Inför: Vinterbilsträff Bauhause i Norröping 1 November!! kl 20,00

For-D
22 oktober 2008 · 36 Inlägg

bauhause träffarna är över för säsong för min del och många andra så sluta sprid massa skit!!!


Vinterbil =SNÖ = kolmården =träffar !!!!!!!!

Coffen Håltagare
22 oktober 2008 · 239 Inlägg

Som några redan innan har skrivit så ska det inte va massa träffar hela tiden blir bara tjatigt och ingen vill komma från andra Städer. Låt dom som kan stå för arrangeringen av träffarna i Norrköping och Vinterbilsträff = Snö, Kolmården.. Ger bara dåligt ryckte för MoM träffarna här i Norrköping och det är massor med småträffar o liknande som alldrig blir seriösa..

M7an oo=00=oo
22 oktober 2008 · 374 Inlägg

Jag tycker det är synd att en del är så väldigt negativa. Tycker ni inte att det är en bra ide, skit i att åka dit då. Men om nu initiativtagaren och flera vill träffas, låt dom göra det.  Svårare än så är det inte.

Jag kommer inte att åka dit, men jag tycker det är dålig stil att tracka ner på andra.

Freude am fahren!
BMW 525 (1975)
Andy_R
22 oktober 2008 · 92 Inlägg

msjuan skrev:
Jag tycker det är synd att en del är så väldigt negativa. Tycker ni inte att det är en bra ide, skit i att åka dit då. Men om nu initiativtagaren och flera vill träffas, låt dom göra det.  Svårare än så är det inte.

Jag kommer inte att åka dit, men jag tycker det är dålig stil att tracka ner på andra.

Håller med. Och angående snöträff, blir det nån snö nu för tiden som ligger kvar på backen?

TurboTias Permanently Banned
22 oktober 2008 · 343 Inlägg

RobbanMannen skrev:
Jag fattar inte varför alla ska vara så negativa till en träff!! Det har alltid varit en första lördagen varje månad och synd om det inte blir en!! Så som jag ser det kommer det att komma fler bilar denna gång tack vare att man var ute i tid, Ska bli roligt att se vad det blir av det men tror på en fullspäckad kväll smile

Det där är NT´s reporter som hittat på, inget som stämmer.

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!
Toyota Supra Turbo "AGs i Norrköping" (1989)
BMW 330d "M Performance" (2016)
TurboTias Permanently Banned
22 oktober 2008 · 343 Inlägg

msjuan skrev:
Jag tycker det är synd att en del är så väldigt negativa. Tycker ni inte att det är en bra ide, skit i att åka dit då. Men om nu initiativtagaren och flera vill träffas, låt dom göra det.  Svårare än så är det inte.

Jag kommer inte att åka dit, men jag tycker det är dålig stil att tracka ner på andra.

Jag är helt med på ditt argument, men man får se det lite större än att "åka dit" eller "inte åka dit".
Föreställ dig att du ser en tråd om en träff i tex. Jönköping, du åker dit och finner att det står tre stycken
volvo 740is och några japanare i varsit hörn på en stor parkering för ca 1000 bilar.

Tror nog att dom allra flesta skulle känna sig rätt så lurade och besvikna och nästa gång
en liknande tråd dyker upp på samma forum tänker "jag vet hur det var sist, det sög"
(eller liknande, inte fan blir man taggad att åka dit igen iaf...).

På senaste "träffen", som var veckan efter den officiellt sista MoM-träffen,
mötte jag och några till några killar som kom från Örebro - Enbart för träffen!
Är ju inte kul för fem öre.

Och dessutom så känner ju folk andra människor och snacket går, hela tiden.
Så tillslut så vet en hel stad att en annans stads träffar är skit, fast dom egentligen
inte är det.
Bara för att någon eller några drar ihop småträffar och annonsera det som
stora träffar på ett rikstäckande motorforum.

Det innebär alltså på sikt att folk inte komemr komma på Norrköpings träffar.
Och det tror jag ingen vill ska hända?

"RobbanMannen"; håll dig till dom lokala forumen om du ska dra ihop träffar. Det är bättre att börja där.

Tack!

Mvh Mattias

Senast redigerat av TurboTias (22 oktober 2008)

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!
Toyota Supra Turbo "AGs i Norrköping" (1989)
BMW 330d "M Performance" (2016)
J-FORSGREN Dä ä bare o åk
22 oktober 2008 · 798 Inlägg

RobbanMannen: Har du nyss fått körkort och är så jävla bilkåt lr va e det frågan om? Vill du träffa folk med bilar så kan ni väl iaf träffas nån annanstans så att inte folk tror att det är MOM det är frågan om.

Beemer320i
22 oktober 2008 · 5 Inlägg

Han är 19år och har inget körkort! smile

BMW 320 "E30" (1989)
Andy_R
22 oktober 2008 · 92 Inlägg

För helskotta, var glada nån vill tixa en träff, här nere finns det inte en jävel som vill fixa nått. Men gör klart vad som gäller i första inlägg så det inte bli massa frågor. Att det är en spontan träff och man åker dit på egen risk, ej nått M o M

Mr_Lightning I bleed Ford blue
22 oktober 2008 · 221 Inlägg

Lägg ner och kom igen till våren !

I dont need sex, the goverment fucks me every day !
Ford SVT F-150 Lightning "Rödis" (2000)
Ford Kuga (2011)
WeDo
22 oktober 2008 · 3 390 Inlägg

Nu är det ju lite så att vill någon starta en träff så är det ju upp till honom.  de som vill komma kommer och ja, tvärtom.

Sen att ni inte vill att det ska blandas ihop med MoM-träffarna har ni ju framfört nu. Att ni är rädda för att folk ska ta det för en MoM träff är ju då inte så troligt och vad jag minns så står det ju i rubriken t.ex Meet Of the Month #3" vilket det ej gör här.  Det råkar bara vara på samma plats.

Sen så är väl det här ett hyffsat lokalt forum då det är för region "Östra Götaland och Jönköping" ?

Så vi kan väl lägga ner allt "hackande" på trådskaparen, ok ?

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
TurboTias Permanently Banned
22 oktober 2008 · 343 Inlägg

WeDo skrev:
Nu är det ju lite så att vill någon starta en träff så är det ju upp till honom.  de som vill komma kommer och ja, tvärtom.

Sen att ni inte vill att det ska blandas ihop med MoM-träffarna har ni ju framfört nu. Att ni är rädda för att folk ska ta det för en MoM träff är ju då inte så troligt och vad jag minns så står det ju i rubriken t.ex Meet Of the Month #3" vilket det ej gör här.  Det råkar bara vara på samma plats.

Sen så är väl det här ett hyffsat lokalt forum då det är för region "Östra Götaland och Jönköping" ?

Så vi kan väl lägga ner allt "hackande" på trådskaparen, ok ?

Absolut! Visst är det upp till var och en avgöra om denne vill komma till träffen eller inte.
Men anledningen till att vi är så kännsliga med detta är att vi hade under åren 2003-2004 mängder med träffar i stan och tillslut då så blev det för mycket, så allt bara dog ut.
Detta vill vi absolut inte vara med om igen.

Jag ser det, som i det här fallet, att folk lätt kan missuppfatta situationen och tro att det är en MoM-träff då träffen är lagd på samma plats och att MoM-träffarna brukar kallas för "Bauhaus-träffarna i Norrköping".
Dessutom tänker inte folk alltid på vad som egentligen står, utan kopplar den lilla information man snappat upp till det som brukar vara, alltså: en gång på ett sätt - alltid på ett sätt.

Vad som kan anses som lokalt och inte är såklart en tolkningsfråga från person till person.
Men i mina ögon är Östergötland och Jönköping lite för stort för att klassas som lokalt.
Regionalt skulle nog passa bättre.
Lokalt är däremot Norrköping med omnejd.

Att hacka på folk är inte acceptabelt.
Jag diskuterar iaf generellt.

Mvh Mattias.

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!
Toyota Supra Turbo "AGs i Norrköping" (1989)
BMW 330d "M Performance" (2016)
Autotech-Racing
25 oktober 2008 · 39 Inlägg

TurboTias skrev:

WeDo skrev:
Nu är det ju lite så att vill någon starta en träff så är det ju upp till honom.  de som vill komma kommer och ja, tvärtom.

Sen att ni inte vill att det ska blandas ihop med MoM-träffarna har ni ju framfört nu. Att ni är rädda för att folk ska ta det för en MoM träff är ju då inte så troligt och vad jag minns så står det ju i rubriken t.ex Meet Of the Month #3" vilket det ej gör här.  Det råkar bara vara på samma plats.

Sen så är väl det här ett hyffsat lokalt forum då det är för region "Östra Götaland och Jönköping" ?

Så vi kan väl lägga ner allt "hackande" på trådskaparen, ok ?

Absolut! Visst är det upp till var och en avgöra om denne vill komma till träffen eller inte.
Men anledningen till att vi är så kännsliga med detta är att vi hade under åren 2003-2004 mängder med träffar i stan och tillslut då så blev det för mycket, så allt bara dog ut.
Detta vill vi absolut inte vara med om igen.

Jag ser det, som i det här fallet, att folk lätt kan missuppfatta situationen och tro att det är en MoM-träff då träffen är lagd på samma plats och att MoM-träffarna brukar kallas för "Bauhaus-träffarna i Norrköping".
Dessutom tänker inte folk alltid på vad som egentligen står, utan kopplar den lilla information man snappat upp till det som brukar vara, alltså: en gång på ett sätt - alltid på ett sätt.

Vad som kan anses som lokalt och inte är såklart en tolkningsfråga från person till person.
Men i mina ögon är Östergötland och Jönköping lite för stort för att klassas som lokalt.
Regionalt skulle nog passa bättre.
Lokalt är däremot Norrköping med omnejd.

Att hacka på folk är inte acceptabelt.
Jag diskuterar iaf generellt.

Mvh Mattias.

Jag kan bara säga det här har inte med en enda MoM träffa att gör, Det här är bara en vanlig träff som dom som vill få komma på, Den ligger på samma ställe med för att det är ett bra ställe, Fattar inte varför ni är så negativa hela tiden, Nu ska träffen bli av och vi får se vad det blir av det wink
Välkommna allesammans till träffen den 1 November klockan 20.00

Jag har inget emot dig, Jag hatar alla.
Lindgren_
25 oktober 2008 · 2 644 Inlägg

RobbanMannen skrev:

TurboTias skrev:

WeDo skrev:
Nu är det ju lite så att vill någon starta en träff så är det ju upp till honom.  de som vill komma kommer och ja, tvärtom.

Sen att ni inte vill att det ska blandas ihop med MoM-träffarna har ni ju framfört nu. Att ni är rädda för att folk ska ta det för en MoM träff är ju då inte så troligt och vad jag minns så står det ju i rubriken t.ex Meet Of the Month #3" vilket det ej gör här.  Det råkar bara vara på samma plats.

Sen så är väl det här ett hyffsat lokalt forum då det är för region "Östra Götaland och Jönköping" ?

Så vi kan väl lägga ner allt "hackande" på trådskaparen, ok ?

Absolut! Visst är det upp till var och en avgöra om denne vill komma till träffen eller inte.
Men anledningen till att vi är så kännsliga med detta är att vi hade under åren 2003-2004 mängder med träffar i stan och tillslut då så blev det för mycket, så allt bara dog ut.
Detta vill vi absolut inte vara med om igen.

Jag ser det, som i det här fallet, att folk lätt kan missuppfatta situationen och tro att det är en MoM-träff då träffen är lagd på samma plats och att MoM-träffarna brukar kallas för "Bauhaus-träffarna i Norrköping".
Dessutom tänker inte folk alltid på vad som egentligen står, utan kopplar den lilla information man snappat upp till det som brukar vara, alltså: en gång på ett sätt - alltid på ett sätt.

Vad som kan anses som lokalt och inte är såklart en tolkningsfråga från person till person.
Men i mina ögon är Östergötland och Jönköping lite för stort för att klassas som lokalt.
Regionalt skulle nog passa bättre.
Lokalt är däremot Norrköping med omnejd.

Att hacka på folk är inte acceptabelt.
Jag diskuterar iaf generellt.

Mvh Mattias.

Jag kan bara säga det här har inte med en enda MoM träffa att gör, Det här är bara en vanlig träff som dom som vill få komma på, Den ligger på samma ställe med för att det är ett bra ställe, Fattar inte varför ni är så negativa hela tiden, Nu ska träffen bli av och vi får se vad det blir av det wink
Välkommna allesammans till träffen den 1 November klockan 20.00

en vanlig träff som förstör för norrköping ja..

lägg ner istället du kan ju fan inte försöka anordna en vinterbil träff innan snön har kommit osv.. bättre att du lägger ner.. försök inte dra ihop nån träff för att få "status" du lyckades ju så jävla bra sist smile och så försöker du igen med en ännu sämre ide.. lägg ner istället..

ja jag är negativ det är inte så konstigt när han förstör för dom seriösa träffarna för han ska ha en vinterbilsträff utan snö.. lyckat killen!

du kan ju stå där på parkeringen själv och sladda ed dina skor i din drömsnö...

Johan Lindgren
Willy Slide in, Burn out
25 oktober 2008 · 91 Inlägg

Med för mycket träffar så dör intresset, fatta.

Har hänt förut, kommer hända igen om du inte slutar.

Du verkar inte fatta det tyvärr. Ska det vara miniträffar så håll det till dom lokala forumen, och dra inte uppmärksamhet till andra städer.

Så ge FAN i sånt här.

Vem fan är Lindgren_?
VAVAVAVAVAVAVAVAVAVAVAVAVA?
Willy Slide in, Burn out
26 oktober 2008 · 91 Inlägg

v4jessica skrev:
Va alla ska va så himla negativa jämnt. Lite synd när det väl är nån som vill fixa

Det finns redan dom som arrangerar bra träffar, varför döda intresset med en massa träffar på rad?

Bilträffarna var döda i några år i Norrköping och fortsätter det så här så dör intresset igen.

Har folk svårt att förstå eller?

Vem fan är Lindgren_?
VAVAVAVAVAVAVAVAVAVAVAVAVA?
J3lv4n
26 oktober 2008 · 89 Inlägg

Finns redan folk som håller i träffarna i norrköping, seriöst folk med seriösa träffar.

v4jessica skrev:
Va alla ska va så himla negativa jämnt. Lite synd när det väl är nån som vill fixa

Toyota Supra "MKIV" (1994)
Autotech-Racing
26 oktober 2008 · 39 Inlägg

Jag håller med alla i denna stad har problem nästan, Är ingen som tvingar dom negativa att komma men vet att det finns många an¨dra som vill komma på den, SÅ DENNA TRÄFF KOMMER ATT BLI AV I ALLA FALL OCH DOM SOM VILL FÅR KOMMA!!! MVH/// ROBBANMANNEN

Jag har inget emot dig, Jag hatar alla.
Autotech-Racing
26 oktober 2008 · 39 Inlägg

Dom Som Håller På Och Hakar Måste Vara Dom Som Inte Är Nöjda Med Sina Bilar Lr Vad Är Felet?? Det Är Inte För Mycket Träffar Förra Var Ju För Ca 2 Mån Sen Så, Lr Har Man Helt Fel???? Mvh Robbanmannen

Jag har inget emot dig, Jag hatar alla.
Willy Slide in, Burn out
26 oktober 2008 · 91 Inlägg

RobbanMannen skrev:
Jag håller med alla i denna stad har problem nästan, Är ingen som tvingar dom negativa att komma men vet att det finns många an¨dra som vill komma på den, SÅ DENNA TRÄFF KOMMER ATT BLI AV I ALLA FALL OCH DOM SOM VILL FÅR KOMMA!!! MVH/// ROBBANMANNEN

Det enda problemet i denna stad är du för tillfället, du vill ha fler träffar och tror att det kommer en massa folk, precis som din förra träff eller? För den var ju en riktig fullträff.

Det är flertalet personer som har hjälpt till och fått till så att vi har haft bra bilträffar i 3 år nu.
Det ska inte förstöras utav nån liten jävla mupp som vill att det ska vara träff oftare och i riktig jävla skitkvalité.


RobbanMannen skrev:
Dom Som Håller På Och Hakar Måste Vara Dom Som Inte Är Nöjda Med Sina Bilar Lr Vad Är Felet?? Det Är Inte För Mycket Träffar Förra Var Ju För Ca 2 Mån Sen Så, Lr Har Man Helt Fel???? Mvh Robbanmannen

Oja, det har ju varit mottot med bilträffarna i stan, att bara snygga och fräna bilar får komma eller?

Saken är det att det behöver inte vara många träffar, det ska vara träffar med kvalité!

Din förra träff och denna träff kommer inte innehålla detta. Vill du utannonsera en liten träff. Gör det på det lokala forumet för Norrköping.

Annars kan du hålla dig till Lunarstorm.

Några mer frågor?

Ps, LäR dEj AtT SkRiVa OrDeNtLiGt.!!!???!!??!!!

// Willy

Vem fan är Lindgren_?
VAVAVAVAVAVAVAVAVAVAVAVAVA?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang