5664
Sök

Streckkodens nya 200SX S13 projekt - Jakten mot 600hk.

2 655 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
Har fått in bilen och genomfört avgastestet...
Resultatet var betryggande, värdena ligger rätt. HC halten kommer ner till godkänt efter en kort stund men annars så funkar det kalas.
Ska göra en koll på tändningen så den står helt rätt sen så är det "bara" att civilisera inredningen samt några små grejer. Efter det så bör hon vara klar för reg. besiktning.

Fick besked angående frambromsarna idag, nästa vecka kommer det en uppsättning fina 315mm Brembo skivor till mej.

Ska försöka inrikta mej lite på motorn till den röda med, den är det ju lite mera jobb innan den är klar för besiktning. Mer om detta i den rödas tråd..

MadLamb Racing
210 Inlägg
2 mars 2009
Downpipe big_smile

2 655 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
MixiL: Har Micr0 skvallrat?? smile Får ta och bjuda på en åktur i sommar, om du vågar??

Fick även besked angående Elmia, jag kommer enbart att åka ner en dag som besökare, känns riktigt skönt.
Nu kan jag koncentrera mej helt och hållet på att få igenom bägge bilarna utan större tidspress.
Ska bara ha igenom bilarna någon gång under april.

MadLamb Racing
210 Inlägg
2 mars 2009
Nope, tog det helt på egen hand big_smile Elmia på lördagen va?

MadLamb Racing
372 Inlägg
2 mars 2009
Grattis MixiL du har vunnit en resa ner till Elmia (Du Kör)! big_smile big_smile big_smile Klart med lördagen!

"De är polerat!"

MadLamb Racing
210 Inlägg
2 mars 2009
stön, är det så illa sad

2 655 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
Grabbar det löser vi lite senare, dock så måste jag få trasha lite på donken i södertälje.. smile

Har bara gått runt och mysit lite ikväll, fixade till så elhissen på passagerarsidan funkar, dock så måste jag beställa ett nytt torkarrelä det som sitter där har gett upp..

Nu ska jag nog ta och åka hem och känna lite på sängen.. smile

MadLamb Racing
372 Inlägg
2 mars 2009
det lär bli Mcdonken i nyköping (skräck filbyte) Södertälje har ju haft stängt nu i 2 år i rad när vi ska käka där.. å det pga DIG strecket..vikka svin vi var på den resan!! big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile

"De är polerat!"

MadLamb Racing
210 Inlägg
3 mars 2009
Muhahahaha

MadLamb Racing
372 Inlägg
3 mars 2009
MixiL skrev:
Muhahahaha

agree!

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Jajaja....

Gravitation + morgontrött Strecket var inte någon vinnande kombination..
Men den bjuder jag på.. smile

Efter en upptäkt i elsystemet idag så har jag förmodligen helgen räddad, mer om detta lite senare..

MadLamb Racing
210 Inlägg
4 mars 2009
låter spännande...

2 655 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
MixiL_ Inte ett dugg.. sad

Lämnade in veven för uppmätning idag (den röda) får se när jag får besked från grabbarna där.

Har även börjat gå loss med slipen invändigt, stålborste på lilla rondellen är det som gäller ikväll.
Håller på och slipar bort de sista limresterna från asfaltsmattan. Kommer nog bara hinna klart med slipning samt rengöring ikväll.
Ingen kamera med men det är inte speciellt mycket att visa heller.

2 655 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
Har slipat bort alla rester från asfaltsmattan, gjort rent samt börjat lägga första lagret av färg.
Ryggen började lessna så jag kom bara ungegär halvvägs.. sad

Gjorde misstaget att köra med stålborste till vinkelslipen, hade "strån" lite överallt.
Lyckades få ett strå i hålfoten, mindre skönt..

Imorgon ska jag hinna klart med det jag inte hann med idag..
Med lite tur så kanske jag hissar upp bilen lite så jag kommer in på verkstan utan att dt tar i..

MadLamb Racing
372 Inlägg
4 mars 2009
sopa!

"De är polerat!"

MadLamb Racing
210 Inlägg
5 mars 2009
Fan streckis, det är så att jag funderar på att åka ned till dig bara för att knäppa lite bilder till din projekttråd big_smile Den där kameran är ju alltid borta ;D

Dom där roterande stålborstarna är mysiga, hade typ skägg när jag kört med en sån på min gamla 240 förrut. Är mindre skönt när såren blir så där mysigt infekterade sen sad

2 655 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
MixiL: Du är alltid välkommen.. smile Jo jag får lägga i kameran i bilen redan på kvällen, av någon konstig anledning så är det lite segt på mornarna..

Idag tog färgen slut, måste handla lite mer färg till helgen. Det mesta är färdigmålat, vilket jag räknat med.
Ska börja dra nya kablar lite varstans under helgen hade jag tänkt. Beroende på hur pass bra det går så kanske även säkringsdosan flyttas.

Ni stackare som vet var jag håller hus är välkomna under helgen, lite långrandigt pill men det måste göras det med..

2 655 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
Nu så är jag igång igen, Volbeat på hög volym och kameran är med!!
Dock så hinner jag nog inte med en bilduppdatering ikväll.

Har rivit ner höger strålkastare, tryckrör, kylaren och lite annat..
Ska "penselrenovera" remskivorna så de är i samma färg.
Sen ska generatorn och startmotorn bytas.
Säkringsdosan ska flyttas, de viktigaste säkringarna ska flyttas upp, kablar ska förlängas mm..
Nya matarkabel ska dras genom bilen till en plint i fram.

Så jag har defetivt att göra i helgen.. smile

2 655 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
De utlovade bilderna.

Nerplockad för flytt av säkringsdosan.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/586871_grwuvo.jpg

Lite av delarna som plockades ner..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/586875_w79ts6.jpg

Rörigt..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/586878_4i2ocw.jpg

Tog lite fler bilder men de blev inte direkt bra.. Får ta och styra upp lite mer bilder under morgondagen.
Nu ska det sovas på vart säkringsdosan ska hamna.. smile

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
7 mars 2009
Streckkoden : var fick du tag på din intercooler till din s13 ?

Nissan Silvia

Sök