2946
Sök

Guida en blind man? Nytt ljud i Renault 19!

50 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
Hej !

Har en Renault 19 GTS och vill installera in ett nytt ljudsystem. Har dock ingen aning hur jag ska gå tillväga osv, men har tänkt såhär:

Stereo; 50x4W Pioneer DEH-4000UB

Där framme, 2 st koaxialer.

Där bak, 2 st 6,9or och en bas + (4kanals?) slutsteg.

Men hur fan kopplar man allt?
Ska man dra allt till slutsteget eller kopplar man koaxialerna i orginal kontakterna till stereon?

Någon ska kan försöka guida mig lite?!

452 Inlägg
20 oktober 2008
Om du vill göra det enkelt för dig så gör du som du var inne på.
Driv framhögtalarna på cd´n och koppla 6*9 och bas på ett 4 kanals steg.
Deh-4000ub har endast en lågnivå utgång så där får du köra en lågnivå split för att få det att fungera.

mvh marcus

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

50 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
Team_Bilradiohuset skrev:
Deh-4000ub har endast en lågnivå utgång så där får du köra en lågnivå split för att få det att fungera. mvh marcus

Har du tips på någon annan stereo? Vad är då en lågnivå split? ett delningsfilter?!

10 287 Inlägg
20 oktober 2008
En split gör en sladd till två. Ungefär som en skarvsladd med två uttag.

/Göran

Asplin skrev:
Vad är då en lågnivå split?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

50 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
Sharky skrev:
En split gör en sladd till två. Ungefär som en skarvsladd med två uttag.

/Göran

Asplin skrev:
Vad är då en lågnivå split?

Okej.

En annan fråga som jag kom på nu, vad är skillnaden mellan passiv och aktiv bas? (baslådor)

685 Inlägg
20 oktober 2008
Aktiv baslåda har ett inbyggt slutsteg. med en passiv låda behöver du köpa ett slutsteg också till.

50 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
Snoogiloo skrev:
Aktiv baslåda har ett inbyggt slutsteg. med en passiv låda behöver du köpa ett slutsteg också till.

Okej, om man ska vara lite sparsam och investera några saker först och sedan köpa in resten, ska jag börja med Koaxialerna och sedan köpa 6,9orna eller blir det helknas ljud då?!

685 Inlägg
20 oktober 2008
Asplin skrev:
Okej, om man ska vara lite sparsam och investera några saker först och sedan köpa in resten, ska jag börja med Koaxialerna och sedan köpa 6,9orna eller blir det helknas ljud då?!

Det går hur bra som helst att bara köpa koaxialerna och sen när du har pengar köpa ett slutsteg och 6x9or smile

Det är bättre att köpa lite mer kvalitet saker i omgångar än att köpa låg kvalite som är billiga!

260 Inlägg
20 oktober 2008
Mitt tips är att du köper ett 4 kanals steg, ett ordentligt framsystem som du driver på 2 av kanalerna, och en bas som du bryggar. och om du har några högtalare i hatthyllan kan du ha kvar dom och driva dom på stereon.

MVH

50 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
Oscarr skrev:
Mitt tips är att du köper ett 4 kanals steg, ett ordentligt framsystem som du driver på 2 av kanalerna, och en bas som du bryggar. och om du har några högtalare i hatthyllan kan du ha kvar dom och driva dom på stereon.

MVH

Aa okej. Ska man ha ett extra batteri till dessa grejjer?! Har ett tämligen nytt batteri men hur mycket drar dessa grejjer?!

7 281 Inlägg
20 oktober 2008
Nej då, ditt batteri räcker gott och väl.
Satsa på ett bra framsystem, 4 kanaligt slutsteg och en bas.

Sök