4343
Sök

köpa Plexiglas toning?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
någom som vet vart man kan köpa plexiglas toning vet att de finns och jag pallar inte och äns försöka kladda me toingsfilm vet redan hur reslutatet blir så

oijoij-society.com
774 Inlägg
20 oktober 2008
Köp faaaan sojafilm ist lr vad det heter...

solarplexius sitter inte emot rutan helt, skramlar, går inte veva ner rutan, vassa kanter,

den uppfattningen jag fått av det iaf...

5 650 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
tackar=D tycker såna ser rätt bra ut och att man slipper kladda me tonngsfilmer

5 650 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
min bil spelar de ingen roll med bakrutorna volvo 940is bakdörrs rutor är spärrade efter hälften så sen åker man oftast sj spelar ingen roll

de bilarna jag sett som haft plexi tycker jag de sett riktigt nice ut på och inte hört att de rasslat från nån av dom man åkt med

oijoij-society.com
774 Inlägg
20 oktober 2008
jojjovich skrev:
visst rutorna går inte att veva ner, men då mina bakrutor sitter där dom sitter så blev inte det någt problem för mig wink

ang att dom skramlar så har jag inte hört nånting alls...  dom ligger inte klistrade mot rutan , men mina skrammlar då inte nått!

vassa kanter vet jag inte heller... kanterna på mina solarplexius "försvinner" som mellan den vanliga rutan och inredningen så det syns inte ens några kanter...

Att de är vassa kanter är att man kan skada inredningen i bilen om man inte är försiktig, säger hur jag och de jag känner har uppfattat det men allt är ju ditt eget beslut ger bara tips och råd av egen erfarenhet!

Mitt tips....
http://www.blocket.se/vi/18685696.htm?ca=14_s

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 oktober 2008
Enda problemet jag hade med plexi var att jag inte kunde veva ner rutorna bak, dessutom skrammlade de när man hade basar å grejjer i bagaget.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27325/487220_8lezsi.jpg
Men snyggt tycker jag att det var, och smidigt då man lätt tar bort de under den mörka perioden av året, så man ser något.

Har för mig att det kostade 1250kr inkl frakt för 5 rutor.
Prisvärt? Både ja och nej.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (20 oktober 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

5 650 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
min inreding rasslar satan ändå helt sönder skruvad väldig sellan tic bilarna blir orörda spec när de strippad bort polisprylarna

sen har jag inge ljud i min lr några passagerare så=D

jag vill ju ha plexi för att de skulle se skit ut om jag ska gå lös sj och klistra massa trycka dit en plexi skiva klarar ju vilket pulver som hälst de va själva iden varför jag vill ha de

218 Inlägg
21 oktober 2008
satte själv i solarplexius i min avensis
lätt och hyfsat billigt
dock så fattas de någon millimeter i passform för inifrån så ser man en liten tunn ljusstrimma hur man är vänder och vrider på dom
men jag är helnöjd med resultatet

3 138 Inlägg
21 oktober 2008
Jag hade aldrig monterat solarplexius in en bil iaf.
Fult, går inte att öppna fönstrena och har man lite biljud spelar plexin med tongue

Ingen himmel är så blå som min
2 986 Inlägg
21 oktober 2008
Jag har monterat solarplexius i två bilar (ingen av dom min egen då). En 9-5 kombi och en V70N. Kanonbra passform, inga "läckor" i form av ljusinsläpp nånstans. Bakrutorna går inte att veva ner, men dom flesta bilar har AC?! Det räcker lätt.
Angående skrammel så måste ni ha monterat dom FEL isåfall. Okej om man har tävlingsljud kanske, men normal stereo ska inte vara några problem om skivorna monteras rätt.

Enda nackdelen jag märkte var att man bara kan få en nyans, som är lite brunaktig inifrån, men svart utifrån.
Fördel mot film är pris, lätt montering, aldrig bubblor, ingen "kant" och inga bubblor mot rutornas svarta "prickar" i sidorna och såklart att man kan demontera o återmontera när man vill.

/Mattias

Sök