX S13 projekt - Jakten mot 600hk.

2 655 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
Portal: Jo det var nog behövligt med en timeout.. smile Oken är nermattade samt ligger i lackskåpet nu.

MixiL: Det stämmer riktigt bra det. Någon gång ska man väl ha lite medvind. Faktum är att de inte behöver renoveras alls. Har gjort en närmare koll ikväll och kolvarna löper fritt och packningarna är hela och fräscha.

Frippe08: Tackar, kul att höra. Ska försöka visa mej så mycket som möjligt under sommaren.

MadLamb Racing
372 Inlägg
5 februari 2009
såg ju oförskämt bra ut det där, förutom kabelhärvan..smile

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
Micr0: Det gör ju det.. Kabelhärvan var inte alls rolig, men den blev klar till slut..

Kameran är med och batterierna står på laddning, så ikväll kommer det lite fler bilder.

11 Inlägg
5 februari 2009
Streckkoden skrev:
sir_daniel: Det kommer, "nya" insuget som jag pillar med nu är ett provosoriskt. Ska snickra eget nästa vinter, tiden räcker inte till iår. Ska försöka bli "klar" med den här sen så ska jag skruva ihop motor till min röda och sälja den.
Toppen ska en motorfirma varit och gröpt i så gjutskägget ska vara borta. Om inte så lämnar jag in toppen för den operationen, så allt kan kollas i flödesbänk.

MixiL: Uppenbarligen så, har varit dålig på bilder.. Känns skönt att höra att jag sköter mej.. smile
Ser fram mot att se en Vette i bakspegeln.. smile
Nej det är bara slipning av gjutskägg, gör inget mera utan flödesbänk. Dumt att chansa på att allt blir rätt.
Det blir Z32 skivor ibak med tror de är på 286mm (inte helt säker). Större än original iaf. Har man feta fälgar så måste man ha feta bromsar, sen att det underlättar på bana är bara ett plus.. smile

Blir naturligtvis stålomspunnet i bak, kommer åka på Ferodo DS belägg även bak. Är helnöjd med DS beläggen, funkar hyggligt kalla men med lite värme så bettar det fint.

Z32 skivor bak är 297mm smile

Nissan 200sx

2 655 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
Dahniel: Där ser man.. Tur att du har koll, har inte fått hem skivorna än.
Ser ut som att apex får sälja standard skivor, som Dione kommer få slitsa och borra om åt mej..

2 655 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
Nu så är bakskivorna beställda, blev nya stag till krängarna med för att dryga ut frakten lite.. smile

Får se hur apex sköter sej nu..

Lite fler bilder på vad som har hänt idag.

Plenumet blästrat och tvättat i 2 omgångar, både i hetvattentvätt samt vanolentvätt.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/562719_ur3qx3.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/562729_o9jawm.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/562731_2qw63p.jpg

Lite mer grejer som lackades ikväll.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/562736_7bs70u.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/562743_a2ntp7.jpg

Fattas bara några lager färg samt den viktiga klarlacken.

MadLamb Racing
210 Inlägg
6 februari 2009
Looking good! Har du smulan står på firman eller? Tänkte om man skulle göra ett studiebesök nån dag big_smile

MadLamb Racing
372 Inlägg
6 februari 2009
Grattis då lilla killen!!!! ser för jävla bra ut måste jag säga!!

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
6 februari 2009
Trådstartare
MixiL: Nej inte än, tanken är att jag ska försöka få in bilen till firman mot slutet av månaden. Det är ju dumt att vara ute i god tid.. smile
Jag hojtar till när hon står på firman igen.

Micr0: Tackar.. Det här är bara början.. smile

Fick mejl ifrån Apex idag och naturligtvis så är skivorna restade... sad
Orkar inte åka ut till 200an ikväll men imorgon ska jag ut och riva den dörrsidor samt testmontera nya speglarna.

MadLamb Racing
372 Inlägg
6 februari 2009

"De är polerat!"

MadLamb Racing
372 Inlägg
10 februari 2009
kämpa på i motgångarna..smile det kommer bättre tider..*lovar*

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
Micr0: Ska försöka, ser inte direkt ljust ut.. Men det smäller väl bara till så är bilfan mappad och vägarna är torra.. smile

Just nu så står det still, ihelgen så kommer det hända lite mer saker.
Det jag sysslar med nu är att försöka styra upp lite inkopplingar till sprutet samt klurar på vad för bredbandslambda jag ska handla..

2 655 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
Idag så var jag ut till 200an igen för att skruva loss dörrsidorna samt att skruva loss bakspoilern.

Men det viktigaste var ju att få starta upp henne.. smile

Nu ligger bakspoilern i bilen, den och framspoilern kommer att köras över till Gjerdingen under kommande vecka, så han fixa till skavankerna som finns.

När det kommer till dörrsidorna så är jag lite kluven. Ska jag ta bort förvaringsfacken som finns nertill på dörrsidorna eller behålla dem?

Det blir lite renare utan dem men jag kommer lägga igen högtalarhålen så det kan kännas lite för tomt utan facken.
Vad säger ni?

MadLamb Racing
210 Inlägg
16 februari 2009
Hiva upp en bild så man får se lite hur dom ser ut... kommer inte ihåg exakt.

2 655 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Idag var en stor dag, jag och Halling lyckades få Arash (PBZ) att byta ut de hemska NGK stiften till de bättre Denso stiften.. smile

Var förbi och skulle hämta plåtfälgarna som låg hos dem, blev lite snack samt visning av nya rototesten.
Där stod en R32 GT-R fastskruvad, som inte ville gå rent för femöre..
Gick dock lite bättre med nya Denso stift, men inte helt hundra..
Hjälpte även till med lite pill med styrningen av lambdan till bänken med.

Det blev rätt så sent hos grabbarna så jag får klarlacka och maska imorgon istället.
Då kommer bilder på lekfälgarna.

MixiL: Så här ser dörrsidan ut original. Är mer inne på att plocka bort facken, det hänger på hur de sitter monterade i sidan.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/573504_qpwv6k.jpg

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
18 februari 2009
Vilken grym kulör du lackat i big_smile
Jag tycker du ska ta bort facken smile

Ableton Live

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
18 februari 2009
Streckkoden : så snyggt målat , sånt gillar jag å se

Nissan Silvia

2 655 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
Qwaffe: Tackar, den ser betydligt bättre ut i verkligheten. Kameran förvränger en hel del..

s12: Tackar..

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
18 februari 2009
Hallå hallå, här går det frammåt smile

Såg nyss att stötisarna är bortplockade smile vi får höras av nu snart.. lovet började med att ligga sjuk men är på en bättringsväg nu smile

Skulle kanske gå att farsan hämtar stötisarna i stan vid ditt jobb om du nu har med dem dit någon dag.. men det tar vi närmre smile

Pmar mitt tel nummer så du kan få tag på mig osv smile

Blir dock så här att vi har en plåtslagnings tekniks kurs i 2 veckor nu när vi börjar, men sedan kommer din front och bak vara klara veckan efter det smile

Hare bra!
Mvh Kim

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
18 februari 2009
Streckkoden : händer de nått med din S13 nu veckan eller i helgen ? mvh

Nissan Silvia

Sök