3203
Sök

Streckkodens nya 200SX S13 projekt - Jakten mot 600hk.

2 655 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
Gjerdingen: Kalas, slår dej en signal lite senare så löser vi ut allt..

s12: Jo det kommer det att göra, gäller bara att hålla sej från PBZ.. smile Ska försöka få in bilen till firman i helgen så jag kan gå loss ordentligt.. smile

Ikväll så ska klarlacken läggas på chassiestagen samt plenumet. Hinner jag så går jag loss på dörrsidorna med.

Filkörning?
852 Inlägg
18 februari 2009
Jag tycker också du ska ta väck facken... dem ser inte riktigt ut att höra dit egentligen och jag tror inte det kommer se dummt ut utan.

på tal om annat hade inte du fjärstyrda coilovers på den röda? är det något att ha? tongue

1 741 Inlägg
18 februari 2009
Streckkoden skrev:
Gjerdingen: Kalas, slår dej en signal lite senare så löser vi ut allt..

s12: Jo det kommer det att göra, gäller bara att hålla sej från PBZ.. smile Ska försöka få in bilen till firman i helgen så jag kan gå loss ordentligt.. smile

Ikväll så ska klarlacken läggas på chassiestagen samt plenumet. Hinner jag så går jag loss på dörrsidorna med.

Hmm... Har missat nåt nu... Vad var fel på NGK stiften? Och vad är fel på PBZ?

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

2 655 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
Portal: Det tycker jag med, skruvade bort galler samt facket på ena dörrsidan igår och det såg riktigt bra.
Det svåra är att lägga igen alla skruvhål.
Jepp fjärrstyrningen funkar kalas,skönt att slippa klättra in i bak för att testa en annan hårdhet på dämparna..

tecman: Jag är inte mycket för stenålders NGK, lätta att släcka och lite annat. Nej det är absolut inget fel på pbz, förutom att jag inte får något gjort med 200an.. smile

1 741 Inlägg
19 februari 2009
Hmm... Nu tar du väl ändå i och kallar NGK stenålder. Kör inte otroligt effektstarka motorer med NGK stift? Och det verkar väl ändå dumt om dom skulle fungera mycket sämre än andra?
Känns lite skumt.
Så du har inget att klaga på hos PBZ? Blev lite orolig när du skrev sådär då jag nyss beställt saker därifrån. smile

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

2 655 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
tecman: Visst tar jag i lite men sanningen är att NGK lever mycket på sin massiva marknadsföring. Kanske inte så mycket idag men tidigare så var den massiv. Denso i sin tur har legat lite lågt med marknadsföringen men satsat betydligt mer på utveckling.
Jag har lyckats övertala Arash att när det blir dags för mappning av min motor så ska vi köra ett pull med nya BCPR7ES samt ett pull med motsvarande Denso, så ska vi se hur det slutar.

Nej absolut inget att klaga på pbz, förutom att det är riktigt trevliga och kunniga.. Det händer alltid saker där så det är svårt att åka därifrån.. smile

Var en tur med grejer till leverantörer i sthlm idag, passade på att låna med mej en VAG spole. Har varit upp och snabbtestat med toppen som ligger på firman och det ser lovande ut.
Gäller bara att lyckas muta Dropkick eller Static att plocka från inkoppling på dessa spolar.. smile
Bilder kommer senare ikväll.

2 655 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
Lite mobilbilder på en rensad dörrsida, högtalarhålen ska läggas igen med.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/574823_9kblaj.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/574826_aixbeu.jpg

VAG spolen jag hämtade idag, kan nog funka.. Bättre bilder kommer inom kort.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/574831_da2don.jpg

Just nu sitter jag med 2st elscheman från S13 och ett från en VW.. smile

MadLamb Racing
210 Inlägg
19 februari 2009
Ser mycket bättre ut utan facken, men hur ska du få igen hålen utan att det ser lajbans ut? Varför VAG-spolar? Bättre "flås" eller?

2 655 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
MixiL: Det håller jag på och klurar på nu.. Flockningen kommer förhoppningsvis att täcka en del men jag får höra mej för.. Fördelen med VAG spolarna är dels att de ska palla lite mer än original samt att de ha inbyggt tändsteg, då kan jag lägga undan original steget (underlättar kabeldragningen till haltechet)..

Filkörning?
852 Inlägg
19 februari 2009
Vet du vad du skulle kunna göra för att få det hela lite mer enhetligt?

Du skulle kunna plasta rundningen som e från "armstödet" hela vägen ner till  slutet på dörrsidan om du förstår vad jag menar?

istället för att den slutar en bit innan och går helt plant där kartfacket satt.

vidare med coiloversen tongue går det att fjärställa dem i höjd med? tongue  vore bra att ha när man ska ta sig över väggupp haha

2 655 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
Portal: Tackar för tipset men det kommer inte att funka, dels finns inte platsen för att kunna göra så. Är lite tight mot stolen i bakkant, sen så är jag lite anti spackel. Så lite som möjligt ska det vara..
Det finns andra som bygger plastraketer.. smile

Nej coilisarna är bara justerbara i hårdheten, ska man ställa höjden så blir det luft/hydrualer och det funkar inte på bana.
Därför så kommer fronten att sitta med snabblås, ifall det skulle skita sej.. smile

Filkörning?
852 Inlägg
19 februari 2009
Haha snabblås tongue aaa så kan man ju också göra big_smile

Ne jag tänkte jag ska göra nått åt min bil nån dag och hissa ner den lite men e lite rädd för att den kommer gå emot alldeles för mycket då jag redan lyckats få det att skrapa i på vissa ställen i stan även om den e orginalhög... sad dock har jag kanske haft lite svårt att anpassa farten big_smile haha

Luftfjädring e nog ingenting för mig heller för det e fan ingen showbil... den ska gå på gatan och eventuellt bana beroende på hur mycket pengar som rammlar in tongue

well jag e också lite emot de där med massa plast och spackel... MEN om man klär det med läder eller flockar de eller liknande istället för att lacka de så blir det en helt annan känsla enligt mig tongue

2 655 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
Portal: Jag blir tvungen att ha fronten med snabblås, bilen kommer vara riktigt låg i fortsättningen med. Jag utgår från en till sommar med lite trassel/bärgningar så då måste jag kunna komma upp på en biltrailer. Skulle det bli en strulfri sommar så blir jag positivt överraskad.. smile
Man blir lätt stans största hatobjekt så fort det dyker upp ett farthinder men det är något man får leva med.

Det körde ihop sej med transsporten av bilen i helgen, kommer få in bilen till firman på måndag kväll.
Så nu är det den sista lugna helgen på ca 2 månader.. smile
Har fått stil på kopplingschemat över tändningen nu ikväll, nu saknas det lite arbete för några givare sen så ska allt lödas ihop..

MadLamb Racing
372 Inlägg
20 februari 2009
jag får vara snabb å springa ut å plocka bort fronten vid guppen.. cool

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
Micr0: Helt klart.. Inte nog med att du är högerblinkers nu blir du förste front avplockare.. smile

Får se om jag tar och skruvar upp coiloversen imorrn eller om det blir på söndag, för att underlätta transsporten..

MadLamb Racing
372 Inlägg
22 februari 2009
kommit lite snö nu då! smile nu skulle vi haft en liten rolig bakhjulsdriven bil.. fan va kul d hade vart!!

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
Det hade ju varit småskoj att testa 200an med diffen på, men det kommer inte att hända under min tid. Bättre att folk slaktar de fula Volvo liken så vi slipper ligga bakom dem i sommar.. smile

Hade faktiskt tänkt flytta på henne idag för att underlätta transsporten in till firman imorgon kväll. Dock så ställer snön till det för mej. Har en rätt så brant backe (s-kurva) som jag måste uppför att kunna komma närmare civilisationen. Den kommer jag inte uppför idag..
Får ta och muta den olyckliga chauffören imorgon kväll, så förhoppningsvis så kommer bilen in till firman imorrn.

449 Inlägg
22 februari 2009
Ser bra ut smile GL

MadLamb Racing
372 Inlägg
23 februari 2009
fått in liket till firman???

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
Micr0: Nope vägen ute i skogen var inte farbar (för 200an).. Ska ut imorgon för att byta plats så bilen står lättåtkomlig, planen är att jag ska ha tjatat sönder Dennis så att lessnar och kör in bilen innan helgen.. smile

Var ut i söndags för att försöka hissa bilen i fram för att underlätta vid transsporten men det sprack, fick inte under domkraften.. sad

Sök